LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] T-Mobile activeert order na 4 maanden ook al is nummerbehoud afgewezen
T-Mobile activeert order na 4 maanden ook al is nummerbehoud afgewezen
Hi,
Een tijdje geleden had ik een nummerbehoud aangevraagd via T-Mobile. De aanvraag was toen afgewezen, omdat ik te vroeg had aangevraagd. Ok dat is logisch en vervolgens heb ik maanden later opnieuw aangevraagd en nummerbehoud aanvraag is goedgekeurd. Tot mijn verbazing ben ik later achtergekomen dat er twee afschrijvingen zijn. Ik heb verwacht wanneer nummerbehoud is afgewezen dat de order ook geannuleerd wordt, maar dat is niet het geval. De klantenservice heeft gezegd dat de order na vier maanden geactiveerd wordt op het tijdelijk nummer als je zelf niet gaat annuleren. Ik heb hierover niks over kunnen vinden in de mails die ik heb ontvangen van T-mobile. De klantenservice heeft het contract kunnen ontbinden en verder zijn er geen kosten. Ik heb wel wat abonnementenkosten gemaakt voor het nummer die ik niet heb gebruikt. De klantenservice kan verder niks doen om de gemaakte kosten terug te betalen aan mij. Heeft iemand advies hoe ik mijn geld terug kan vragen?
Een tijdje geleden had ik een nummerbehoud aangevraagd via T-Mobile. De aanvraag was toen afgewezen, omdat ik te vroeg had aangevraagd. Ok dat is logisch en vervolgens heb ik maanden later opnieuw aangevraagd en nummerbehoud aanvraag is goedgekeurd. Tot mijn verbazing ben ik later achtergekomen dat er twee afschrijvingen zijn. Ik heb verwacht wanneer nummerbehoud is afgewezen dat de order ook geannuleerd wordt, maar dat is niet het geval. De klantenservice heeft gezegd dat de order na vier maanden geactiveerd wordt op het tijdelijk nummer als je zelf niet gaat annuleren. Ik heb hierover niks over kunnen vinden in de mails die ik heb ontvangen van T-mobile. De klantenservice heeft het contract kunnen ontbinden en verder zijn er geen kosten. Ik heb wel wat abonnementenkosten gemaakt voor het nummer die ik niet heb gebruikt. De klantenservice kan verder niks doen om de gemaakte kosten terug te betalen aan mij. Heeft iemand advies hoe ik mijn geld terug kan vragen?
-
- Berichten: 12784
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: T-Mobile activeert order na 4 maanden ook al is nummerbehoud afgewezen
Nummerbehoud staat los van de overeenkomst. U sluit een nieuwe overeenkomst af bij een nieuwe provider en vraagt aan de huidige provider om het nummer mee te mogen nemen. Dat laatste is niet doorgegaan, maar de aanvraag bij de nieuwe provider blijft dan gewoon doorlopen.
Dat u vervolgens maanden lang uw bankrekening niet nakijkt is ook niet de schuld van de providers.
Dat u vervolgens maanden lang uw bankrekening niet nakijkt is ook niet de schuld van de providers.
-
- Berichten: 3425
- Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29
Re: T-Mobile activeert order na 4 maanden ook al is nummerbehoud afgewezen
Dit staat los van het probleem, doet niet ter zake en is alleen bedoeld als nare sneer jegens TS.NeoDutchio schreef: ↑02 feb 2021 10:30...
Dat u vervolgens maanden lang uw bankrekening niet nakijkt is ook niet de schuld van de providers.
De communicatie van T Mobile is enigszins verwarrend en hier misstaat een ruimhartige oplossing niet. Ik zou dit schriftelijk doen aan de klachtenafdeling, die willen vaak meer doen als een call center medewerker.
Re: T-Mobile activeert order na 4 maanden ook al is nummerbehoud afgewezen
Ik ben van mening dat T-Mobile op basis hiervan kan weten dat u over wilde stappen. Op het moment dat de aanvraag is afgewezen had ze op zijn minst bij u navraag moeten doen of u het abonnement toch wilde.
U kunt een beroep doen op de oneigenlijke dwaling. U wilde overstappen met nummerbehoud en dat was kenbaar voor T-Mobile. Derhalve wilde u nu nog geen nieuw abonnement (art. 3:33 BW) en T-Mobile wist of kon dat weten (art. 3:35 BW).
