LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

Dat is beter. De 11 mensen per uur betreft een hoogrekening voor de hele bevolking, los van Corona.

Bij AstraZeneca/Oxford gaat het om een specifieke vorm van trombose, in combinatie met verlaagde 'bloedplaatjes' (moet weer eerst uitzoeken welke term hier in de media wordt versimpeld, zou erg fijn zijn wanneer zowel de medische term als de populaire vertaling in hetzelfde artikel worden gebruikt.)

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

scharrelschipper schreef:
15 mar 2021 22:00
En aangezien er zoveel onduidelijkheid is,ben ik persoonlijk vooralsnog niet bereid me te laten vaccineren.
:) De luxe van kiezen in een overdaad aan informatie.

Vaccineren is twee dagen last hebben van de typische Covid19-symptomen. Dat is te overzien, te voorspellen.
Besmet raken kan alle kanten opvliegen, van geen symptomen tot aan in elkaar zakken en erger. Niet te overzien en onvoorspelbaar.

Dit is zo'n beetje de keuze.

Net als bij de herbesmettingen is er nu veel te veel aandacht voor de kans op het onmogelijke. Dat creëert verwarring.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@scharrelschipper

Welke druk ervaart u dan om zich te laten vaccineren? U bent volgens mij nog onder de pensioenleeftijd en hopelijk verder ook geen risicogeval, dus het duurt nog wel een tijdje voordat u een oproep krijgt. En u hoeft daar dan zelfs geen gehoor aan te geven.

scharrelschipper
Berichten: 1880
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Jablan schreef:
15 mar 2021 22:47
scharrelschipper schreef:
15 mar 2021 22:00
En aangezien er zoveel onduidelijkheid is,ben ik persoonlijk vooralsnog niet bereid me te laten vaccineren.
:) De luxe van kiezen in een overdaad aan informatie.

Vaccineren is twee dagen last hebben van de typische Covid19-symptomen.
Ook dat zou kunnen maar is niet zeker toch?

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@jose2501

En dat onderzoek wordt toch juist nu uitgevoerd?

Erthanax
Berichten: 10062
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Erthanax »

Pakweg 25% van de bevolking rookt, 5% van de rokers krijgt longkanker en 80% overlijdt daar aan. Onderzoek genoeg en toch maakt die 25% zich daar niet druk om en rookt rustig door, met een goede kans op een ellendige ziekte en dito levenseinde.

Mensen doen dus domme dingen. Om een al lange tijd bekende, vrij grote en reële kans maken ze zich niet druk; om een nieuwe, zeer, zeer kleine kans dan weer wel.

scharrelschipper
Berichten: 1880
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Lady1234 schreef:
15 mar 2021 23:05
@scharrelschipper

Welke druk ervaart u dan om zich te laten vaccineren? U bent volgens mij nog onder de pensioenleeftijd en hopelijk verder ook geen risicogeval, dus het duurt nog wel een tijdje voordat u een oproep krijgt. En u hoeft daar dan zelfs geen gehoor aan te geven.
Ik ben niet onder de pensioenleeftijd, sterker nog,ik ben al een paar maanden de gelukkige ontvanger van aow, en inderdaad voor zover ik weet geen risicogeval,en ik weet dat ik geen gehoor hoef te geven aan een oproep tot vaccinatie.
Maar ik ben bang dat het zover komt dat wij (mijn vrouw en ik) verplicht worden om ons te laten vaccineren om ons nog beroep nog te kunnen uitoefenen.
Als dat het geval zou zijn overwegen wij om er dan maar mee te stoppen en dan alle mogelijkheden te benutten om geld van de staat/gemeente te vangen.
Met dat idee ben ik niet opgevoed maar als men het ons onmogelijk maakt om ons bedrijf voort te zetten...........

