Daarop volgden meerdere mailberichten: levering op 4 januari, levering op 2 januari, levering tussen 3 en 9 januari wegens vertraging, en als laatste: wanneer uw bestelling er op 9 januari nog niet is, kunt u op 10 januari uw geld terugvragen.
Bij vervoerder DHL is vanaf 30 december één bericht te lezen: zending is aangemeld maar nog niet ontvangen.
Op de site van Amazon stond sinds 3 januari dat het product niet meer op voorraad was, maar dat Amazon zijn best deed etc.
Vandaag, 10 januari, is de stofzuiger ineens weer leverbaar, maar alleen via verkopers op Marketplace, en tegen een veel hogere prijs.
Via de chat meldt Amazon dat het pakket helaas is zoekgeraakt; dezelfde melding staat sinds vandaag ook bij de traceergegevens van Amazon. DHL meldt het pakket nog steeds niet te hebben ontvangen.
In een uitgebreide chat heb ik Amazon gevraagd om alsnog die stofzuiger te leveren. De fabriek bestaat nog, en wij hebben een koopovereenkomst.
Amazon blijft herhalen dat levering geen optie is, omdat het product niet meer aangeboden wordt. Ik heb uitgelegd dat 'geld terug' dan een optie voor de koper is, maar niet voor de verkoper. Die moet gewoon leveren, zolang dat niet onmogelijk is.
Amazon maakt een eind aan de discussie met de mededeling dat het geld wordt teruggestort.
Wat een toeval: stofzuiger niet meer op voorraad, stofzuiger zoekgeraakt, stofzuiger uit assortiment, maar wel leverbaar via anderen, en tegen een veel hogere prijs.
Zijn er meer mensen door toeval en Amazon zijn getroffen?
