16again schreef: ↑18 mar 2021 23:54
Kabinet Rutte IV kan wat mij betreft niet snel genoeg vallen.
Waarom? (Graag in de huiskamer, blijven we hier bij het virus en de gevolgen)
scharrelschipper schreef: ↑18 mar 2021 23:22
En als afsluiting van mijn voor een deel door frustratie en ergernis gevoede post(enmisschien ietwat ongenuanceerd) dank aan jablan die ons voorziet van informatie.
Vergeet de anderen niet. Ik ben redelijk op de hoogte van het virus, anderen weer van de vaccins of van de echte werkelijkheid in de zorg of van de economie. Het mooiste hier vind ik hoe iedereen op het complotdenken reageert.
*
AstraZeneca
Mag weer. De paniekreactie met een week pauze is goed voor 7 keer 25 is 175 extra doden naar aanleiding van 25 meldingen op 20 miljoen doses.
De vraag blijft overeind of de zeldzame trombose nu een bijwerking van het vaccin is of dat het Oxford-AstraZeneca vaccin de bijwerking van andere medicijnen versterkt. Het is meer dan opvallend, dat deze bijwerking niet in Groot-Brittannië is gevonden, maar wel in andere landen, waar nieuwe medicijnen vaak als eerste op de markt komen.
Ik hoop, dat er volgende week wat meer informatie naar buiten komt.
Pasen
Wordt net zoals Kerst. Iedereen wil op stap en in plaats daarvan wordt het advies thuis ophokken zonder bezoek.
Volkskrant kopt vandaag: Relatief alarmerende studie: helft ouderen kan voor de tweede keer Corona krijgen.
Typische krantenkop, het gaat om Deens onderzoek op basis van data uit de teststraten in dat land. Er zouden 72 herbesmettingen zijn op een totaal van 11000+ geteste personen. Rest van artikel bestaat uit speculatie en voorbehoud met The Lancet als bron.
Zelf sla ik aan op het woord 'teststraten'. De conclusie is op basis van de PCR-test met wattenstaaf en daarom mag deze conclusie direct de prullenbak in, omdat het virus zich door het hele lichaam verspreidt. Als je het niet meer in keel en neus kunt vinden, kan het nog wel in de longen en alle organen in de buikholte zitten, maar daar komt de wattenstaaf niet. Wat mij betreft kun je wel een andere, goede conclusie trekken: het Sars-CoV2 is zo gemeen, dat het immuunsysteem het maar slecht kan opruimen. Voor het beeld: vuilniswagen is langsgeweest en in alle containers ligt er op de bodem nog wat afval.