Chanel555
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 mar 2020 21:00

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Chanel555 »

Mijn zoon van28 is in aanmerking gekomen voot het Pfizer Vaccin en heeft er twee gehad. Hij heeft inderdaad een pas op zijn telefoon dat hij gevaccineerd is en komt overal binnen. Ik zit al een jaar preventief binnen en mag nergens in. Nu gun ik het hem van harte daar noiet van,maar ik vind het toch een beetje een eng idee. Mensen zijn vrij om zich wel of niet te laten vaccineren,maar hebben geen keuze in de vaccinatie zelf. Ik wacht gewoon op het Sputnik V vaccin it Rusland,volgengens het wetenschapelijke blad de Lancet. 96-98% preventie en maar een keer injecteren. En het is een heel goedkoop vaccin en Nederland loopt weer achter.

scharrelschipper
Berichten: 1880
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Erthanax schreef:
15 mar 2021 23:17
Pakweg 25% van de bevolking rookt, 5% van de rokers krijgt longkanker en 80% overlijdt daar aan. Onderzoek genoeg en toch maakt die 25% zich daar niet druk om en rookt rustig door, met een goede kans op een ellendige ziekte en dito levenseinde.

Mensen doen dus domme dingen. Om een al lange tijd bekende, vrij grote en reële kans maken ze zich niet druk; om een nieuwe, zeer, zeer kleine kans dan weer wel.
Grotendeels mee eens.
Ik ben roker en maak me daar geen grote zorgen over.
Misschien dom.
Ook over covid 19 maak ik me persoonlijk geen grote zorgen wat betreft mijn gezondheid,misschien ook dom.
Ik maak me wel zorgen om alles wat er rondhangt en wat de maatregelen teweeg brengen.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

Chanel555 schreef:
15 mar 2021 23:24
Ik wacht gewoon op het Sputnik V vaccin it Rusland,volgengens het wetenschapelijke blad de Lancet. 96-98% preventie en maar een keer injecteren.
Sorry, Chanel555, ook het Sputnik V vaccin is gebaseerd op twee prikken. Waarbij de inhoud van de 2e prik zelfs iets afwijkt van de 1e.

Nijogeth
Berichten: 10549
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Erthanax schreef:
15 mar 2021 23:17
Pakweg 25% van de bevolking rookt, 5% van de rokers krijgt longkanker en 80% overlijdt daar aan. Onderzoek genoeg en toch maakt die 25% zich daar niet druk om en rookt rustig door, met een goede kans op een ellendige ziekte en dito levenseinde.

Mensen doen dus domme dingen. Om een al lange tijd bekende, vrij grote en reële kans maken ze zich niet druk; om een nieuwe, zeer, zeer kleine kans dan weer wel.
Ja, dat is makkelijk uit te leggen. Roken is een keuze en er zit een leuke kant aan.

Vaccinatie is ook een keuze (voorlopig), maar wel vaccineren geeft vooral ongemak, terwijl niet vaccineren in eerste instantie niets doet. Dan ga je inderdaad twijfelen of je zo'n risico wel wil nemen als de andere kant ook een relatief klein risico met zich meeneemt.

Want zet jouw cijfers eens af tegen die van corona. Hoeveel procent van de bevolking heeft het gehad, hoeveel procent daarvan moest naar het ziekenhuis en hoeveel procent overleefde het niet? Die cijfers zijn dan echt heel erg klein in percentages.

De vraag is dus of je corona krijgt, maar bij vaccinatie weet je zeker dat je een bepaalde kans op bijwerkingen hebt. En die vaccinatie krijg je in dit geval zeker.

Doom888
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 okt 2014 02:01

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Doom888 »

Jablan schreef:
15 mar 2021 22:40
Dat is beter. De 11 mensen per uur betreft een hoogrekening voor de hele bevolking, los van Corona.

Bij AstraZeneca/Oxford gaat het om een specifieke vorm van trombose, in combinatie met verlaagde 'bloedplaatjes' (moet weer eerst uitzoeken welke term hier in de media wordt versimpeld, zou erg fijn zijn wanneer zowel de medische term als de populaire vertaling in hetzelfde artikel worden gebruikt.)
Dan had Bert888 toch gelijk vorige week toen hij melding deed over de dode verpleegkundige in Oostenrijk door Astrazenica.
Hij werd hier voor een wappie uitgemaakt en verbannen omdat hij misleidende info plaatste :shock:

Nijogeth
Berichten: 10549
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Hoi Bert, ben je weer terug? Dan moet je nog even gaan opfrissen wat je toen zei, want dat was niet precies hoe je het verwoordde.

