Dit soort zaken zijn anders nog prima mogelijk. Het hebben van seks is geen enkel probleem, tenzij je bij een sekswerker terecht moet en zelfs daar zijn verwacht ik wel mouwen aan te passen. Het beoefenen van hobbies kan ook prima, mogelijk wel op iets andere wijze dan voorheen en specifieke hobbies kan lastig zijn. En het sociale leven kan ook prima, uiteraard wel op een andere wijze dan voorheen, maar er zijn opties genoeg voor omgang met vrienden en familie.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Coronavirus - algemeen topic
Re: Coronavirus - algemeen topic
reggie2
vindt dit leuk
-
witte angora
Wat ik al dacht:
witte angora schreef: ↑26 feb 2021 10:48Het kon natuurlijk alle kanten op gaan. Waarom zou de juridische basis niet kloppen? Corona is, ook al hebben we er al een jaar mee te maken, nog steeds niet 'gewoon'.
Nederland was ooit 5 jaar lang bezet, maar dat was ook niet 'gewoon'. Dan kom je dus op buitengewone omstandigheden.
6.7.
Het begrip buitengewone omstandigheden is in de wet of de wetsgeschiedenis bij de Wbbbg niet gedefinieerd. Naar het oordeel van het hof is het zonder meer duidelijk dat er sprake is van buitengewone omstandigheden. Nederland heeft al bijna een jaar te maken met een pandemie. Deze heeft zich inmiddels over de hele wereld verspreid en heeft grote aantallen dodelijke slachtoffers gemaakt, ook in Nederland. Ondanks vele (vaak vergaande) maatregelen is het Covid-19 virus nog steeds niet uitgedoofd en is dit aan het muteren in (veelal) nog besmettelijkere varianten. Het wachten is uiteindelijk op voldoende vaccinatiemogelijkheden, maar zover is het nu nog niet, terwijl bovendien onzeker is of de thans bestaande vaccins onverminderd werken bij de nieuwe varianten.
Deze is ook interessant:6.11.
Al met al heeft de Staat daarom in redelijkheid kunnen oordelen dat er sprake was van buitengewone omstandigheden die invoering van de avondklok noodzakelijk maakten. De inzet van de Wbbbg is dus in beginsel op zijn plaats en het kabinet kon op grond van artikel 8 lid 1 en lid 3 de Tijdelijke regeling vaststellen. Anders dan Viruswaarheid heeft betoogd, vereist de Wbbbg niet dat is voldaan aan de eisen voor afkondiging van de noodtoestand en dus ook niet dat de uitwendige of inwendige veiligheid van de Staat niet meer anders kan worden gewaarborgd.
(6.11)
Het zou immers ongewenst en niet logisch zijn om deze noodbevoegdheid pas na ‘een dijkdoorbraak’ te kunnen aanwenden en niet al bij een dreigende ‘dijkdoorbraak’. Daarmee verwerpt het hof ook het betoog van Viruswaarheid en het oordeel van de voorzieningenrechter dat de Wbbbg niet kon worden ingezet omdat er voorafgaand aan de invoering van de avondklok overleg met de Tweede Kamer heeft plaatsgevonden.
Erthanax
vindt dit leuk
-
witte angora
Dat wordt voor die jongens voorlopig op een houtje bijten. Maar ach, aangezien ze al jarenlang op kapperskosten hebben bezuinigd zal dat niet zo'n probleem zijn.
-
veroordeelt Viruswaarheid in de kosten van het geding in eerste aanleg, aan de zijde van de Staat tot op heden begroot op € 667 aan griffierecht en € 1.016 aan salaris advocaat;
-
veroordeelt Viruswaarheid in de kosten van het geding in hoger beroep, aan de zijde van de Staat tot op heden begroot op € 103,83 aan kosten voor de appeldagvaarding, € 772 aan griffierecht en op € 3.342 aan salaris advocaat, en op € 163 aan nasalaris voor de advocaat, nog te verhogen met € 85 indien niet binnen veertien dagen na aanschrijving in der minne aan dit arrest is voldaan en vervolgens betekening van dit arrest heeft plaatsgevonden, en bepaalt dat deze bedragen binnen 14 dagen na de dag van de uitspraak dan wel, wat betreft het bedrag van € 85, na de datum van betekening, moeten zijn voldaan, bij gebreke waarvan deze bedragen worden vermeerderd met de wettelijke rente als bedoeld in artikel 6:119 BW vanaf het einde van genoemde termijn van 14 dagen;
- verklaart dit arrest ten aanzien van de proceskostenveroordelingen uitvoerbaar bij voorraad.
Die logica van die laatste ontgaat me ook. Juist bij een dreigende dijkdoorbraak lijkt me overleg niet de juiste stap.
-
witte angora
Dat ligt er aan hoe vroeg je erbij bent. Een dreigende dijkdoorbraak kun je soms al dagen van tevoren aan zien komen, waarmee je dus voldoende tijd hebt om maatregelen te treffen. Sterker nog: die kun je op voorhand al treffen. Kijk maar eens naar de Waalkade in Nijmegen.
