LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Verkeerde info van KPN medewerkers gekregen, gevolg hoge extra kosten!
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 04 feb 2021 10:08
Verkeerde info van KPN medewerkers gekregen, gevolg hoge extra kosten!
Ik heb bij KPN een 2 jarig abonnement van 150 min voor €20,10 pm.
Op 18 december 2020 heb ik via de ap van KPN gemerkt dat er 5000 min is bijgeschreven bij mijn abonnement zonder dat ik daarvoor een bericht van KPN hebt ontvangen.
Ik heb toen meteen gebeld met KPN om te vragen waaraan ik die 5000 min hebt verdiend, en een KPN medewerker kon mij vertellen dat er in de maand december heel veel wordt gebeld of ge-apt en ge-smst, dus vandaar dat ik die 5000 min gratis hebt ontvangen als klant van KPN, dat doet KPN altijd in december voor haar vaste klanten.
Ik vroeg; dus ik kan die 5000 min gewoon gebruiken zonder bijkomende kosten?
De KPN medewerker zei; ja hoor, u kunt gebruik maken van die 5000 min en er komen geen kosten bij omdat u dat gratis krijgt van KPN.
Ik vroeg nog voor de zekerheid; ik kan die 5000 minuten voor alles gebruiken....bellen, sms'en en internetten??
Ik zei ook nog tegen de medewerker dat ik het zeker wilt weten omdat ik niet weer door KPN zomaar op kosten wilt worden gejaagd zoals een paar maanden geleden (daar kom ik straks nog op terug).
De KPN medewerker zei; nee hoor mevrouw, maakt u zich geen zorgen u kunt die 5000 min gewoon gebruiken.
Ik zei, dankjewel voor de info, waarop de medewerker vroeg of ik nog andere vragen had en ik zei néé, dat was mijn vraag en we hebben het gesprek afgerond.
Op 21 december merkte ik dat ik toch extra kosten had (25,09€), dus hing ik weer aan de telefoon met KPN om te vragen waar die extra kosten vandaan komen.
De KPN medewerkster zegt dat dat komt omdat ik buiten mijn bundel ben gegaan. Ik zeg, dat kan wel zo zijn, maar ik heb volgens jouw collega 5000 min gratis van KPN ontvangen en die kon ik zonder extra kosten gebruiken, dus heb ik dat gedaan.
De KPN medewerkster gaat kijken wat het probleem is en even later zegt ze dat ik het aankomende factuur moet afwachten omdat zij op dat moment niet kon nagaan waarom ik extra kosten hebt......ze heeft geen woord gerept over die 5000 min trots dat ik dat ter sprake hebt gebracht. Ik zeg goed, dan wacht ik het factuur maar af.
Op 21 januari 2021 ontvangen ik het factuur van KPN en Ik kon mijn ogen niet geloven.......45,19€ in plaats van 20,10€ dat ik volgens KPN moet gaan betalen!!!
Ik meteen bellen met KPN, (ik was furieus) om weer te vragen waarom het factuur zo hoog is opgelopen?!!
De KPN medewerker zei dat ik buiten mijn bundel ben gegaan, vandaar die hoge factuur.
Ik vertelde weer het bovengenoemde verhaal en de KPN medewerker bleef zeggen.....ja mevrouw, maar u hebt buiten uw bundel gebeld en ik kan niets voor u doen.
Voor het eerst kreeg ik toen te horen dat die 5000 min die ik gratis in december hebt ontvangen waren alleen bedoeld om te internetten en niet om te bellen.....Ik was met stomheid geslagen, echt waar!
Ik zei; dit hoor ik voor het eerst van u! En ik maar uitleggen dat het dus niet mijn schuld is dat die rekening zo hoog is opgelopen, maar doordat ik valse informatie van zijn collega's hebt gekregen wordt ik nu opgescheept met een hoge rekening en dat niet ga betalen.
Ik zeg, ga eens ff mijn verbruikers gedrag na van ruim 6/8 jaar dat ik klant ben van KPN en je zult zien dat ik bijna of nooit buiten mijn bundel ben gegaan omdat ik dat altijd hebt bijgehouden zodat ik geen extra kosten krijgt.
