LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Coronavirus - algemeen topic
Re: Coronavirus - algemeen topic
Als je een essentiële reis kan laten schieten moet je je afvragen of die wel zo essentieel was.
sjohie
vindt dit leuk
-
Het doet me toch een beetje denken aan wat lang geleden ene P. Fortuyn zei:
"Ik zal niet zeggen dat Nederland vol is, maar wel behoorlijk druk. In mijn ogen zelfs een beetje te druk", tijdens zijn inauguratiespeech bij Leefbaar Nederland.
Bron: https://www.pimfortuyn.com/pim-fortuyn/ ... im-fortuyn
Gunst, in de Troonrede van 1950 stond dat Nederland al zo vol dreigde te worden, dat de emigratie flink bevorderd moest worden:witte angora schreef: ↑20 feb 2021 18:28Het doet me toch een beetje denken aan wat lang geleden ene P. Fortuyn zei
H.M. de Koningin schreef:De sterke bevolkingsgroei en de beperktheid van de beschikbare grond blijven krachtige bevordering der emigratie eisen.
Toen telde Nederland ongeveer 10 miljoen inwoners, volgens het CBS.
Bob Schurkjens
vindt dit leuk
-
Een van mijn oudooms heeft dus zeer braaf gedaan wat er gezegd werd: die ging naar Canada. Samen met zijn vrouw en dochters.
Misschien dat er tzt toch maar weer eens gekeken moet worden naar wat wenselijk is. Bijbouwen, bijbouwen en bijbouwen, of toch stimuleren dat mensen, ongeacht hun afkomst, elders een plekje zoeken waar veel meer ruimte is. Als de bevolking tot 1/3 van het huidige totaal is ingekrompen heb je aanzienlijk kans dat je niet meer hoeft te lezen dat het overal te druk is zo gauw het zonnetje schijnt.
Misschien dat er tzt toch maar weer eens gekeken moet worden naar wat wenselijk is. Bijbouwen, bijbouwen en bijbouwen, of toch stimuleren dat mensen, ongeacht hun afkomst, elders een plekje zoeken waar veel meer ruimte is. Als de bevolking tot 1/3 van het huidige totaal is ingekrompen heb je aanzienlijk kans dat je niet meer hoeft te lezen dat het overal te druk is zo gauw het zonnetje schijnt.
J. Deltoer
vindt dit leuk
Voor een mooi bedragje verhuis ik graag naar een of ander tropisch eiland.
-
In Zweden is nog wel ruimte. En het coronabeleid wat relaxter. Qua taal interessante overeenkomsten met de onze en onze ooster- en westerburen.
Dat is het herstelplan van de afgelopen week.
Heeft de regering dan vertrouwen in de burger?
Nee, niet happen, retorische vraag
Ik geloof, dat deze toe is aan een update. Laatste keer kwam hij op 3 augustus langs en de afgelopen 6 maanden hadden alles in zich.
Sleeplijst voor later, ooit, als alles achter de rug is schreef:
- Betere communicatie met burgers. => voorbeelden: NS/Dagjesmensen, Mondkapjes/OV, Oproep Rutte aan jongeren, maximum aantal personen in een ruimte of buiten
- Voorziening tussen thuis en ziekenhuis ontbreekt (Duitsland: Reha)
- Traag/verkeerd reageren door huisartsen en assistenten
- Te weinig capaciteit, overal, met onmogelijke morele dilemma's als gevolg
- Minstens net zoveel standaard Intensieve Zorg-bedden als de Belgen (die hebben er standaard 2000, wij 1150).
- Te lage vergoedingen voor ambulante zorg, zodat er nu geen geld is voor extra voorzorgsmaatregelen en de zorg wordt stopgezet.
- Reguliere zorg onbeperkt door laten gaan. Speciale ziekenhuizen voor epidemie-patiënten
- Volgende keer direct een landelijk coördinatiecentrum opzetten en operabel maken, zoals we nu ( te laat ) hebben.
- Het leger direct inzetten voor distributie/ beveiliging etc. (wanneer andere diensten overbelast raken)
- Bij beperkingen ook aandacht voor geestelijke gezondheid. Hoe draai je niet doorrrrrr?
- Adviezen WHO echt opvolgen (testen, testen, testen)
- Productie van genees- en hulpmiddelen in Europa in plaats van Azië
- Veel sneller reageren/vergunningen zo snel mogelijk (binnen enkele uren) verlenen (mondkapjes)
- Woonzorgcentra dezelfde prioriteit geven als ziekenhuizen
- Extra onderzoek naar invloed van externe factoren zoals luchtkwaliteit, omgeving (stad/platteland)
- De tweederangs inwoners van het land niet vergeten. Arbeidsmigranten, Asielzoekers.
