LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gekocht, niet afgehaald. Coolblue: “Geld kwijt”

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
alfatrion
Berichten: 22120
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Gekocht, niet afgehaald. Coolblue: “Geld kwijt”

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
01 jan 2021 11:50
Maar er moet wel bewijs zijn wat er allemaal gebeurd is.
Waarom moet er wel bewijs zijn? Eerder voerde je nog een klaagzang op over hoe lastig het is om je administratie bij te houden. Het is denkbaar dat de verkoper het bewijs heeft weggegooid, omdat hij het bijhouden van administratie net zo vervelend vindt als jij.

Wat je niet door hebt is dat mijn tekst is
niet bedoelt om de feiten in de casus te duiden, maar om aan 16again iets uit te leggen.
16again schreef:
01 jan 2021 13:25
Misschien heeft TS wel de allergoedkoopste verzend methode gekozen. En door de zeer late melding kan CB geen klacht meer indienen bij verzender
Dat is het probleem van Coolblue.

NeoDutchio
Berichten: 12782
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Gekocht, niet afgehaald. Coolblue: “Geld kwijt”

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
01 jan 2021 13:48
NeoDutchio schreef:
01 jan 2021 11:50
Maar er moet wel bewijs zijn wat er allemaal gebeurd is.
Waarom moet er wel bewijs zijn? Eerder voerde je nog een klaagzang op over hoe lastig het is om je administratie bij te houden. Het is denkbaar dat de verkoper het bewijs heeft weggegooid, omdat hij het bijhouden van administratie net zo vervelend vindt als jij.
Heel simpel, elk bedrijf weet wie wat gekocht heeft, wanneer het verstuurd is en wat er vervolgens gebeurd is. Dus of afgehaald op een punt of terug ontvangen. Dit staat los van het bijhouden van een administratie van 5 jaar van alle informatie voor het geval dat.
alfatrion schreef:
01 jan 2021 13:48
16again schreef:
01 jan 2021 13:25
Misschien heeft TS wel de allergoedkoopste verzend methode gekozen. En door de zeer late melding kan CB geen klacht meer indienen bij verzender
Dat is het probleem van Coolblue.
Dus als de klant kiest voor de goedkoopste verzending is het het risico van CB?

alfatrion
Berichten: 22120
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Gekocht, niet afgehaald. Coolblue: “Geld kwijt”

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ja, zolang de koper kiest uit de opties die de verkoper heeft aangedragen.

16again
Berichten: 16519
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Gekocht, niet afgehaald. Coolblue: “Geld kwijt”

Ongelezen bericht door 16again »

Maar de goedkoopste methode kan zijn zonder ontvangsthandtekening. Dan kan de verzender alleen maar aantonen dat er verstuurd is, maar niet dat pakket door de juiste persoon ontvangen is.

alfatrion
Berichten: 22120
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Gekocht, niet afgehaald. Coolblue: “Geld kwijt”

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dat is het probleem van Coolblue.

Gesloten