LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Getest Philips of Samsung
Getest Philips of Samsung
3 jaar geleden heb ik een topic gestart lees hier.
televisie-f60/archief-samsung-of-philips-t156765.html
Ik heb destijds gekozen voor de Philips Ambilight in combi met een Philips soundbar alles gekocht via Cool.
Vanaf het begin hat ik gemerkt dat de Philips tv in mijn netwerk niet goed functioneerde, had vaak dat de TV niet gevonden werd of kon simpele AVI bestanden niet normaal streamen omdat de TV dat niet herkende. Had maar genoegen genomen met wat ik had, daarnaast had ik ook een Soundbar van Philips, man wat een drama product! vanaf het begin werkt bluetooth niet en moest alles terug sturen, best lastig zo een groot apparaat inpakken, maar gelukkig hadde ze bij mij in het bedrijf inpakkers die dat hebben gedaan, wel na reparatie weer terug en ik blij testen met Bluetooth en helaas werkt niet goed, verbinding was op 3 meter afstand al belabberd en hoorde een dof geluid alsof de bits en bytes vast liepen, ik weer terug sturen, even in het kort na 3x terug sturen was het eindelijk iets beter, helaas nog steeds op 3 meter afstand triest voor woorden en hield mijn telefoon dan op 2 meter afstand als ik muziek wilde afspelen via mobiel, had er dan ook maar genoegen mee genomen. Totdat mijn Philips tv het na 3 jaar en 3 maanden dienst had begeven, het begon al 2 jaar later met wegvallende beelden, moest toen stroom eraf halen en toen werkte het weer. Op gegeven moment kwam ik thuis en front zei dat de TV niet werkte ik weet stroom eraf halen even wachten en weer erop, helaas ik kreeg geen beeld maar wel geluid Na flink wat stoeien met ervaring die ik heb, moest ik toegeven dat de TV kaduuk was, ik contact opnemen met Cool en alles uitgelegd en TV mocht weg voor reparatie op eigen kosten want er was geen garantie meer. Ik heb toen mijn TV laten ophalen en mee laten nemen naar een bedrijf in Ijburg op aanwijzing van cool en heb ook rond de EU 500 betaald voor onderzoek en reparatie, ze zeiden dat ze meestal voor dat geld konden maken. Prima laat maar maken dan, enkele weken later heb zelf enorm vaak contact moeten opnemen om te vragen of er wal meer bekend is, pas veel later kreeg ik een mail dat de TV niet meer te maken was en dat ik een nieuwe kon kopen voor EU 550 tegen coulance regeling van Philips. Ik heb toen gezegd zoek het maar uit met je 550 en stuur mijn tv terug en betaal mijn geld maar terug, tv heb ik weer terug gekregen, maar van de EU 500 had ik maar EU 80 terug ontvangen!!! Reden waren de onderzoekskosten, ik heb dit toen op kantoor tijdens de koffie besproken en toen zei een collega geef die tv eens aan mij en hij is toen met zijn metertje aan de slag gegaan, hier de conclusies.
* TV was nooit geopend alle verzegeling was nog intact! ( of hebben zelf nieuwe geplakt geen idee)
* Mijn collega kwam erachter dat alles nog goed was, maar dat de backlight soort rij met leds stuk waren, niet allemaal maar 6 van de X waren stuk, hij heeft die 6 eraf gehaald en doorverbonden en we hadden weer beeld!!! Intussen nieuwe leds besteld en terug erin gedaan en die Philips werkt tot op de dag van vandaag GOED en heeft een collega mij mij in bedrijf gemaakt.
Ik op 10 januari 2020 een nieuwe TV besteld maar deze keer een Samsung, damn had ik maar direct een Samsung gekocht, ik heb helaas geen Ambilight, maar de technologie van Samsung maakt alles goed. Ik heb vanaf het begin geen enkele issue met netwerken, alles gaat lekker vlot en kan vanaf elke apparaat streamen naar de Samsung TV en vrijwel alle bestanden worden herkend en afgespeeld, behalve MKV maar deze kan ik streamen via me laptop en VLC speler. Ik ben zo tevreden met Samsung dat ik onlangs de Philips aan me zoontje heb gegeven en een nieuwe soundbar heb gekocht ook van Samsung, werkt heerlijk op de Samsung app en kan alles nu bedienen via mijn google home. Dus als je mijn advies wilt, ga voor Samsung werkt toch echt veel en veel fijner vind ik. Nog 1 ding tot op heden nog geen 1x de stroom eraf moeten halen en geen rare issues meegemaakt
televisie-f60/archief-samsung-of-philips-t156765.html
Ik heb destijds gekozen voor de Philips Ambilight in combi met een Philips soundbar alles gekocht via Cool.