En ja, dat laatste klopt. Hij plaatste misleidende info.

Doom888
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 okt 2014 02:01

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Doom888 »

Een ingewijde in de vaccinwereld. Geert Vanden Bossche, die ooit voor de stichting van Bill Gates werkte, waarschuwt voor de nieuwe coronavaccins.

Vanden Bossche waarschuwt dat de vaccinaties van een relatief onschuldig virus een ontembaar monster maken. “Hoelang kan men het wegkijken volhouden wanneer er straks massaal gestorven wordt?” vraagt hij.

Vanden Bossche is zeer bezorgd over de desastreuze gevolgen die de vaccinatiecampagne kan hebben voor het menselijk ras. Vooral ouderen met een zwak immuunsysteem die al gevaccineerd zijn, lopen risico. Antilichamen die na de vaccinatie gevormd worden, vallen vooral het spike-eiwit van het coronavirus aan. Dat dwingt het virus tot mutaties die het uiteindelijk in staat stelt te ontsnappen aan de door het vaccin opgewekte antilichamen.
Dit kan desastreuze gevolgen hebben en tot massale sterfte leiden, stelt Vanden Bossche. “Het leidt onvermijdelijk tot resistentie tegen het vaccin.
Als gevolg van de massale vaccinatie zullen vooral de ouderen, die als eerste gevaccineerd werden, plotseling niet langer beschermd zijn.”
https://youtu.be/ZJZxiNxYLpc

Moneyman
Berichten: 31168
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Doom888 schreef:
16 mar 2021 00:19
Een ingewijde in de vaccinwereld. Geert Vanden Bossche, die ooit voor de stichting van Bill Gates werkte, waarschuwt voor de nieuwe coronavaccins.

Vanden Bossche waarschuwt dat de vaccinaties van een relatief onschuldig virus een ontembaar monster maken. “Hoelang kan men het wegkijken volhouden wanneer er straks massaal gestorven wordt?” vraagt hij.
Bij deze twee zinnen heb ik alweer gegeten en gedronken. Je posts passen wel goed bij je gebruikersnaam :D

Ik zal je bron ook nog even netjes toevoegen: https://www.frontnieuws.com/viroloog-en ... r-monster/

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door sjohie »

Nijogeth schreef:
15 mar 2021 23:53
Erthanax schreef:
15 mar 2021 23:17
Pakweg 25% van de bevolking rookt, 5% van de rokers krijgt longkanker en 80% overlijdt daar aan. Onderzoek genoeg en toch maakt die 25% zich daar niet druk om en rookt rustig door, met een goede kans op een ellendige ziekte en dito levenseinde.

Mensen doen dus domme dingen. Om een al lange tijd bekende, vrij grote en reële kans maken ze zich niet druk; om een nieuwe, zeer, zeer kleine kans dan weer wel.
Ja, dat is makkelijk uit te leggen. Roken is een keuze en er zit een leuke kant aan.

Vaccinatie is ook een keuze (voorlopig), maar wel vaccineren geeft vooral ongemak, terwijl niet vaccineren in eerste instantie niets doet. Dan ga je inderdaad twijfelen of je zo'n risico wel wil nemen als de andere kant ook een relatief klein risico met zich meeneemt.

Want zet jouw cijfers eens af tegen die van corona. Hoeveel procent van de bevolking heeft het gehad, hoeveel procent daarvan moest naar het ziekenhuis en hoeveel procent overleefde het niet? Die cijfers zijn dan echt heel erg klein in percentages.