Overigens gaan de wappies in cassatie; maar ik vermoed zo dat ze ook dat gaan verliezen.
Overigens gaan de wappies in cassatie; maar ik vermoed zo dat ze ook dat gaan verliezen.
-
sylvesterb
Mijn vrijgezelle collega is juist blij met de avondklok, zijn dates blijven nu veel vaker slapen omdat ze na 21:00 uur niet meer weg kunnen. Zijn seksleven is er dus juist op vooruit gegaan
witte angora schreef: ↑26 feb 2021 11:56Dat ligt er aan hoe vroeg je erbij bent. Een dreigende dijkdoorbraak kun je soms al dagen van tevoren aan zien komen, waarmee je dus voldoende tijd hebt om maatregelen te treffen. Sterker nog: die kun je op voorhand al treffen. Kijk maar eens naar de Waalkade in Nijmegen.
Het idee dat men bij een dreigende dijkdoorbraak maar blind gaat rennen en lappen ipv eerst goed te overleggen en dan te besluiten wat te doen ...
Maar waar pikt ie die dates dan op? Ik pikte ze altijd op in de kroeg. Dat is nu allemaal een stuk moeilijker geworden.sylvesterb schreef: ↑26 feb 2021 11:58Mijn vrijgezelle collega is juist blij met de avondklok, zijn dates blijven nu veel vaker slapen omdat ze na 21:00 uur niet meer weg kunnen. Zijn seksleven is er dus juist op vooruit gegaanHij noemde Willem Engel dan ook een "cock blocker".
Misschien wel gewoon iets als Tinder?Nijogeth schreef: ↑26 feb 2021 12:23Maar waar pikt ie die dates dan op? Ik pikte ze altijd op in de kroeg. Dat is nu allemaal een stuk moeilijker geworden.sylvesterb schreef: ↑26 feb 2021 11:58Mijn vrijgezelle collega is juist blij met de avondklok, zijn dates blijven nu veel vaker slapen omdat ze na 21:00 uur niet meer weg kunnen. Zijn seksleven is er dus juist op vooruit gegaanHij noemde Willem Engel dan ook een "cock blocker".
-
Lowieze
Jablan
vindt dit leuk
-
sylvesterb
Geloof niet dat hij ze oppikt, hij is op zoek naar een serieuze relatie. Voor het oppikken zijn nog altijd mogelijkheden vermoed ik, net zoals de thuiskappers werken sommige dames ook tegen betaling thuis, tegen de corona regels in.Nijogeth schreef: ↑26 feb 2021 12:23Maar waar pikt ie die dates dan op? Ik pikte ze altijd op in de kroeg. Dat is nu allemaal een stuk moeilijker geworden.sylvesterb schreef: ↑26 feb 2021 11:58Mijn vrijgezelle collega is juist blij met de avondklok, zijn dates blijven nu veel vaker slapen omdat ze na 21:00 uur niet meer weg kunnen. Zijn seksleven is er dus juist op vooruit gegaanHij noemde Willem Engel dan ook een "cock blocker".
Wel grappig dat je op mijn serieuze inhoudelijk reacties op je ongefundeerde uitspraken niet reageert, maar op een totaal niet relevante uitspraak van mij je wel de moeite neemt om te reageren
Uhm, daar heb ik iets over gemist. Volgens mij post je in dit topic niet veel, dus misschien dat ik erover heen heb gelezen. Ga het even terug zoeken.sylvesterb schreef: ↑26 feb 2021 14:56Wel grappig dat je op mijn serieuze inhoudelijk reacties op je ongefundeerde uitspraken niet reageert, maar op een totaal niet relevante uitspraak van mij je wel de moeite neemt om te reageren![]()
Oh, je vroeg of ik een bron heb voor mijn bewering dat er meer mensen zijn die het door corona niet meer zien zitten en daarom zelfdoding overwegen of het zelfs daadwerkelijk proberen. Ja, maar dat zijn persoonlijke bronnen. Ik kan je vertellen dat er sowieso meer zelfdodingen zijn waarbij corona een rol speelt dan exact een jaar geleden.
Natuurlijk klopt die stelling. Exact een jaar geleden hadden we nog nauwelijks Corona hier, en dus ook nog geen Corona gerelateerde zelfmoorden.
Maar de echte vraag is: zijn er nu meer zelfmoorden dan een jaar terug.
Dus klopt het niet want er zijn niet meer zelfdodingen door corona.
Puur letterlijk gaat de stelling over zelfdodingen zijn waarbij corona een rol speelt.
Een jaar geleden was het aantal Corona-gerelateerde zelfmoorden 0, want nog geen Corona.
Er zullen nu heus wel Corona-gerelateerde zelfmoorden plaats vinden, dat is automatisch meer dan een jaar terug.
Maar we hebben het over een ongelukkig geformuleerde stelling.
De echte vraag: Zijn er nu meer zelfmoorden door Corona? Dat lijkt niet het geval.
https://nos.nl/artikel/2365475-meer-thu ... oding.html