LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

Nijogeth

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

16again schreef:
24 dec 2020 07:05
Als je die discussie dan ook niet begint, is mijn doel bereikt. Teruglezend opende moneyman de aanval op het gedrag van Nijogeth.
Ik zag dat nou niet echt als een aanval.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
24 dec 2020 09:08
16again schreef:
Als je die discussie dan ook niet begint, is mijn doel bereikt. Teruglezend opende moneyman de aanval op het gedrag van Nijogeth.
En terecht :D Maar 16again heeft vaker last van selectieve en gekleurde lezing.

Brahms

Ongelezen bericht door Brahms »

Blijf aardig, on-topic en professioneel tegen elkaar, en probeer niets uit te lokken.
Fijne Feestdagen

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
24 dec 2020 09:24
Nijogeth schreef:
24 dec 2020 09:08
16again schreef:
En terecht :D Maar 16again heeft vaker last van selectieve en gekleurde lezing.
Juist de selectieve quote op de Nijogeth bijdrage vormde het startschot. Waardoor inhoudelijke zaken ondersneeuwden. Zoals de vraag of vaccineren nodig is voor mensen met anti-stoffen.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Selectief lezen en Cherrypicking van jouw kant 16again

Moneyman

16again heeft helaas langdurig en consequent moeite met reflecteren op de eigen perceptie en foutieve lezing. Op zich prima, alleen jammer dat het zulke vervelende en nutteloze discussies oproept. En al helemaal als er dan vervolgens ook nog allerlei drogredeneringen worden gebruikt.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Hoe is het in jullie omgeving? Hier is het rustig, errug rustig. Vanmorgen een oude kast naar het grof vuil gebracht, er was bijna niemand. Vervolgens een stukje in het bos wandelen: de parkeerplaats was voor 40% vol, plus 2 fietsers. Weinig mensen onderweg tegengekomen.

Dan denk je: het zal bij de super wel druk zijn. Dat had de filiaalmanager kennelijk ook bedacht. De meeste kassa's waren open, maar zeker de helft van de caissières had niks te doen. En op straat was het ook bepaald niet druk.

Oftewel: waar is iedereen???

Moneyman

witte angora schreef:
24 dec 2020 13:48
Oftewel: waar is iedereen???
Thuis, hoop ik :D

Maar herkenbaar: ik ben gewoon aan 't werk, en het is heerlijk rustig op straat.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik kom net vd supermarkt vandaan , of ik had wéér mazzel of velen zijn gewoon thuis, maar het was wederom rustig.
Die supermarkten, zag ik op TV , draaien een recordomzet van 1 miljard dit jaar, méér dan ooit. Hoezo er is geen geld? :lol:

Moneyman

moederslink schreef:
24 dec 2020 14:41
Hoezo er is geen geld? :lol:
De crux is vooral dat het geld momenteel anders en op andere plekken wordt besteed.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Ja inderdaad, snapte ik ook wel. :wink:
Aan de andere kant lees ik in de krant dat bv Arnhem aan ' arme ' moeders gratis maandverband en tampons gaat verstrekken. Bizar, toch? :o

Moneyman

Op het eerste gezicht wel. Maar het zijn natuurlijk totaal verschillende (doel)groepen.

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Nijogeth schreef:
23 dec 2020 13:40
Als er sowieso al zoveel bevestigde besmettingsgevallen zijn, dan zouden dat allemaal mensen zijn die immuniteit hebben opgebouwd. Die hoeven dus al geen vaccin en dus kunnen we de vaccins voor deze personen doorschuiven naar mensen die dat vaccin wel nodig hebben.
Momenteel is nog onbekend hoe lang je immuun blijft. Bij ons ziet het er goed uit, vanuit de farmaceuten wordt 1 jaar bescherming door een vaccin aangegeven, maar echte zekerheid heeft niemand.
Nijogeth schreef:
En waarom laat men dan mensen die al positief hebben getest nog 10x testen, dat is toch compleet nutteloos?
Regels en regels. Negatieve PCR-test lijkt heilig verklaard, terwijl elke test niet meer dan een momentopname is. Daarnaast heeft de enorme aandacht voor het zeldzame fenomeen herbesmetting de angst in stand gehouden.
Nijogeth schreef:
Daarbij waren er volgens het RIVM al zo'n 4 miljoen mensen mogelijk besmet geweest in de eerste lockdown, maar dit kon men alleen maar gokken, vanwege het gebrek aan testen. Ga er dan vanuit dat we met vaccineren en mensen met antistoffen mogelijk al aan de helft van de bevolking komen, dan wil het allemaal wel opschieten.
Die 4 miljoen lijkt mij net zo'n gok als de uitslag vna Oud-/Nieuwjaarsloterijen goed voorspellen. We weten het niet en alleen een goed uitgevoerde steekproef geeft een beetje licht in de duisternis.
Nijogeth schreef:
Dan rest de vraag, waarom is de GGD niet tijdens het testen ook meteen op antistoffen gaan testen en had men daarbij een database aangelegd, waar we nu uit konden putten? Des te sneller kun je het land open gooien en dat willen we toch allemaal?
De antistoffentesten zijn later beschikbaar gekomen en voor de rest weten via het bron- en contactonderzoek, dat elke GGD een eigen invulling geeft aan alle opdrachten.
Nijogeth schreef:
Het leugentje vanuit de regering over dat routeboek is er 1 van. Zelf de hele tijd aangeven dat ze zo'n routeboek willen hebben dat aan de hand van het aantal ziekenhuisbedden en besmettingen de maatregelen bepaalt, maar vervolgens zelf in oktober/begin november geen maatregelen nemen, maar in december wel als er minder ziekenhuisbedden bezet zijn en minder besmettingen. Voor zo'n routeboek is wel een duidelijke lijn nodig en die hebben ze totaal niet.
Niet weten waar men mee bezig is, vind ik net te ver gaan. Niet door de cijfers heen kunnen kijken en telkens verrast worden door de ontwikkelingen is een terecht verwijt.
Bij de cijfers over opnames en sterfgevallen in de ziekenhuis is geen correctie toegepast op de beschikbaarheid van personeel, terwijl je al minstens een kwartaal uit moet gaan van 80% inzetbaarheid. Capaciteit is één, handen aan het bed een heel ander verhaal.