De KPN medewerker zet mij in de wacht om te gaan overleggen met een collega en even later gaat hij mijn vertellen over de sms berichten die ik van KPN hebt ontvangen omtrent mijn eigen beltegoed die bijna opraakte.
Ik zeg, dat is allemaal mooi en waar, maar daar gaat het helemaal niet om!
Op een gegeven moment deed de KPN medewerker mij een voorstel om de helft van de extra kosten (20,10€+12,50€) te betalen. Ik zeg, daar ga ik niet mee akkoord, ik betaald wat ik hoor te betalen, niet meer en niet minder....dat is alleen mijn abonnementskosten.
Ik heb toen van alles geprobeerd....bellen, chatten, twitter om een adres van KPN te vinden waar ik een klacht kon indienen, maar ik kom geen steek verder.
Ik ben niet van plan die extra kosten te betalen.
HELP!!
Op 18 december 2020 heb ik via de ap van KPN gemerkt dat er 5000 min is bijgeschreven bij mijn abonnement zonder dat ik daarvoor een bericht van KPN hebt ontvangen.
Ik heb toen meteen gebeld met KPN om te vragen waaraan ik die 5000 min hebt verdiend, en een KPN medewerker kon mij vertellen dat er in de maand december heel veel wordt gebeld of ge-apt en ge-smst, dus vandaar dat ik die 5000 min gratis hebt ontvangen als klant van KPN, dat doet KPN altijd in december voor haar vaste klanten.
Ik vroeg; dus ik kan die 5000 min gewoon gebruiken zonder bijkomende kosten?
De KPN medewerker zei; ja hoor, u kunt gebruik maken van die 5000 min en er komen geen kosten bij omdat u dat gratis krijgt van KPN.
Ik vroeg nog voor de zekerheid; ik kan die 5000 minuten voor alles gebruiken....bellen, sms'en en internetten??
Ik zei ook nog tegen de medewerker dat ik het zeker wilt weten omdat ik niet weer door KPN zomaar op kosten wilt worden gejaagd zoals een paar maanden geleden (daar kom ik straks nog op terug).
De KPN medewerker zei; nee hoor mevrouw, maakt u zich geen zorgen u kunt die 5000 min gewoon gebruiken.
Ik zei, dankjewel voor de info, waarop de medewerker vroeg of ik nog andere vragen had en ik zei néé, dat was mijn vraag en we hebben het gesprek afgerond.
Op 21 december merkte ik dat ik toch extra kosten had (25,09€), dus hing ik weer aan de telefoon met KPN om te vragen waar die extra kosten vandaan komen.
De KPN medewerkster zegt dat dat komt omdat ik buiten mijn bundel ben gegaan. Ik zeg, dat kan wel zo zijn, maar ik heb volgens jouw collega 5000 min gratis van KPN ontvangen en die kon ik zonder extra kosten gebruiken, dus heb ik dat gedaan.
De KPN medewerkster gaat kijken wat het probleem is en even later zegt ze dat ik het aankomende factuur moet afwachten omdat zij op dat moment niet kon nagaan waarom ik extra kosten hebt......ze heeft geen woord gerept over die 5000 min trots dat ik dat ter sprake hebt gebracht. Ik zeg goed, dan wacht ik het factuur maar af.
Op 21 januari 2021 ontvangen ik het factuur van KPN en Ik kon mijn ogen niet geloven.......45,19€ in plaats van 20,10€ dat ik volgens KPN moet gaan betalen!!!
Ik meteen bellen met KPN, (ik was furieus) om weer te vragen waarom het factuur zo hoog is opgelopen?!!
De KPN medewerker zei dat ik buiten mijn bundel ben gegaan, vandaar die hoge factuur.
Ik vertelde weer het bovengenoemde verhaal en de KPN medewerker bleef zeggen.....ja mevrouw, maar u hebt buiten uw bundel gebeld en ik kan niets voor u doen.
Voor het eerst kreeg ik toen te horen dat die 5000 min die ik gratis in december hebt ontvangen waren alleen bedoeld om te internetten en niet om te bellen.....Ik was met stomheid geslagen, echt waar!
