LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dexia berust in veroordeling tot betaling dwangsom

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Dexia berust in veroordeling tot betaling dwangsom

Ongelezen bericht door impact »

In Moergestel (N.-Br.) loopt nu een heel tevreden ex-gedupeerde van Dexia rond! :lol:

Vonnis van de rechtbank Breda, sector kanton, locatie Tilburg d.d. 17-11-2004, LJN: AR5969 (zaaknummer 297177-CV-04/1007):

In reconventie: (de kantonrechter) ".....vernietigt de overeenkomst Winstverdriedubbelaar met nummer 74404956......veroordeelt de Bank tegen bewijs van kwijting aan gedaagde te betalen: de door gedaagde uit hoofde van......(etc.)......aan de Bank betaalde bedragen, de vergoeding van de wettelijke rente over de aan de Bank betaalde bedragen m.i.v. de datum van betaling......(etc.)
(en)
gebiedt de Bank om......(etc.)......aan de Stichting BKR te melden dat geen betalingsachterstanden bestaan op straffe van een dwangsom van € 500 per dag......(etc.)......met een maximum van € 20.000.
(en)
verwijst de Bank in de kosten van het geding......(etc.) en verklaart dit vonnis uitvoerbaar bij voorraad".


Dexia vergat eerst tijdig de BKR-registratie aan te passen en verbeurde daarvoor een dwangsom van € 17.500,== aan de gedaagde!
Nu blijkt ook dat door Dexia niet binnen de wettelijke termijn tegen het vonnis hoger beroep is aangetekend (weer vergeten? :lol: ) waardoor het vonnis onherroepelijk is geworden.


Alle reden tot vreugde dus bij deze EX-gedupeerde, die niet alleen DEFINITIEF zijn volledige inleg met rente terugkreeg, maar ook nog eens een kadootje ter grootte van een klein jaarsalaris. :lol:

(Zie ook het Brabants Dagblad van 19-2-2005)
Laatst gewijzigd door impact op 19 feb 2005 12:24, 1 keer totaal gewijzigd.

woest
Berichten: 862
Lid geworden op: 30 okt 2004 11:28

Re: Dexia berust in veroordeling tot betaling dwangsom

Ongelezen bericht door woest »

YES :!: :D

De woorden 'dexia' en 'berust' in één zin is een unicum (en zal dat niet blijven)

GEFELICITEERD!

Woest

willy59
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 feb 2004 17:49

Re: Dexia berust in veroordeling tot betaling dwangsom

Ongelezen bericht door willy59 »

Volgens mij had hij een bekende advocaat.

Kan niet beter.

willy

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: Dexia berust in veroordeling tot betaling dwangsom

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Ik kon al lang het bloed van Dexia drinken maar ik kan me goed indenken dat de Nederlandse banken zich door Dexia steeds meer in hun hemd gezet voelen.

Eerst al aankondigen dat ze de Nederlandes Staat beticht (BCK) en in Brussel haar gelijk wil halen....
En nu weer een slordige administratie....de extra kosten moet toch door de klanten opgebracht worden.

Als de Nederlanders gaan denken dat alle banken zo te werk gaan........dan wordt het voor de andere banken inderdaad tijd dat die rotte appel Dexia z.s.m. van het toneel verdwijnt.
(na betaling gedupeerden).

curacao
Berichten: 28
Lid geworden op: 04 nov 2004 15:24

Re: Dexia berust in veroordeling tot betaling dwangsom

Ongelezen bericht door curacao »

En Aegon dan ? Die heeft dit alles veroorzaakt

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Dexia berust in veroordeling tot betaling dwangsom

Ongelezen bericht door impact »

Jammer genoeg blijft Aegon (tenminste wat dit betreft) buiten schot. Die hebben het slim gespeeld en van Dexia onlangs finale kwijting gekregen.
Toch ontspringt ook Aegon niet helemaal de dans: er lopen nu al een aantal procedures tegen dit geboefte over Vliegwiel, Spaarbeleg en meer van die ongein. Aegon komt echt nog wel aan de beurt!

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: Dexia berust in veroordeling tot betaling dwangsom

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Natuurlijk is dat waar.
Mar als Dexia eerlijk tegenover haat "klanten" was geweest had ze al snel na de overname moeten zeggen dat er van al die contracten niets klopte en dat ze voor een groot financieel probleem stond wat ze alleen maar samen met ons tegen AEGON kon oplossen.
Maar Dexia heeft de verantwoordelijkheid naar zich toe getrokken door te stellen dat de contracten correct waren maar dat de beurs de boosdoener was.
En dat houdt Bruneel nog steeds tegen beter weten in vol.
En daar balen de banken onderhand van.
Mensen zonder ervaring die 7 jaar geleden ipv aandelen leasen aandelen bij hun eigen bank hebben gekocht zijn door de eigen bank vanaf het begin aan begeleid en geadviseerd zodat hun verlies minimaal is gebleven.
Dit terwijl Dexia onze "schuld" maar liet oplopen zonder dat we daarvan bewust waren.
gr.OD

curacao
Berichten: 28
Lid geworden op: 04 nov 2004 15:24

Re: Dexia berust in veroordeling tot betaling dwangsom

Ongelezen bericht door curacao »

Inderdaad. Kun je je voorstellen mbt de triple effect. Aandelen kopen tegen de prijs van een jaar geleden. Terwijl de huidige marktprijs lager is. Ik heb altijd geleerd. Buy low sell high. Maar die pipo’s van Dexia niet: buy high sell low. Je hoeft geen rocket science te zijn om uit te rekenen dat dit niet zal werken.