witte angora schreef:
24 dec 2020 13:48
Hoe is het in jullie omgeving? [...] Oftewel: waar is iedereen???
In de optimistische versie thuis bezig de inhoud van de kerstpakketten weg te werken. In de pessimistische versie thuis in quarantaine of ziek, terwijl de vorige generatie in het ziekenhuis ligt en daar hopelijk weer uitkomt.

Nijogeth

Ik kwam gisteren iedereen toch tegen in de supermarkt. In het centrum was het ook heel erg druk met mensen. Maarja, ik moest toch zorgen dat er wat in de koelkast stond, eventueel voor gisteravond of anders voor morgen. Maar als ik dan zie hoe vol mensen hun wagentjes stouwen, dan denk ik dat mensen echt tot de laatste dag hebben gewacht en voor een week boodschappen hebben gedaan.

16again

Jablan schreef:
25 dec 2020 13:01
Nijogeth schreef:
Daarbij waren er volgens het RIVM al zo'n 4 miljoen mensen mogelijk besmet geweest in de eerste lockdown, maar dit kon men alleen maar gokken, vanwege het gebrek aan testen. Ga er dan vanuit dat we met vaccineren en mensen met antistoffen mogelijk al aan de helft van de bevolking komen, dan wil het allemaal wel opschieten.
Die 4 miljoen lijkt mij net zo'n gok als de uitslag vna Oud-/Nieuwjaarsloterijen goed voorspellen. We weten het niet en alleen een goed uitgevoerde steekproef geeft een beetje licht in de duisternis.
Waarom is een dergelijke steekproef niet uitgevoerd? Vinger aan de pols houden lijkt me verstandiger dan blind varen.

Nijogeth

Omdat men daar toen niet de middelen voor had. Echter had men wel tussen mei en oktober een landelijke campagne kunnen doen om iedereen op antistoffen te testen. Dan had je daarin al wel een streepje voor gehad, zoals ik bijvoorbeeld weet dat ik corona al lang heb gehad, doordat ik mezelf op antistoffen heb laten testen.

Nijogeth

Overigens las ik net ergens een stukje van iemand die in de psychiatrie zat en in maart is gaan helpen op een corona-afdeling van een ziekenhuis. Ze moest daarvoor een korte cursus volgen en kon toen coronapatienten behandelen. Dan kom ik weer terug bij hetgeen ik al eerder heb gezegd, dat ze plaatselijke locaties hadden moeten maken om coronapatienten op te vangen en zo de ziekenhuizen te ontzien. Enkele ervaren verpleegkundigen, aangevuld met mensen die net zo'n cursus hebben gehad.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

Nijogeth schreef:
26 dec 2020 10:42
Overigens las ik net ergens een stukje van iemand die in de psychiatrie zat en in maart is gaan helpen op een corona-afdeling van een ziekenhuis. Ze moest daarvoor een korte cursus volgen en kon toen coronapatienten behandelen. Dan kom ik weer terug bij hetgeen ik al eerder heb gezegd, dat ze plaatselijke locaties hadden moeten maken om coronapatienten op te vangen en zo de ziekenhuizen te ontzien. Enkele ervaren verpleegkundigen, aangevuld met mensen die net zo'n cursus hebben gehad.
Helaas zitten er, zo te lezen, nogal wat haken en ogen aan het aanbod van mensen die wilden komen helpen.
https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt ... um=organic

Het is schijnbaar niet zo eenvoudig als wij denken.

16again

Lowieze schreef:
26 dec 2020 11:06
Helaas zitten er, zo te lezen, nogal wat haken en ogen aan het aanbod van mensen die wilden komen helpen.
https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt ... um=organic

Het is schijnbaar niet zo eenvoudig als wij denken.
Vanaf de andere kant bekeken:
Een op de acht aanmeldingen was wel bruikbaar, dit leverde 2800 paar extra handen aan het bed op.

Nijogeth

Dat hele verhaal komt toch een beetje raar over. Ze hebben mensen nodig, dringend. Daaraan wordt eigenlijk gehoor gegeven en ineens stellen ze allemaal eisen over diploma's. Komt een beetje over als iemand die dringend een auto nodig heeft, deze aangeboden krijgt en vervolgens zegt 'ja, laat maar zitten, want het is geen Ferrari'. We hebben een maand of 4 een rustige periode gehad dit jaar, je kan me niet vertellen dat je in die tijd geen mensen klaar kan krijgen om met coronapatienten om te gaan.

Gesloten