LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PostNL ''houd pakketten achter''

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
marijke1986

Re: PostNL ''houd pakketten achter''

Ongelezen bericht door marijke1986 »

Bob Schurkjens schreef:
04 feb 2021 21:29
Dat geldt wettelijk voor post. Maar ook voor pakketten?
Voor brievenbuspost mogen ze er 5 dagen over doen.
Pakketten wordt 1-2 dagen aangegeven. Zelf houd ik rekening met 1-3 dagen.
Maar de documenten op hun website zijn niet zo 1,2,3 meer te vinden.

In de decembermaand werd heel mooi in overzicht aangegeven hoe de bezorgdagen waren ingedeeld en ook dat sommige zendingen tot wel 7 dagen konden duren ivm tussenliggende feestdagen

marijke1986

Ongelezen bericht door marijke1986 »

JacquelineDammers schreef:
04 feb 2021 15:50
Als u leert wat meer geduld te hebben dan zullen ook uw problemen voorbij zijn. Geen enkel postbedrijf maakt er z'n business van om pakketten achter te houden. Begin eens bij elke nieuwe bestelling voor uzelf een bezorgtijd aan te houden van 14 dagen. Dan valt alles wat eerder komt opeens mee. En wat iets later komt ook.

Als ik 14 dagen levering aan ga houden besteld er niemand meer!
Is het bedrijf meteen kapot!
En waarom 1 dag 14 dagen vast zetten en de rest vd week wel alles leveren
Dan kunnen de meeste bedrijven direct wel ophouden te bestaan als we allemaal 14 dagen levertijd gaan aanhouden.
Neemt niet weg dat ik zelf voor eigen privé zendingen ook meer geduld heb. Maar helaas zullen de meeste ''klanten'' niet kopen als ze 14 dagen op een pakketje moeten wachten

Seinhuis

Ongelezen bericht door Seinhuis »

03 feb 2021 15:06
Ik begrijp je Frustratie, ook wij hebben grote problemen met post nl!

Er staan van verzenddatum 25 januari dus al ruim 9 dagen geleden van ons 30 pakketjes op voorgemeld, dus zijn niet eens ooit gescand!
Dit was een week eerder ook al, die hebben ze 1 week later gescand, maar deze staan dus al 9 dagen ergens op een depot te wachten, van dinsdag , woensdag, donderdag en vrijdag zijn wel alle pakketten verstuurd, maar van die ene maandag 30 pakketten niet!!
Wel vraagt post nl een boete aan ons als de verzend labels 1 week oud zijn!
Dus wij betalen een boete omdat hun de pakketten laten staan!!!!
Zit iedere dag met boze klanten!
Hun maken miljarden winst nu, laat ze extra personeel in dienst nemen hiervan!
En wij maar boete betalen!
Die van gisteren zijn ook weer niet verzonden....dus ga ik de volgende week in met stress, boze klanten en iedereen achterna rennen!
Het mooie is,... als een klant belt naar post nl...zeggen hun gewoon dat wij de pakketten nooit verstuurd heben, terwijl post nl ze iedere dag op het bedrijf op komt halen en ze op een depot dumpt!
Als jij de pakketjes verstuur, dan ben jij klant.

Persoonlijk vind ik het niet kunnen dat jij meer moet betalen als PostNL te laat levert. Ik weet niet wat de wet hierover zegt. Ga in overleg met iemand die verstand van heeft (bijvoorbeeld rechtsbijstandverzekering) of het zin heeft om een zaak bij geschillencommissie post een zaak te beginnen.

grun

Ongelezen bericht door grun »

Aan het eind van het jaar was het altijd al druk bij PostNL vanwege Black Friday, Sinterklaas en Kerst. Daar komt nu corona nog bij. Door de lockdown zijn fysieke winkels gesloten, dan blijft bestellen via internet als alternatief over. De infrastructuur van PostNL kan maximaal 1,5 miljoen pakketten per dag aan, begreep ik uit de media. Als er meer aangeboden wordt, kan dat niet verwerkt worden binnen een dag.

