alfatrion schreef: ↑31 dec 2020 11:39
Nijogeth schreef: ↑31 dec 2020 09:59
Dat laatste lijkt me een beetje overdreven, net als het op kosten jagen van een bedrijf voor iets dat men zelf kan uitvogelen. Zoals je zelf al zegt:
'Je hebt hier geen technische kennis voor nodig.'
Als iedereen het kan dan hoeft een bedrijf als Coolblue geen geld uit te geven.
Inderdaad, dan was de klant er namelijk niet geweest om garantie te claimen voor niet werkende wifi die wel blijkt te werken.
Maarja, dan is garantie ook niet meer nodig, want dan kan de klant het product zelf repareren.
Dus jouw stelling dat Coolblue geen kosten hoeft te maken als ze geen onderzoek doen, die klopt. Echter als er daadwerkelijk iets mis was geweest met de laptop, dan had TS deze kapot terug gekregen, omdat Coolblue geen onderzoek heeft gedaan en gewoon zei dat het probleem bij de klant ligt. Dat moet je toch ook niet willen.
In mijn ogen is de beste situatie als volgt. Klant claimt garantie, garantieclaim wordt in onderzoek genomen met als voorwaarde dat de onderzoekskosten worden betaald door de klant als blijkt dat het geen garantie is, Coolblue doet onderzoek, afhankelijk van de uitkomst repareert men de laptop gratis of betaalt de klant de onderzoekskosten bij afhalen laptop.
Lijkt mij veruit de meest logische en eerlijke manier van werken. En laat dat nu net hier gebeurd zijn.