Zenbiu
vindt dit leuk
Re: T-Mobile activeert order na 4 maanden ook al is nummerbehoud afgewezen
Sorry, maar dat is echt onzin. TS had ook een nieuw nummer kunnen accepteren. Dat hij dat niet wil kan T-Mobile niet weten op basis van het enkel feit dat hij heeft gevraagd om nummerbehoud.
-
- Berichten: 12784
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: T-Mobile activeert order na 4 maanden ook al is nummerbehoud afgewezen
Het heeft niets met een sneer te maken. Overal kunnen en worden fouten gemaakt. En deze fout had binnen een maand ontdekt kunnen worden en wellicht was er dan op basis van coulance nog iets te regelen geweest.J. Deltoer schreef: ↑02 feb 2021 11:49Dit staat los van het probleem, doet niet ter zake en is alleen bedoeld als nare sneer jegens TS.NeoDutchio schreef: ↑02 feb 2021 10:30...
Dat u vervolgens maanden lang uw bankrekening niet nakijkt is ook niet de schuld van de providers.
De communicatie van T Mobile is enigszins verwarrend en hier misstaat een ruimhartige oplossing niet. Ik zou dit schriftelijk doen aan de klachtenafdeling, die willen vaak meer doen als een call center medewerker.
-
- Berichten: 12784
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: T-Mobile activeert order na 4 maanden ook al is nummerbehoud afgewezen
Bij t-mobile sluit je een nieuw contract af en krijg je een nieuw telefoonnummer. Zodra je het nummerbehoud aanvraagt, dan regelt t-mobile dat met de vorige provider. Maar dan is de nieuwe overeenkomst al ingegaan. Na goedkeuring wordt het eigen nummer gekoppeld aan de eerder nieuw ontvangen simkaart.
TS heeft dus een simkaart met nieuw telefoonnummer ontvangen van T-mobile. Nergens in de overeenkomst zal staan dat de overeenkomst komt te vervallen als het nummer overzetten niet mogelijk is.
bupaul
vindt dit leuk
Re: T-Mobile activeert order na 4 maanden ook al is nummerbehoud afgewezen
Dank jullie wel voor de reacties!
Bedankt! Ik ga dat proberen.
Helemaal eens dat het mijn fout is dat ik niet goed heb opgelet. Ik geef T-Mobile niet de schuld hiervan alleen er is nooit een navraag gedaan of ik wil doorgaan met mijn bestelling, omdat de aanvraag voor nummerbehoud is afgewezen. Ik vind het gewoon verwarrend hoe hun STP-proces in het systeem werkt. De callcenter medewerker geeft aan dat T-mobile de informatie niet heeft wanneer een nummerbehoud is afgewezen, maar dat is niet waar. Ik krijg nota bene een smsje van T-mobile dat de aanvraag is afgewezen, maar zij doen waarschijnlijk niks met die informatie. Ik wil alleen weten hoe ik eventueel mijn geld terug kan vragen.NeoDutchio schreef: ↑02 feb 2021 10:30Nummerbehoud staat los van de overeenkomst. U sluit een nieuwe overeenkomst af bij een nieuwe provider en vraagt aan de huidige provider om het nummer mee te mogen nemen. Dat laatste is niet doorgegaan, maar de aanvraag bij de nieuwe provider blijft dan gewoon doorlopen.
Dat u vervolgens maanden lang uw bankrekening niet nakijkt is ook niet de schuld van de providers.
alfatrion schreef: ↑02 feb 2021 11:55Ik ben van mening dat T-Mobile op basis hiervan kan weten dat u over wilde stappen. Op het moment dat de aanvraag is afgewezen had ze op zijn minst bij u navraag moeten doen of u het abonnement toch wilde.
U kunt een beroep doen op de oneigenlijke dwaling. U wilde overstappen met nummerbehoud en dat was kenbaar voor T-Mobile. Derhalve wilde u nu nog geen nieuw abonnement (art. 3:33 BW) en T-Mobile wist of kon dat weten (art. 3:35 BW).
Bedankt! Ik ga dat proberen.
Bedankt voor de tip!J. Deltoer schreef: ↑02 feb 2021 11:49Dit staat los van het probleem, doet niet ter zake en is alleen bedoeld als nare sneer jegens TS.NeoDutchio schreef: ↑02 feb 2021 10:30...