Op termijn zal dat vast wel opgelost worden door uitbreiding van de sorteercentra en door extra bezorgers. Overigens zou het me niet verbazen als de huidige drukte zo blijft, ook na de pandemie. Immers is er een grote groep die, door corona min of meer noodgedwongen, voor het eerst in hun leven gebruik maken van bestellen en laten bezorgen van artikelen en daar het gemak van hebben ondervonden. Misschien dat die groep ook na corona blijft kopen via internet.

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Kleine correctie: max in december was 1,7 miljoen per dag.

Capaciteitsuitbreiding gaat langzamer dan gewenst, omdat alle vervoerders in dezelfde vijver vissen. Er zijn vrijwel geen bezorgers meer te vinden of koeriersbedrijven met stilstaande busjes.

PeterPeters1966

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Bob Schurkjens schreef:
04 feb 2021 21:29
Dat geldt wettelijk voor post. Maar ook voor pakketten?
Voor pakketten zijn er contracten met grote verzenders die keiharde SLA's eisen. Als pakketten van bijvoorbeeld bol.com te vaak te laat worden bezorgd kost dat postnl heel veel geld.

JacquelineDammers

Ongelezen bericht door JacquelineDammers »

Nu na 14 dagen is er nog geen een van die 30 pakketten bezorgt!
Ik vind het GROTE schande!
2 weken pakketten ergens laten staan, een groot miljarden bedrijf als post nl moest zijn zaakjes wel beter geregeld krijgen!
We hebben alle klanten aangeraden voortaan anders te verzenden, bv met DPD!
Hier kun je als bedrijf aan onderdoor gaan!

Leggen ze het bij corona....wij hebben dat ook!!
Betaal je boeten als de label ouder is als 1 week en boete van 25 ct per pakket omdat het zo druk is!!!!!!!!!

Hoe durven ze en dan 2 weken ergens neerzetten en wel 30 pakketten!!!

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

07 feb 2021 23:19
We hebben alle klanten aangeraden voortaan anders te verzenden, bv met DPD!
Ook die kampen met achterstanden en vertragingen. En ook over DPD zijn klachten te vinden.

Seinhuis

Ook de pakket diensten kunnen hun rondes beter inplannen door rekening te houden wanneer mensen thuis zijn.

Ik heb afgelopen vrijdag een pakketje besteld. De verwerking ging snel, waardoor het vandaag aan zou komen. Gelijk op de link in de mail gedrukt, en kwam op hun website terecht. Hierop aangegeven dat ik niet thuis ben en gevraagd om morgen te bezorgen, en daarover een bevestiging per mail ontvangen.

Nu kreeg ik vanmorgen een mail dat de pakketje vandaag bezorgd wordt en bij geen gehoor bij de buren wordt bezorgd. Naast dat ik aan heb gegeven niet thuis ben, is het een aangetekende pakketje.

Nu maar hopen dat de bezorger aan het einde van de ronde naar mijn huis rij, en anders komt het ook goed.

Helaas is dit niet de eerste keer. Ook wel eens meegemaakt dat ik niet aan kon geven dat ik niet thuis was. Zelfs rechtstreekse verzending naar een pakket punt is niet altijd mogelijk. Tja, dan heb ik mijn best gedaan voor de bezorgers.

NeoDutchio

Seinhuis schreef:
08 feb 2021 12:15
Ook de pakket diensten kunnen hun rondes beter inplannen door rekening te houden wanneer mensen thuis zijn.
U denkt dat pakketdiensten magazijnen hebben en een automatisch systeem die aangeeft wanneer welk pakje bezorgd moet gaan worden? Zij krijgen het pakket aangeleverd en hun taak is het bezorgen. Niet om achter de klant aan te gaan wanneer die een keer genegen is om het pakket aan te willen nemen.
Dus als u weer iets online gaat bestellen en u weet niet of u thuis bent op het moment van aflevering, laat het dan op een afhaalpunt bezorgen. Dan kunt u het afhalen wanneer het u uitkomt.