Ik zei; dit hoor ik voor het eerst van u! En ik maar uitleggen dat het dus niet mijn schuld is dat die rekening zo hoog is opgelopen, maar doordat ik valse informatie van zijn collega's hebt gekregen wordt ik nu opgescheept met een hoge rekening en dat niet ga betalen.
Ik zeg, ga eens ff mijn verbruikers gedrag na van ruim 6/8 jaar dat ik klant ben van KPN en je zult zien dat ik bijna of nooit buiten mijn bundel ben gegaan omdat ik dat altijd hebt bijgehouden zodat ik geen extra kosten krijgt.
De KPN medewerker zet mij in de wacht om te gaan overleggen met een collega en even later gaat hij mijn vertellen over de sms berichten die ik van KPN hebt ontvangen omtrent mijn eigen beltegoed die bijna opraakte.
Ik zeg, dat is allemaal mooi en waar, maar daar gaat het helemaal niet om!
Op een gegeven moment deed de KPN medewerker mij een voorstel om de helft van de extra kosten (20,10€+12,50€) te betalen. Ik zeg, daar ga ik niet mee akkoord, ik betaald wat ik hoor te betalen, niet meer en niet minder....dat is alleen mijn abonnementskosten.
Ik heb toen van alles geprobeerd....bellen, chatten, twitter om een adres van KPN te vinden waar ik een klacht kon indienen, maar ik kom geen steek verder.
Ik ben niet van plan die extra kosten te betalen.
HELP!!
Re: Verkeerde info van KPN medewerkers gekregen, gevolg hoge extra kosten!
Deze actie ook gehad van kpn en er stond zeer duidelijk bij dat het om mb's ging en niks anders dus het hele verhaal is erg ongeloofwaardig het stond op zeker 3 manieren aangegeven 5000 mb gratis dus geen minuten of sms.
Bram Bonnewel
en sjohie
vinden dit leuk
Re: Verkeerde info van KPN medewerkers gekregen, gevolg hoge extra kosten!
Ik heb als vaste klant van kpn geen enkele mededeling of bijschrijving gehad. ra ra
Bram Bonnewel
vindt dit leuk
Re: Verkeerde info van KPN medewerkers gekregen, gevolg hoge extra kosten!
Weet u zeker dat u 5000 minuten gratis kreeg?
KPN had namelijk in december een actie waarbij klanten gratis 5000 mb kregen.
https://www.kpn.com/beleef/mobiel/kadoo ... lanten.htm
KPN had namelijk in december een actie waarbij klanten gratis 5000 mb kregen.
https://www.kpn.com/beleef/mobiel/kadoo ... lanten.htm
Re: Verkeerde info van KPN medewerkers gekregen, gevolg hoge extra kosten!
Ik kreeg een sms en een mail hierover en het stond op de site en het kpn forum.
Re: Verkeerde info van KPN medewerkers gekregen, gevolg hoge extra kosten!
Dat maakt het verhaal van ts ongeloofwaardig dat gesprek met die medewerker geloof ik niks van dit lijkt meer op ts besloot zelf dat het ook voor sms en bellen was dat bleek niet zo te zijn en nu een lulverhaal om onder de kosten uit te komen.
Re: Verkeerde info van KPN medewerkers gekregen, gevolg hoge extra kosten!
Ik denk eerder dat TS het verkeerd heeft gelezen/begrepen en nou ja, dat iemand bij het callcenter het verkeerde antwoord geeft, daar sta ik niet echt van te kijken.
Re: Verkeerde info van KPN medewerkers gekregen, gevolg hoge extra kosten!
Waarschijnlijk is dit het enige antwoord. De Helpdesk van KPN weet in de meeste gevallen niets van bepaalde zaken, helaas. Het probleem is echter dat je zelf dan maar moet aantonen dat het je toch daadwerkelijk verteld is.
Advies voor ieder: ACR app, neemt automatisch inkomende/uitgaande oproepen op. Ideaal voor klantenservices/toezeggingen.
Re: Verkeerde info van KPN medewerkers gekregen, gevolg hoge extra kosten!
Als TS goed gelezen had, had hij helemaal niet hoeven bellen over extra “belminuten”.Mark1992 schreef: ↑05 feb 2021 09:51
Waarschijnlijk is dit het enige antwoord. De Helpdesk van KPN weet in de meeste gevallen niets van bepaalde zaken, helaas. Het probleem is echter dat je zelf dan maar moet aantonen dat het je toch daadwerkelijk verteld is.
