sjohie schreef: ↑08 mar 2021 13:43
Dan zou ik het volgende onderwerp graag als 1e ter digitale tafel willen brengen. Het plan om, ala Israel, ook hier te gaan werken met een toegangsapp. Hiermee kan je bewijzen dat je gevaccineerd bent, en daarmee toegang krijgen tot evenementen met grotere hoeveelheden aanwezigen, denk aan concerten,
lees ik hier. Eea nog afhankelijk van het onderzoek naar wel/niet besmettelijk zijn na vaccinatie, want dat is nog niet duidelijk.
Ik ben er wel voorstander van, mits het vrijwillig is en blijft, en bijvoorbeeld niet de toegang tot een supermarkt ontzegt, of het onmogelijk maakt om zeg een rijbewijs te verlengen, of welke publieksrechtelijke handeling dan ook.
Luister in de hiernavolgende video naar het verslag van een jonge vrouw uit Israël die lid is van een mensenrechtenorganisatie. Deze organisatie wist zich aan te sluiten bij een politieke partij in het land die ook is vertegenwoordigd in het parlement, de Knesset.
Uiteraard hadden zij kritiek op de gang van zaken in het land en daarop werd er keihard ingegrepen. Ze namen de leider van de partij zijn artsentitel af, overal werden ze gecensureerd, ze werden geschrapt van Facebook en kregen geen enkele aandacht in de media.
Overal wordt dwang uitgeoefend om het vaccin te nemen. Kinderen van 16 mogen geen examen doen als ze niet zijn gevaccineerd, mensen kunnen niet meer werken als ze de prik niet hebben gehaald en meer van dit soort misdadigheden.
Ze gaan nu in Israël zelfs zover dat mensen die vanuit het buitenland terugkeren worden gedwongen om net zoals misdadigers een enkelband te dragen. Kortom Israël is in korte tijd veranderd in een land waar medische apartheid wordt gecreëerd, waarbij het ene gevaccineerde deel van het volk allerlei privileges heeft die het ongevaccineerde andere deel niet heeft.
https://m.vk.com/video516205560_456239172