Vanaf het begin hat ik gemerkt dat de Philips tv in mijn netwerk niet goed functioneerde, had vaak dat de TV niet gevonden werd of kon simpele AVI bestanden niet normaal streamen omdat de TV dat niet herkende. Had maar genoegen genomen met wat ik had, daarnaast had ik ook een Soundbar van Philips, man wat een drama product! vanaf het begin werkt bluetooth niet en moest alles terug sturen, best lastig zo een groot apparaat inpakken, maar gelukkig hadde ze bij mij in het bedrijf inpakkers die dat hebben gedaan, wel na reparatie weer terug en ik blij testen met Bluetooth en helaas werkt niet goed, verbinding was op 3 meter afstand al belabberd en hoorde een dof geluid alsof de bits en bytes vast liepen, ik weer terug sturen, even in het kort na 3x terug sturen was het eindelijk iets beter, helaas nog steeds op 3 meter afstand triest voor woorden en hield mijn telefoon dan op 2 meter afstand als ik muziek wilde afspelen via mobiel, had er dan ook maar genoegen mee genomen. Totdat mijn Philips tv het na 3 jaar en 3 maanden dienst had begeven, het begon al 2 jaar later met wegvallende beelden, moest toen stroom eraf halen en toen werkte het weer. Op gegeven moment kwam ik thuis en front zei dat de TV niet werkte ik weet stroom eraf halen even wachten en weer erop, helaas ik kreeg geen beeld maar wel geluid Na flink wat stoeien met ervaring die ik heb, moest ik toegeven dat de TV kaduuk was, ik contact opnemen met Cool en alles uitgelegd en TV mocht weg voor reparatie op eigen kosten want er was geen garantie meer. Ik heb toen mijn TV laten ophalen en mee laten nemen naar een bedrijf in Ijburg op aanwijzing van cool en heb ook rond de EU 500 betaald voor onderzoek en reparatie, ze zeiden dat ze meestal voor dat geld konden maken. Prima laat maar maken dan, enkele weken later heb zelf enorm vaak contact moeten opnemen om te vragen of er wal meer bekend is, pas veel later kreeg ik een mail dat de TV niet meer te maken was en dat ik een nieuwe kon kopen voor EU 550 tegen coulance regeling van Philips. Ik heb toen gezegd zoek het maar uit met je 550 en stuur mijn tv terug en betaal mijn geld maar terug, tv heb ik weer terug gekregen, maar van de EU 500 had ik maar EU 80 terug ontvangen!!! Reden waren de onderzoekskosten, ik heb dit toen op kantoor tijdens de koffie besproken en toen zei een collega geef die tv eens aan mij en hij is toen met zijn metertje aan de slag gegaan, hier de conclusies.
* TV was nooit geopend alle verzegeling was nog intact! ( of hebben zelf nieuwe geplakt geen idee)
* Mijn collega kwam erachter dat alles nog goed was, maar dat de backlight soort rij met leds stuk waren, niet allemaal maar 6 van de X waren stuk, hij heeft die 6 eraf gehaald en doorverbonden en we hadden weer beeld!!! Intussen nieuwe leds besteld en terug erin gedaan en die Philips werkt tot op de dag van vandaag GOED en heeft een collega mij mij in bedrijf gemaakt.
Ik op 10 januari 2020 een nieuwe TV besteld maar deze keer een Samsung, damn had ik maar direct een Samsung gekocht, ik heb helaas geen Ambilight, maar de technologie van Samsung maakt alles goed. Ik heb vanaf het begin geen enkele issue met netwerken, alles gaat lekker vlot en kan vanaf elke apparaat streamen naar de Samsung TV en vrijwel alle bestanden worden herkend en afgespeeld, behalve MKV maar deze kan ik streamen via me laptop en VLC speler. Ik ben zo tevreden met Samsung dat ik onlangs de Philips aan me zoontje heb gegeven en een nieuwe soundbar heb gekocht ook van Samsung, werkt heerlijk op de Samsung app en kan alles nu bedienen via mijn google home. Dus als je mijn advies wilt, ga voor Samsung werkt toch echt veel en veel fijner vind ik. Nog 1 ding tot op heden nog geen 1x de stroom eraf moeten halen en geen rare issues meegemaakt
-
- Berichten: 1258
- Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11
Re: Getest Philips of Samsung
Goed verhaal, lekker kort ook.
JozJan
en Irene van Houte
vinden dit leuk
Re: Getest Philips of Samsung
Samengevat: TS was na drie jaar nog steeds niet tevreden over zijn/haar Philips televisie, en is nu na negen dagen dagen tevreden over een Samsung.
Mark1992
vindt dit leuk
Re: Getest Philips of Samsung
Dank voor deze verhelderende samenvatting. Scheelt me een hoop onnodig leeswerk
Erthanax
vindt dit leuk
-
- Berichten: 559
- Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49
Re: Getest Philips of Samsung
Persoonlijk liever een Sony of Panasonic gekocht. Draaien ook nog eens op Android
Re: Getest Philips of Samsung
Zit ik dan met mijn 7-8 jaar oude Finlux. Wel HD, maar zeker niet Smart. Hoeft ook niet, heb zelf een pc gebouwd die ik gebruik om bepaalde games (GTA V, wat gewoon goed speelt op TV, omdat het een soort uitgebreide film is) te spelen op TV en om series, films en buitenlandse sporten te streamen (zo ben ik een groot van Gaelic Football en Hurling). Ik zal uiteindelijk later dit jaar echt wel een nieuwe tv nodig hebben (wil er sowieso nog 1 bij voor op de slaapkamer), maar wat ik kies ligt puur aan de hardware, de naam doet me weinig.
sjohie
vindt dit leuk
Re: Getest Philips of Samsung
Gelukkig luisteren Samsung TV's met voicecontrol, niet continue mee in de ruimte waar ze staan ofzo. Owww, wacht.. Naja, dat had je vast wel gelezen in de geaccepteerde algemene voorwaarden, toch? Veel plezier met je nieuwe TV!