NeoDutchio

fonsflons schreef:
08 feb 2021 13:36
Neo, heb je de rest van het verhaal na die door jou gequote zin uberhaupt gelezen?
Dat veranderd niets aan mijn verhaal. Bestel niets als je niet thuis bent bij ontvangst. En maak van jouw probleem niet het probleem van de bezorger.

joep873

Ongelezen bericht door joep873 »

NeoDutchio schreef:
08 feb 2021 13:50
Dat veranderd niets aan mijn verhaal. Bestel niets als je niet thuis bent bij ontvangst. En maak van jouw probleem niet het probleem van de bezorger.
PostNL en DHL bieden gewoon de mogelijkheid om het bezorgtijdstip aan te passen. Niks mis mee om daar gebruik van te maken.
Laatst gewijzigd door joep873 op 08 feb 2021 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

NeoDutchio schreef:
fonsflons schreef:
08 feb 2021 13:36
Neo, heb je de rest van het verhaal na die door jou gequote zin uberhaupt gelezen?
Proest... bezorging is het probleem van de bezorger. Het is zelfs zijn beroep.. nogal lachwekkend dit verhaal.

angel1978

Maar mensen mogen toch alleen bestellen en laten bezorgen als je kunt laten zien dat je de komende 14 dagen 24/7 thuis bent?

NeoDutchio

angel1978 schreef:
08 feb 2021 13:57
NeoDutchio schreef:
Proest... bezorging is het probleem van de bezorger. Het is zelfs zijn beroep.. nogal lachwekkend dit verhaal.
Zijn taak is inderdaad bezorgen op het opgegeven adres. Dus niet zoeken naar een buur die het wil aannemen, niet meerdere keren aanbieden, niet naar een afhaalpunt brengen als de ontvanger niet thuis is, enz. Dat een ontvanger is niet thuis is moet moet het probleem van de bezorger worden.
fonsflons schreef:
08 feb 2021 14:08
In het kort zeg jij dus dat PostNL geen enkele rekening hoeft te houden met hun eigen systeem om de klant een bezorging aan te laten passen en dat als je een pakketje besteld je verplicht thuis moet blijven totdat dit afgeleverd wordt, ongeacht of vertragingen ontstaan.
Ik heb veel rare standpunten voorbij zien komen, maar dit slaat echt als een tang op een varken.
Het systeem van PostNL is niet ingericht om ten alle tijden het bezorgmoment aan te passen. Er is een korte periode waarin dit in sommige gevallen aangegeven kan worden (tussen ontvangen en sorteren). Doe je dat te laat heb je dus pech. En kan dat bij jouw bestelling niet, dus ook pech.
En ja, als je online besteld zou er iemand moeten zijn die het in ontvangst zou moeten nemen. Ik heb zelf een tijdje een DHL punt gerund. Mensen die online bestellen en niet thuis zijn bij ontvangst. Elke woensdag tussen de 20 en 50 pakketten voor deze buurt. Na 2 dagen maar de bakfiets gepakt om het zelf te gaan bezorgen. Ontvangers die op vakantie zijn, alleen tussen 12 en 2 hun voordeur open willen doen, elke dag overdag werken, enz. Ja, niet elk aflevermoment is vooraf in te plannen. Dat is niets nieuws. Dus als je al weet dat je niet thuis bent in de komende dagen, laat het dan niet op je thuisadres bezorgen. Dat PostNL een service biedt die in sommige gevallen gedaan kan worden staat los van het bestellen door de consument die al weet niet thuis te zijn.

