angel1978 schreef: ↑08 feb 2021 13:57
NeoDutchio schreef: ↑08 feb 2021 13:50
Dat veranderd niets aan mijn verhaal. Bestel niets als je niet thuis bent bij ontvangst. En maak van jouw probleem niet het probleem van de bezorger.
Proest... bezorging is het probleem van de bezorger. Het is zelfs zijn beroep.. nogal lachwekkend dit verhaal.
Zijn taak is inderdaad bezorgen op het opgegeven adres. Dus niet zoeken naar een buur die het wil aannemen, niet meerdere keren aanbieden, niet naar een afhaalpunt brengen als de ontvanger niet thuis is, enz. Dat een ontvanger is niet thuis is moet moet het probleem van de bezorger worden.
fonsflons schreef: ↑08 feb 2021 14:08
In het kort zeg jij dus dat PostNL geen enkele rekening hoeft te houden met hun eigen systeem om de klant een bezorging aan te laten passen en dat als je een pakketje besteld je verplicht thuis moet blijven totdat dit afgeleverd wordt, ongeacht of vertragingen ontstaan.
Ik heb veel rare standpunten voorbij zien komen, maar dit slaat echt als een tang op een varken.
Het systeem van PostNL is niet ingericht om ten alle tijden het bezorgmoment aan te passen. Er is een korte periode waarin dit in sommige gevallen aangegeven kan worden (tussen ontvangen en sorteren). Doe je dat te laat heb je dus pech. En kan dat bij jouw bestelling niet, dus ook pech.
En ja, als je online besteld zou er iemand moeten zijn die het in ontvangst zou moeten nemen. Ik heb zelf een tijdje een DHL punt gerund. Mensen die online bestellen en niet thuis zijn bij ontvangst. Elke woensdag tussen de 20 en 50 pakketten voor deze buurt. Na 2 dagen maar de bakfiets gepakt om het zelf te gaan bezorgen. Ontvangers die op vakantie zijn, alleen tussen 12 en 2 hun voordeur open willen doen, elke dag overdag werken, enz. Ja, niet elk aflevermoment is vooraf in te plannen. Dat is niets nieuws. Dus als je al weet dat je niet thuis bent in de komende dagen, laat het dan niet op je thuisadres bezorgen. Dat PostNL een service biedt die in sommige gevallen gedaan kan worden staat los van het bestellen door de consument die al weet niet thuis te zijn.