Bij mijn weten heb ik alleen de meest recente post van Roosveld gelezen.Moneyman schreef: ↑05 feb 2021 23:25Waarde hechten aan natuurlijke middelen is prima. Ze medicinale werking toeschrijven zonder bewijs niet. En ik weet niet wat je allemaal wel of niet gelezen hebt (er is nogal wat van de hand van Roosveld verwijderd), maar de kwalificatie van Sjohie was volkomen terecht.scharrelschipper schreef: ↑05 feb 2021 22:13Ga ik even generaliseren;alles wat na aderlaten en duivelsuitdrijving kwam was een hele tijd kwakzalverij.
Er was een tijd dat tabak een geneesmiddel was,ondanks dat ik een roker ben weet ik nu wel beter.
Chiropractie (kraker) was ook kwakzalverijen zo zijn er nog wel meer voorbeelden denk ik.
Wat ik alleen wil zeggen is dat iemand die zweert bij naturlijke middelen zeker geen wappie (wat een rot woord) genoemd moet worden.
Ben persoonlijk geen groot fruit eter dus ga ik ook niet mee in het verhaal van Roosveld,maar om het op deze manier weg te zetten gaat mij wat ver.
Maar het zou kunnen dat ik in het verleden toen ik mij hier nog niet vervoegde iets ergs heb gemist?
Het stoort mij alleen dat zaken waar geen dik vet wetenschappelijk bewijs voor is door sommige mensen kwakzalverij genoemd wordt.