De vraag is dus of je corona krijgt, maar bij vaccinatie weet je zeker dat je een bepaalde kans op bijwerkingen hebt. En die vaccinatie krijg je in dit geval zeker.
De sterftekans bij besmetting met corona, is omgerekend een kans van 1:240 gemiddeld in de wereld. "Klein in percentages" zoals je zegt.

Dan het volgende experiment. Ik vraag een doorsnede van 240 Nederlanders, om plaats te nemen in een theater. Vervolgens vraag ik die mensen één voor één het podium op. en laat ze door de dichte gordijnen lopen. 239 gaan linksaf via de coulissen naar de foyer voor koffie en koek, eentje krijgt een nekschot en gaat de gereedstaande lijkwagen op de parkeerplaats in.

Zou jij plaatsnemen in die zaal, of een ouder/zus/opa/oma/broer dat laten doen?

Goede nieuws is dat het bij ons al wat beter gaat, dus het zal eerder een zaal met 500 mensen zijn, en door vaccinaties wordt dat alleen maar beter, maar ik gok dat veel mensen ook nog niet tussen die 500 zouden gaan zitten. Ikzelf iig niet.

16again
Berichten: 16401
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door 16again »

Nijogeth schreef:
15 mar 2021 23:53
Want zet jouw cijfers eens af tegen die van corona. Hoeveel procent van de bevolking heeft het gehad, hoeveel procent daarvan moest naar het ziekenhuis en hoeveel procent overleefde het niet? Die cijfers zijn dan echt heel erg klein in percentages.

De vraag is dus of je corona krijgt, maar bij vaccinatie weet je zeker dat je een bepaalde kans op bijwerkingen hebt. En die vaccinatie krijg je in dit geval zeker.
Rare zinnen die laatste 2. Ik weet ook zeker dat er een bepaalde kans is om Corona te krijgen.

En als je statistiek los gaat laten op aantal corona gevallen, aantal ziekenhuis opnames en sterftepercentage, doe dat dan vooral voor de leeftijdscategorie van Scharrelschipper, die al AOW op zak heeft.

16again
Berichten: 16401
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door 16again »

sjohie schreef:
16 mar 2021 08:54
Dan het volgende experiment. Ik vraag een doorsnede van 240 Nederlanders, om plaats te nemen in een theater. Vervolgens vraag ik die mensen één voor één het podium op. en laat ze door de dichte gordijnen lopen. 239 gaan linksaf via de coulissen naar de foyer voor koffie en koek, eentje krijgt een nekschot en gaat de gereedstaande lijkwagen op de parkeerplaats in.

Zou jij plaatsnemen in die zaal, of een ouder/zus/opa/oma/broer dat laten doen?
In dit gedachtenexperiment staat plaatsnemen in die zaal gelijk aan je vrijwillig laten besmetten. En dat laatste doet al niemand.

Het 1 op 240 kun je ook naar leeftijd differentieren.

Nijogeth
Berichten: 10549
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Als die show goed is, dan durf ik daar wel te gaan zitten. Maar die vergelijking loopt zo mank als iets en heeft helemaal niets te maken met wat ik zeg.

witte angora
Berichten: 31986
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

16again schreef:
16 mar 2021 09:02
sjohie schreef:
16 mar 2021 08:54
Dan het volgende experiment. Ik vraag een doorsnede van 240 Nederlanders, om plaats te nemen in een theater. Vervolgens vraag ik die mensen één voor één het podium op. en laat ze door de dichte gordijnen lopen. 239 gaan linksaf via de coulissen naar de foyer voor koffie en koek, eentje krijgt een nekschot en gaat de gereedstaande lijkwagen op de parkeerplaats in.

Zou jij plaatsnemen in die zaal, of een ouder/zus/opa/oma/broer dat laten doen?
In dit gedachtenexperiment staat plaatsnemen in die zaal gelijk aan je vrijwillig laten besmetten. En dat laatste doet al niemand.
Dat laatste zie je dan ook in de natuurgebieden, steden, treinen, winkels en alle andere plaatsen waarvan gemeld wordt dat er niemand komt. :wink:

Gesloten