Advies voor ieder: ACR app, neemt automatisch inkomende/uitgaande oproepen op. Ideaal voor klantenservices/toezeggingen.
Dus wat hem/haar is verteld door iemand van het callcenter vind ik in dit geval niet heel belangrijk om aan te tonen.
Re: Verkeerde info van KPN medewerkers gekregen, gevolg hoge extra kosten!
Mogelijk. Maar zoals TS ook al aangeeft was het voor hem niet duidelijk. Dat hij niet goed heeft gelezen dat hem om MB's ging, en niet om belminuten/SMS is één ding. Dat hij vervolgens meer informatie vraagt aan de KPN Helpdesk is niets mis mee. Helaas is hij vervolgens door KPN óók nog is op het verkeerde been gezet, lezende uit zijn topic. Wat er daadwerkelijk is gevraagd door TS en is geantwoord door KPN, weet uiteindelijk niemand.
Cornelis7
vindt dit leuk
Re: Verkeerde info van KPN medewerkers gekregen, gevolg hoge extra kosten!
Als ik de reacties lees, dan denk ik dat je gewoon moet betalen. Anders heb je straks hogere kosten.
Mocht je hard bewijs hebben dat KPN het verkeerd heb, dan kan je bij geschillencommissie Telecommunicatiediensten je geld terug eisen. Zonder bewijs is het onmogelijk en neem dan je verlies.
Mocht je hard bewijs hebben dat KPN het verkeerd heb, dan kan je bij geschillencommissie Telecommunicatiediensten je geld terug eisen. Zonder bewijs is het onmogelijk en neem dan je verlies.
alfatrion
vindt dit leuk
Re: Verkeerde info van KPN medewerkers gekregen, gevolg hoge extra kosten!
Vraag me toch af wat er dan niet duidelijk was dit is een van de vele uitingen die kpn hierover naar buiten bracht: https://www.kpn.com/beleef/mobiel/kadoo ... lanten.htmMark1992 schreef: ↑05 feb 2021 12:01Mogelijk. Maar zoals TS ook al aangeeft was het voor hem niet duidelijk. Dat hij niet goed heeft gelezen dat hem om MB's ging, en niet om belminuten/SMS is één ding. Dat hij vervolgens meer informatie vraagt aan de KPN Helpdesk is niets mis mee. Helaas is hij vervolgens door KPN óók nog is op het verkeerde been gezet, lezende uit zijn topic. Wat er daadwerkelijk is gevraagd door TS en is geantwoord door KPN, weet uiteindelijk niemand.
-
- Berichten: 12780
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Verkeerde info van KPN medewerkers gekregen, gevolg hoge extra kosten!
Als TS de actie al niet goed begreep, wie zegt dat zij de vraag wel goed kon stellen aan de telefoon? Waren er wellicht meer acties op dat moment, was TS zelf niet duidelijk waardoor ruis ontstond? Waarom zo vaak dezelfde vraag stellen? Dat doe je alleen als je het zelf niet goed begrijpt.
-
- Berichten: 1257
- Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11
Re: Verkeerde info van KPN medewerkers gekregen, gevolg hoge extra kosten!
Je hebt het gewoon verkeerd begrepen, jammer, kan gebeuren. Wees wijs en betaal, anders ben je straks nog veel merr kwijt. Los daarvan, wil je echt al dat gezeur om die twee tientjes?
Re: Verkeerde info van KPN medewerkers gekregen, gevolg hoge extra kosten!
volgende keer maar beeldbellen via whatsapp of iets dergelijks....
Re: Verkeerde info van KPN medewerkers gekregen, gevolg hoge extra kosten!
Wilt u echt zo veel heisa,voor die paar tientjes?
Re: Verkeerde info van KPN medewerkers gekregen, gevolg hoge extra kosten!
Vertrouw NOOIT op informatie van de KPN "help"desk, maar zoek daarna meteen bevestiging op de website van de KPN zelf. Veel te veel medewerk(st)ers zijn bijzonder slecht op de hoogte van de regels en geven ronduit verkeerde informatie. Ik kan daar een boekje over opendoen.