Dat u vervolgens maanden lang uw bankrekening niet nakijkt is ook niet de schuld van de providers.
De communicatie van T Mobile is enigszins verwarrend en hier misstaat een ruimhartige oplossing niet. Ik zou dit schriftelijk doen aan de klachtenafdeling, die willen vaak meer doen als een call center medewerker.
Ik heb het contract nooit gekregen van die bestelling
Laatst gewijzigd door Zenbiu op 02 feb 2021 13:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: T-Mobile activeert order na 4 maanden ook al is nummerbehoud afgewezen
Nee ik heb de overeenkomst niet per mail gekregen. Alleen een bevestiging van mijn order. Ik zie wel de nieuwe overeenkomst in mijn mailbox. Ik bewaar wel al mijn mails wat betreft overeenkomsten etc.
Re: T-Mobile activeert order na 4 maanden ook al is nummerbehoud afgewezen
Wat ik bedoel is dat je normaal gesproken voor het aangaan van de overeenkomst, lees het doen van de bestelling, je de optie krijgt om alle voorwaarden horende bij de overeenkomt door te nemen.
Re: T-Mobile activeert order na 4 maanden ook al is nummerbehoud afgewezen
UiteraardCro schreef: ↑02 feb 2021 13:55Wat ik bedoel is dat je normaal gesproken voor het aangaan van de overeenkomst, lees het doen van de bestelling, je de optie krijgt om alle voorwaarden horende bij de overeenkomt door te nemen.
Re: T-Mobile activeert order na 4 maanden ook al is nummerbehoud afgewezen
Ik zou dit niet ingewikkelder maken dat het hoeft te zijn. Jij wilde overstappen, T-Mobile wist dat of kon dat weten en dus is je rechtshandeling nietig.
Een overeenkomst komt tot stand door aanbod en aanvaarding daarvan. Er is duidelijk aanbod en aanvaarding geweest. Algemene voorwaarden moeten offline ter hand en online ter beschikking worden gesteld voor of tijdens de overeenkomst is gesloten. Per mail moet je een bevestiging krijgen, maar je hoeft de algemene voorwaarden dan niet te krijgen.
Een overeenkomst komt tot stand door aanbod en aanvaarding daarvan. Er is duidelijk aanbod en aanvaarding geweest. Algemene voorwaarden moeten offline ter hand en online ter beschikking worden gesteld voor of tijdens de overeenkomst is gesloten. Per mail moet je een bevestiging krijgen, maar je hoeft de algemene voorwaarden dan niet te krijgen.
Zenbiu
vindt dit leuk
-
- Berichten: 12784
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: T-Mobile activeert order na 4 maanden ook al is nummerbehoud afgewezen
Natuurlijk wist t-mobile dat TS wilde overstappen omdat daar een nieuwe overeenkomst mee gemaakt is. En bij de nieuwe provider geef je aan dat je je nummer wilt behouden.
U maakt het ingewikkeld omdat u niet weet hoe het werkt. Je sluit een overeenkomst af bij een nieuwe provider en daar geef je aan dat je je oude nummer wilt behouden. De nieuwe provider vraagt dan het nummer op bij de oude provider. Maar op dat moment heb je al een overeenkomst met de nieuwe provider met een nieuw telefoonnummer. En na de omzetting wordt het oude nummer over de nieuwe heen gezet. TS is dus een nieuwe overeenkomst aangegaan met t-mobile, heeft een werkende simkaart ontvangen en heeft een nieuw telefoonnummer ontvangen. Zoals in de overeenkomst staat. Dat het oude nummer niet overgezet kan worden staat los van de nieuwe overeenkomst. De overeenkomst is niet onder voorbehoud van het overzetten van het nummer. Sterker, het is geen onderdeel van de aanvraag, maar een mogelijk die geboden wordt, onder voorwaarden, in een bestaande overeenkomst.
Re: T-Mobile activeert order na 4 maanden ook al is nummerbehoud afgewezen
Dat verhaal klopt ook niet helemaal. In ieder geval niet voor alle providers. Vorig jaar zelf gehad met een aanvraag nieuw abonnement van Vodafone, met nummerbehoud vanuit KPN. Omdat nummerbehoud (nog) niet mogelijk bleek werd door Vodafone de hele aanvraag gecancelled. Heb dus later opnieuw een aanvraag moeten doen toen nummerbehoud wel mogelijk was. T-Mobile doet dat kennelijk anders.