- Adviezen vaker aanpassen aan de actuele situatie.
En wij kijken met woest genoegen naar de discussies in onderwijsland. Goh, lesgeven in een kerk ...
Dat is hoe de overheid met bepaalde groepen omgaat.
Er zijn een aantal clusteruitbraken geweest op plekken, waar deze groepen werken of verblijven en het duurde lang voordat daar goed op werd ingespeeld. Zodoende zijn ze in de lijst terechtgekomen.
Er zijn een aantal clusteruitbraken geweest op plekken, waar deze groepen werken of verblijven en het duurde lang voordat daar goed op werd ingespeeld. Zodoende zijn ze in de lijst terechtgekomen.
ftm.nl had er vandaag een artikel over sommige punten haalden nu.nl:
https://www.nu.nl/politiek/6117485/vvd- ... emeld.html
Bron (paywall):
https://www.ftm.nl/artikelen/partijfina ... ngskas-vvd
Aldus Hans Biesheuvel ,voorzitter van MKB-Nederland.‘De contacten in Den Haag zijn sterker dan ooit. In het laatste regeerakkoord zijn 25 van onze punten terechtgekomen. De Wet late betalingen hebben we letterlijk tot op de laatste komma geschreven,’
Wet-teksten uit de hoge hoed van het bedrijfsleven......
Als ik dat nu.nl artikel moet geloven is er dus niet veel aan de hand, geen heel erg sterk artikel zo lijkt het afgaande op de informatie in het nu.nl artikel.
Of de nu.nl samenvatting is te kort en bondig.
Bedrijfsleven dat pagina grote VVD kranten advertenties plaats. Kosten tienduizenden euros, die de partij nooit opgaf
We hebben met een partij te doen, die financiering verzwijgt, waar wettelijk meldplicht geld. Net zoals een meldplicht voor een bijstandsgerechtigde, waar een ouder bijspringt voor de boodschappen. Zoek de verschillen.
Bedrijfsleven dat pagina grote VVD kranten advertenties plaats. Kosten tienduizenden euros, die de partij nooit opgaf
We hebben met een partij te doen, die financiering verzwijgt, waar wettelijk meldplicht geld. Net zoals een meldplicht voor een bijstandsgerechtigde, waar een ouder bijspringt voor de boodschappen. Zoek de verschillen.
-
Aldus het FTM-artikel.Volgens Kars Veling, oud-Kamerlid voor de ChristenUnie en voorzitter van de commissie die de Wfpp in 2018 evalueerde, is dat in strijd met de wet: ‘De verplichting om giften aan politieke partijen openbaar te maken geldt ook voor giften in natura.’ Het Koetshuis ter beschikking stellen en gratis catering leveren, lijkt hem ‘daar zeker onder te vallen’. André Krouwel, universitair docent politicologie aan de Vrije Universiteit Amsterdam, is al even stellig: ‘Alles van waarde dat je krijgt, of het nu een goed is of een dienst, is een gift.’
In "mijn" media > 70 %
https://ig.ft.com/coronavirus-vaccine-t ... Adjusted=1
https://www.statista.com/chart/23833/co ... 00-people/
Benieuwd hoe dit getal zich verder ontwikkelt: Het vaccinatie programma reikt mogelijk niet tot in de bezette gebieden en sommige geloofsgroepen.
Inderdaad niks nieuws. Maar dat democratische proces daar heb ik niet zo'n hoge pet van op.
De ING bank schrijft mee aan een wet, die zonder stemming door 1e en 2e kamer gaat:
https://www.nrc.nl/nieuws/2015/11/04/de ... 04-a335288
Misschien makkelijker om te linken naar niet paywalls? ik kan in ieder geval niets met die link.
Ik zie het. Uit de link:
Op dinsdagochtend mailt ING de conceptwet terug: „Zoals vrijdag afgesproken hierbij mijn tekst suggesties in track changes… Ik hoop dat jullie hiermee kunnen leven.”
Financiën neemt vrijwel alle suggesties van ING over. Zo vervangt het bijvoorbeeld de zin dat „Nederlandse banken een concurrentienadeel zouden ondervinden ten opzichte van buitenlandse banken” door de constatering dat „Nederlandse regelgeving uit de pas loopt”. De Tweede en Eerste Kamer nemen de wet vervolgens zonder stemmen aan.
Lekker recent. Een stuk uit 2013.