Contract had moeten zijn: wij kopen in tegen een bepaalde prijs. Als de prijs het volgende jaar lager is, dan kopen wij dan in tegen de lagere prijs. Wij gebruiken opties en kopen het volgende jaar in tegen de prijs van een jaar geleden als de prijs is gestegen.

thoompy
Berichten: 279
Lid geworden op: 13 nov 2003 22:06

Re: Dexia berust in veroordeling tot betaling dwangsom

Ongelezen bericht door thoompy »

Ik geloof niet dat de dwangsom naar de gedaagte gaat.
8) eh hoe zo jaar salaris?????

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: Dexia berust in veroordeling tot betaling dwangsom

Ongelezen bericht door Willems »

Maar Oom Dagobert toch....:een Bank eerlijk tegenover haar klant.
Vroeger toen het leven niet zo verhard was zoals nu! Een eerlijke Bank is thans strafbaar naar hun moraal!
Eerlijkheid moraal bestaat alleen maar onder behoeftige mensen die ingekapseld zitten in een godsdiensige harnas. Bij de Banken gelden thans andere normen en regels: oplichten (vooral ouderen), leegroven en dagvaarden!! Dus allerbeste Oom wakker worden, het is later dan U denkt!!!

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Dexia berust in veroordeling tot betaling dwangsom

Ongelezen bericht door impact »

Thoompy, die dwangsom is allang door de betreffende EX-gedupeerde opgestreken. Dat is mij bekend van een boven iedere verdenking verheven bron.
Dat "jaarsalaris"? Ik schreef "een klein jaarsalaris". Bij wijze van spreken dus.
Groetend, impact

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Dexia berust in veroordeling tot betaling dwangsom

Ongelezen bericht door pluutje »

Dexia Proficiat met je Grote Kat in de Zak. :lol:

Okerene
Berichten: 529
Lid geworden op: 08 apr 2004 16:40

Re: Dexia berust in veroordeling tot betaling dwangsom

Ongelezen bericht door Okerene »

Impact,

Ik geloof mijn eigen ogen niet. Proficiat!

Okerene :D

thoompy
Berichten: 279
Lid geworden op: 13 nov 2003 22:06

Re: Dexia berust in veroordeling tot betaling dwangsom

Ongelezen bericht door thoompy »

ja ja mensen het zijn lekker berichten we gaan naar een warme zomer toe met zijn alleen.
ze mogen mij end van deze maand gaan terug betalen ik zie ik wil het graag komen halen maar dat blijkt niet zo te gaan :(
Ach het had me zo leuk geleken maar ja als het maar komt he :D

singsing
Berichten: 263
Lid geworden op: 02 feb 2005 18:39

Re: Dexia berust in veroordeling tot betaling dwangsom

Ongelezen bericht door singsing »

AEGON, GEEF MIJN GELD TERUG!!![/u][/b]

singsing
Berichten: 263
Lid geworden op: 02 feb 2005 18:39

Re: Dexia berust in veroordeling tot betaling dwangsom

Ongelezen bericht door singsing »

He, Jos Streppel, GEEF MIJN GELD TERUG!!

willem S
Berichten: 307
Lid geworden op: 30 jul 2003 19:55

Re: Dexia berust in veroordeling tot betaling dwangsom

Ongelezen bericht door willem S »

Impact,
was dit een vonnis in jouw zaak?
indien ja, gefeliciteerd!
Gr
Willem

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Dexia berust in veroordeling tot betaling dwangsom

Ongelezen bericht door impact »

Nee, Willem S, helaas niet. Mijn (zelf aangespannen) zaak dient in Amsterdam en verkeert pas in het stadium van conclusie van repliek. Wel heb ik dezelfde advocaat als die gelukkige in Tilburg: mr R. Silvertand van Rompelberg & Ruiter Advocaten. ( www.rechten.nl )

Platform Aandelenlease (PAL) organiseert trouwens een informatieavond in het Limburgse Nuth op vrijdagavond 25 februari a.s., waar mr J.-P. van Dyck (ook van Rompelberg & Ruiter Advocaten) samen met o.a. Piet Koremans uitleg zal geven en vragen van gedupeerden zal beantwoorden.

Meer info op www.platformaandelenlease.nl

villa_cees
Berichten: 313
Lid geworden op: 02 okt 2003 18:14

Re: Dexia berust in veroordeling tot betaling dwangsom

Ongelezen bericht door villa_cees »

Komt er nog een informatieavond in Noord-Holland ook, weet jij dat Impact?
In de buurt van Haarlem ofzo?

vr.gr. Cees

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Dexia berust in veroordeling tot betaling dwangsom

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Thoompy

Ik zou de gedupeerden met een jaarsalars van 17000 euro niet graag
de kost moeten geven.

liefs Ad

Gesloten