Neemt niet weg dat T Mobile niet kan of hoeft te weten dat TS het nieuwe abonnement niet wil als nummerbehoud niet lukt. Dat verhaal van nietigheid is echt gewoon onzin.
Neemt niet weg dat T Mobile niet kan of hoeft te weten dat TS het nieuwe abonnement niet wil als nummerbehoud niet lukt. Dat verhaal van nietigheid is echt gewoon onzin.
Re: T-Mobile activeert order na 4 maanden ook al is nummerbehoud afgewezen
TMob heeft blijkbaar al schuld bekent, TS heeft kosteloos dat andere abonnement kunnen laten cancelen. Daarmee kan de DerdeLijn heus wel de rest fixen. Kundige medewerkers zouden in staat moeten zijn om een restitutie-proces op te zetten. Ticket naar Finance laten inschieten, dan komt het echt goed. Dubbele order, is duidelijk, en de rest is zoals gezegd al weg. Begrijp alleen niet waarom ze het ontbrekende stuk niet gelijk hebben afgehandeld.
Mocht je blijven stuklopen bij de klantenservice, mail netjes een verhaaltje dat je ze 7 werkdagen de tijd geeft, daarna moet je het gewoon spelen via de Geschillencommissie. Dan gaan ze Legal wakker schudden en dan wordt het alsnog gefixt.
Mocht je blijven stuklopen bij de klantenservice, mail netjes een verhaaltje dat je ze 7 werkdagen de tijd geeft, daarna moet je het gewoon spelen via de Geschillencommissie. Dan gaan ze Legal wakker schudden en dan wordt het alsnog gefixt.
Re: T-Mobile activeert order na 4 maanden ook al is nummerbehoud afgewezen
T-Mobile is een telecommunicatiebedrijf. Je mag van hen verwachten dat ze om kunnen gaan met de telefoon. Ze kunnen dus bellen en vragen "Je nummerbehoud is niet mogelijk omdat het oude abonnement nog niet afgelopen is. Wil je echt nu al een overeenkomst bij ons?" Ze kunnen het weten.
T-Mobile heeft voor een beroep op artikel 3:35 BW nodig dat ze onder de gegeven omstandigheden redelijkerwijs mocht opmaken dat TS de overeenkomst toch wilde, ook al zit hij nog vast aan een ander abonnement.
T-Mobile heeft voor een beroep op artikel 3:35 BW nodig dat ze onder de gegeven omstandigheden redelijkerwijs mocht opmaken dat TS de overeenkomst toch wilde, ook al zit hij nog vast aan een ander abonnement.
-
- Berichten: 12784
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: T-Mobile activeert order na 4 maanden ook al is nummerbehoud afgewezen
Schuld bekend? TS heeft maandenlang een abonnement lopen, had een simkaart en had een telefoonnummer van T-Mobile. Dat ze wellicht uit coulance deze stop gezet hebben wil niet zeggen dat ze schuld bekennen.
Re: T-Mobile activeert order na 4 maanden ook al is nummerbehoud afgewezen
TMob heeft het eerst aangevraagde abonnement kosteloos geannuleerd. Dat gebeurt niet zomaar. Dan weten ze dat er iets niet goed is gegaan. Doorpakken en het betaalde abonnementsgeld ook terugstorten is echt maar een kleine moeite. Maar blijkbaar hebben er een paar medewerkers zitten slapen òf ze wisten niet hoe ze ermee overweg moesten. Bij TMob is de klantenservice helemaal uitgeschreven in regels, en daar loopt het in uitvoering vaak stuk. Iemand heeft geen zin, voelt zich te goed, overschrijdt een KPI en besluit het ticket te sluiten ( klanten niet geholpen, maar goede prestatie-cijfers. Dat kan nog steeds in callcenterland. )
Anyway. TMob wist/weet ervan, hebben het half afgemaakt. Vandaar dat ik aangeeft: Geschillencommissie.
Anyway. TMob wist/weet ervan, hebben het half afgemaakt. Vandaar dat ik aangeeft: Geschillencommissie.