Erthanax
vindt dit leuk
Re: Getest Philips of Samsung
Ach ja Philips is sinds 2012 ook alleen nog maar een naam van het Chinese TP Vision .
Re: Getest Philips of Samsung
Is dat nog steeds zo? Je artikel is al 5 jaar oud, ik meen me te herinneren dat daar toen na die rel het een en ander is aangepast.sjohie schreef: ↑20 jan 2021 08:14Gelukkig luisteren Samsung TV's met voicecontrol, niet continue mee in de ruimte waar ze staan ofzo. Owww, wacht.. Naja, dat had je vast wel gelezen in de geaccepteerde algemene voorwaarden, toch? Veel plezier met je nieuwe TV!
Los daarvan kan je dan ook vrijwel geen smartwatch, smartphone of tablet meer kopen
Re: Getest Philips of Samsung
idd.fonsflons schreef: ↑20 jan 2021 08:45Het blijft mij verbazen, en ik heb voornamelijk Samsung, hoe absurd slecht en inconsequent het 'smart' gedeelte van dit soort apparatuur is. Apps die opeens niet meer werken, wifi die regelmatig wegvalt, lan-netwerk verbroken. En heb ik Samsung omdat ik via vrienden de gruwelverhalen van andere merken hoor .
Vaak is de slimste oplossing om een tv vanwege zijn beeld/prijs verhouding te kopen en het 'smart' gedeelte door bijv een Nvidia shield of Apple tv te laten regelen.
en als je een Nvidia of apple tv te duur vindt, dan zijn de google tv of amazon fire stick goede budget-alternatieven.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 20 jan 2021 10:09
Re: Getest Philips of Samsung
TS zei: Ik op 10 januari 2020 een nieuwe TV besteld
Volgens mij ben je een beetje blijven hangen Erthanax, in mijn agenda staat namelijk dat het 2021 is
Re: Getest Philips of Samsung
Jij bent zeker blijven hangen in 2020 snap het wel hoor, je hebt het vast heel lastig gehad afgelopen jaar, als je iets probeert samen te vatten doe het dan wel goed, lees goed en ga dan pas reageren.
Re: Getest Philips of Samsung
Re: Getest Philips of Samsung
Koop een OLED tv. Die ondersteund óók MKV + beter beeld:+.
Re: Getest Philips of Samsung
Was er geen topic over het inbranden van OléD schermen?
Re: Getest Philips of Samsung
Als ik tegen google zeg, TV woonkamer inschakelen gaat die aan als ik zeg uitschakelen gaat het uit, als ik zeg schakel soundbar in gaat die aan etc. Bij mij werkt de Samsung echt geweldig goed.Moneyman schreef: ↑20 jan 2021 09:17Is dat nog steeds zo? Je artikel is al 5 jaar oud, ik meen me te herinneren dat daar toen na die rel het een en ander is aangepast.sjohie schreef: ↑20 jan 2021 08:14Gelukkig luisteren Samsung TV's met voicecontrol, niet continue mee in de ruimte waar ze staan ofzo. Owww, wacht.. Naja, dat had je vast wel gelezen in de geaccepteerde algemene voorwaarden, toch? Veel plezier met je nieuwe TV!
Los daarvan kan je dan ook vrijwel geen smartwatch, smartphone of tablet meer kopen
Re: Getest Philips of Samsung
Kans is dermate klein dat het gebeurt bij normaal gebruik. Bij het spelen van videogames (lang) zou het kunnen gebeuren, omdat er bijvoorbeeld standaard gegevens in het scherm staan, FIFA bijvoorbeeld de score, andere games de maps etc. Als dat heldere beelden zijn met heldere kleuren, die uren per dag op dezelfde plek staan, zou dat kunnen gebeuren.
Bij ''normaal'' gebruik, dus TV kijken, filmpje kijken etc. gebeurt het niet. Tuurlijk kan het gebeuren als je bijvoorbeeld de TV >12 uur per dag aan laat staan op TLC ofzo, waarbij het rode logo zou kunnen inbranden.
Re: Getest Philips of Samsung
Normaal gebruik of niet, maar alleen al op dit forum zijn er drie topics waarin diverse forumleden deze klacht melden:
audio-video-foto-f55/lg-oled-kan-inbranden-t192046.html
garantie-f2/vlek-op-oled-tv-hoe-zit-gar ... 94596.html
garantie-f2/lg-oled-tv-inbranden-t192898.html