LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Waterfilter
Waterfilter
Wij hebben een Jura koffiemachine met een waterfilter , na 2 weken gaf de machine al aan dat het filter vervangen moest worden.
Omdat deze vrij prijzig zijn dacht ik voor een alternatief te kiezen : Een Brita waterkan met filter
Maar nu las ik veel reacties met voorstanders en tegenstanders. De een vindt het onzin en de ander beweert dat het zijn nut heeft
Het gaat ons alleen om dat de kalk wordt vastgehouden en niet zozeer de andere stoffen .
De waterhardheid is bij ons middelmatig .
Heeft iemand ervaring met de Brita
Mvg Hans
Omdat deze vrij prijzig zijn dacht ik voor een alternatief te kiezen : Een Brita waterkan met filter
Maar nu las ik veel reacties met voorstanders en tegenstanders. De een vindt het onzin en de ander beweert dat het zijn nut heeft
Het gaat ons alleen om dat de kalk wordt vastgehouden en niet zozeer de andere stoffen .
Mvg Hans
Lian78
vindt dit leuk
Re: Waterfilter
Waarom kies je niet gewoon voor de goedkoopste oplossing: je apparaat instellen op "géén filter gebruiken" en periodiek (meestal ongeveer één keer per maand, je apparaat geeft dat zelf aan) ontkalken? Mijn ervaring: kleine moeite, scheelt een hoop geld aan dure filters.
Alleen als je water zo hard is dat het de smaak van de koffie negatief en merkbaar beïnvloedt, zou ik de filters van Jura blijven gebruiken.
Zie ook: https://juraservicepunt.nl/onderhoud-re ... -reinigen/
Alleen als je water zo hard is dat het de smaak van de koffie negatief en merkbaar beïnvloedt, zou ik de filters van Jura blijven gebruiken.
Zie ook: https://juraservicepunt.nl/onderhoud-re ... -reinigen/
-
Voor Jura koffiemachines repareren : https://www.circuitsonline.net/forum/se ... e=0&sort=0Hansw schreef: ↑20 jan 2021 15:40Wij hebben een Jura koffiemachine met een waterfilter , na 2 weken gaf de machine al aan dat het filter vervangen moest worden.
Mvg Hans
Repareren? Het apparaat is uberhaupt niet kapot.
Zonder Brita, dus gewoon water uit de kraan, hebben we in de theekopjes áltijd aanslag, met "brita-water" helemaal niks te zien. We meenden ook ooit een keer "iets" verschil te proeven tussen koffie met normaal water, en brita gefilterd water, maar dat is niks meer als de organoleptische mening van ons tweeën, zeker niet iets waar je een, laat staan sluitende conclusie, uit kan destilleren.
Maar goed, wij gebruiken al jaren zo'n kan, en het bevalt goed.
Maar goed, wij gebruiken al jaren zo'n kan, en het bevalt goed.
Beste Moneyman,
De ontkalkingstabletten van jura zijn ook aan de prijs en ik dacht door kalk van te voren al te verwijderen dit beter is dan achteraf
Of zie ik dit verkeerd . Ik las ook dat je de filter van Brita langer kunt gebruiken in de praktijk als door hun voorgeschreven wordt
Mvg Hans
De ontkalkingstabletten van jura zijn ook aan de prijs en ik dacht door kalk van te voren al te verwijderen dit beter is dan achteraf
Of zie ik dit verkeerd . Ik las ook dat je de filter van Brita langer kunt gebruiken in de praktijk als door hun voorgeschreven wordt
Mvg Hans
-
[offtopic deel door moderator verwijderd] Als de machine roept dat het waterfilter vervangen moet worden vraagt dat om een reparatie.
Laatst gewijzigd door Radar op 21 jan 2021 10:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: offtopic deel door moderator verwijderd
Waar slaat dit nou weer op? Het apparaat heeft onderhoud nodig, geen reparatie, want er is niets kapot. TS weet welk onderhoud er nodig is (namelijk het waterfilter vervangen), maar vraagt een mening over een alternatief.Geip Suusje schreef: ↑20 jan 2021 17:09[offtopic deel door moderator verwijderd] Als de machine roept dat het waterfilter vervangen moet worden vraagt dat om een reparatie.
Wij gebruiken een brita filtercassette in de kan inderdaad langer dan de maand die zij middels een timertje in zo'n kan suggereren. Meestal week of zes ofzo.
[offtopic deel door moderator verwijderd] Een vervanging van een verbruiksartikel is natuurlijk geen reparatie, er is immers niets kapot.Geip Suusje schreef: ↑20 jan 2021 17:09[offtopic deel door moderator verwijderd] Als de machine roept dat het waterfilter vervangen moet worden vraagt dat om een reparatie.
Gelukkig werken reguliere ontkalkingsmiddelen ook prima, en die zijn een stuk goedkoper.
Laatst gewijzigd door Radar op 21 jan 2021 10:23, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Die 90% van de remvoering is tot stof vergaan. Volgens mij is dat deel echt kapot.
Dan kan die remvoering nooit 100% (van oorspronkelijke dikte, gewicht?) zijn. Ga hem maar eens opmeten, of wegen.
Dan kan die remvoering nooit 100% (van oorspronkelijke dikte, gewicht?) zijn. Ga hem maar eens opmeten, of wegen.
Succes met repareren. Ik vervang ze gewoon, zoals bij normaal onderhoud normaal is.Geip Suusje schreef: ↑20 jan 2021 22:59Die 90% van de remvoering is tot stof vergaan. Volgens mij is dat deel echt kapot.
Terug naar de vraag van TS maar weer, voor zover die al niet afdoende beantwoord is? Die kansloze reparatie-discussie voegt niets toe behalve ruis.
Beste forummers,
We hebben wat offtopic bijdragen verwijderd. Houd de discussie respectvol en ontopic s.v.p.
Of zoals Moneyman zegt:
Radar Forummoderatie
We hebben wat offtopic bijdragen verwijderd. Houd de discussie respectvol en ontopic s.v.p.
Of zoals Moneyman zegt:
Fijne dag!
Radar Forummoderatie
Erthanax
vindt dit leuk