Seinhuis

NeoDutchio schreef:
Bestel niets als je niet thuis bent bij ontvangst. En maak van jouw probleem niet het probleem van de bezorger.
Dat probeer ik zo goed mogelijk te plannen. Sterker nog, normaal gesproken koop ik in de winkel. Iets wat nu niet mogelijk is

In dit geval is het een klein winkeltje waar ik voor het eerste keer iets besteld heb. Dan is altijd weer afwachten, hoe snel halen ze de product uit de winkel, wanneer gaan hun naar de postkantoor toe. Vrijdag besteld en maandag in huis is best snel.

De kleren van mijn werk (dat ik 2x per jaar mag bestellen, maar alles per jaar in 1 keer laat komen) wordt bezorgd tussen 2 weken en 3 maanden
(Soms is Ali eerder dan mijn werk kleding). Dan is een bezorg afspraak maken voor beide partijen heel makkelijk.

angel1978

Het systeem van PostNL is niet ingericht om ten alle tijden het bezorgmoment aan te passen.
Onzin!!!

Daar denkt PostNL zelf heel anders over.
En ja, dat heb ik uit interne bronnen van PostNL zelf.

Je reactie is eigenlijk van begin tot einde complete onzin!

NeoDutchio

angel1978 schreef:
08 feb 2021 14:43
Het systeem van PostNL is niet ingericht om ten alle tijden het bezorgmoment aan te passen.
Onzin!!!
Daar denkt PostNL zelf heel anders over.
En ja, dat heb ik uit interne bronnen van PostNL zelf.
Je reactie is eigenlijk van begin tot einde complete onzin!
Komt het bezorgmoment niet uit? Vaak kun je van tevoren een ander bezorgmoment kiezen.
Dus niet altijd.
Dit kan vanaf het moment dat wij je pakket hebben ontvangen van de afzender tot je de status 'Gesorteerd' ziet staan.
Dus maar in een beperkte periode.
Zodra het pakket gesorteerd is en op de lopende band ligt is dit enkel in uitzonderlijke gevallen aan te passen. Maar voor een niet thuis melding vooraf wordt echt geen medewerker op pad gestuurd om dat pakje op te sporen en er tussenuit te halen.
Seinhuis schreef:
08 feb 2021 14:39
De kleren van mijn werk (dat ik 2x per jaar mag bestellen, maar alles per jaar in 1 keer laat komen) wordt bezorgd tussen 2 weken en 3 maanden
(Soms is Ali eerder dan mijn werk kleding). Dan is een bezorg afspraak maken voor beide partijen heel makkelijk.
Ik werk zelf buitenshuis tijdens kantooruren. En laat nu net alle post en pakketten van mijn werk ook overdag worden bezorgd. Daar hebben iets slims op uitgevonden, de zendingen worden verstuurd naar een dichtstbijzijnde locatie op het werk. Alleen de collegae die iemand thuis heeft zitten of een pakketkast heeft kan thuis geleverd krijgen.
En als je vooraf dus al weet dat je geen zekerheid hebt wanneer iets komt en dat je zelf niet altijd thuis bent, laat het dan op je werk bezorgen (indien mogelijk) of bij een afhaalpunt.

angel1978

Ik werk zelf buitenshuis tijdens kantooruren.
Het gaat niet om jou.. Heel verrassend, maar de wereld draait niet alleen om jou.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
08 feb 2021 14:34
angel1978 schreef:
08 feb 2021 13:57
NeoDutchio schreef:
Zijn taak is inderdaad bezorgen op het opgegeven adres. Dus niet zoeken naar een buur die het wil aannemen, niet meerdere keren aanbieden, niet naar een afhaalpunt brengen als de ontvanger niet thuis is, enz. Dat een ontvanger is niet thuis is moet moet het probleem van de bezorger worden.
Dit is de zoveelste keer dat je deze onzin verkondigt. Kap daar gewoon eens mee.

Het is prima dat dit jouw eigen morele bezorg-kompas is. Maar het is niet prima om de rest van de wereld te veroordelen langs datzelfde morele kompas. Want je kompas wijkt nogal af namelijk...

Gesloten