Voor het opstellen van de huwelijkse voorwaarden moeten ze echt naar een Notaris zodat er een notariële akte kan worden opgemaakt.
T.z.t. kunnen ze wel naar een advocaat om de boel weer in 'ieder zijn/haar deel' te spitsen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Voor het opstellen van de huwelijkse voorwaarden moeten ze echt naar een Notaris zodat er een notariële akte kan worden opgemaakt.
Weet niet beter als dat je pas naar de notaris gaat, als je het met elkaar eens bent.
Dat is te kort door de bocht. Een notaris is er juist om je voor te lichten, zodat jij vervolgens de goede keuzes kunt maken. Ben je het niet eens, tsja, dan komt er meestal ook geen bruiloft natuurlijk
Dat is een onjuiste uitleg of interpretatie. En dat kan je simpel zelf ook bedenken: in heel veel familiezaken is er per definitie sprake van meerdere partijen binnen één familie met ieder hun eigen belangen. De rol van de notaris is ook niet om partij te kiezen, maar juist om partijen te informeren zodat ze zelf een goede keuze kunnen maken.
Hahaha ,die blijven niet lang in de voortuin staan.Morganlefay schreef: ↑26 feb 2021 11:29Ik blijf erbij dat dit soort topics door
https://www.amazon.nl/gartendekoparadie ... 5616&psc=1
Wordt neergezet.
Het lijkt er wel op dat het hier een 'vriendin' uit het e.o.a. Oostblokland o.i.d. betreft die even haar financiële zaakjes hier wil regelen/veiligstellen middels een 'verstandshuwelijk', om na een kort echtelijk samenzijn er de stekker weer uit te trekken en waarvoor TS dan de knip mag trekken en zij ook nog eens vrijelijk in Nederland kan blijven.Joost-B schreef: ↑25 feb 2021 11:15Hallo allemaal,
Ik ga over een paar maanden trouwen
De huwelijkse voorwaarden zijn zeer belangrijk voor mij om deze voor het trouwen definitief te hebben ondertekend bij de notaris, anders wil ik niet trouwen, want ik wil dit vooraf juridisch/financieel goed geregeld hebben ivm nu al veel gedoe over.
Soms heb ik wel eens het idee dat mijn vriendin juist wil dat er voor het trouwen nog niets geregeld is, zodat ze daardoor meer kan profiteren van mij als we eenmaal getrouwd zijn (ivm ik meer vermogen heb dan haar, wat ze zelf het liefst op één hoop wilde).
Dit klinkt niet goed!Joost-B schreef: ↑25 feb 2021 11:15(...)
De huwelijkse voorwaarden zijn zeer belangrijk voor mij om deze voor het trouwen definitief te hebben ondertekend bij de notaris, anders wil ik niet trouwen, want ik wil dit vooraf juridisch/financieel goed geregeld hebben ivm nu al veel gedoe over.
Soms heb ik wel eens het idee dat mijn vriendin juist wil dat er voor het trouwen nog niets geregeld is, zodat ze daardoor meer kan profiteren van mij als we eenmaal getrouwd zijn (ivm ik meer vermogen heb dan haar, wat ze zelf het liefst op één hoop wilde).
(...)
Maar wat als ze nou veel verstand heeft van programmeren, electronica en scheikunde, en jij hebt een geweldig idee? Wat dan?
Complimenten voor uw ijzeren geheugen, dit is zeker weten dezelfde ts.Moneyman schreef: ↑25 feb 2021 16:42Ik vraag me -gezien aard en inhoud van het topic- af of je geen reïncarnatie van Caesar2 bent...
Zie:
overig-juridisch-financieel-f93/hoe-erv ... l#p2806380
en
overig-juridisch-financieel-f93/financi ... l#p2801130
Het advies hier zal niet anders zijn dan in bovenstaande twee andere topics: op deze manier trouwen is kansloos. Doe het niet.