Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

sylvesterb schreef:
19 mar 2021 19:17
Grappig dat je dit zo zegt want het is juist niet komen vast te staan dat het een bijwerking is. Of heb jij meer vernomen dan we in de media kunnen lezen.
Nou ... deze kwam al langs:
Jablan schreef:
19 mar 2021 17:33
Update op AstraZeneca: vanuit de Universiteit van Greifswald (UMG) het bericht, dat het mechanisme achter het ontstaan van deze trombose helder is en het bijpassende medicijn blijkt al te bestaan. Zal de komende dagen wel breder en dieper bekend worden.
En in het Duits de bron, inclusief een link naar een stukje uit een persconferentie: Universiteit Greifswald - Actueel - AstraZenecaVaccin. Het zijn maar een paar zinnetjes, kan ik wel losjes vertalen:
Onderzoek loont. Therapie voor zeldzame Sinustrombose gevonden. Prof. Andreas Greinacher heeft zich erin vastgebeten met resultaat: de complicaties na inenting met het AZ-vaccin zijn onderzocht en er is een therapie ontwikkeld. Doorgaan met vaccineren staat niets meer in de weg.
De afweerstof, die in zeldzame gevallen na de inenting, wordt aangemaakt, activeert de bloedplaatjes. Deze reageren dan zoals bij een normaal herstel van wonden en veroorzaken trombose in de hersenen.
De Greifswalder wetenschapper heeft bloedmonsters van de betrokken mensen onderzocht en samen met europese wetenschappers en het Paul Ehrlich Instituut een therapie ontwikkelt. Omdat deze resultaten al direct breed aan ziekenhuizen zijn doorgegeven, kan verder met AstraZeneca worden ingeënt. Wie dit betreft, kan direct een therapie krijgen.

scharrelschipper
Berichten: 1856
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Jose2501 schreef:
19 mar 2021 19:00
reggie2 schreef:
19 mar 2021 18:24
Jose2501 schreef:
19 mar 2021 18:23


Ook in dit geval gaat het dus om beeldvorming. Het echte risico is toch wel heel erg klein. Helaas kan niet iedereen een kansberekening maken.
Dat is jouw mening, ik hoor diverse mensen die echt dit vaccin niet willen hebben. Kan het nog begrijpen ook.
Dat mensen dit vaccin niet willen is te begrijpen. Maar niet gebaseerd op feitelijk risico maar op beeldvorming.
Hoeveel mensen kregen die specifieke problemen? 1 op de miljoen?
Hoe groot is de kans op een hartaanval? Op een auto ongeluk?
Hartaanval heeft met je (bekende) gezondheids toestand te maken,hoewel dat ook geen 100% zeker is.
Auto ongeluk? Ja,als je auto rijdt is dat mogelijk ja.
Ik weet dat ik het risico loop om een hartaanval te krijgen ondanks dat ik niet te dik ben,geen verhoogde bloeddruk heb en het niet in de familie zit,so what? moet ik me daar dan ongerust over maken?
Iedereen kan dat overkomen.
Van leven ga je dood.
En al die berekeningen wat betreft zieken en doden gerelateerd aan het al of niet prikken?
Niemand hier op dit forum weet het exact,en ook onze "deskundigen"weten het niet.
Zoals ik al eerder schreef;waar ik vooral "bang"voor ben is dat we straks verplicht geprikt gaan worden.
Er wordt van diverse kanten geroepen dat het vaccineren ons allen gaat redden,nou,ik heb mijn twijfels.
Afgezien van het feit dat ik dat niet geloof,nog wat anders.
Als dat vaccineren inderdaad de zaak onder controle zou krijgen,denken we dan echt dat we het verder buiten de deur van ons toch redelijk makkelijk toegankelijke wereldtje kunnen houden?
Er zijn landen waar volgens de leiders geen corona bestaat en er zijn landen waar men niet de middelen heeft om er wat dan ook tegen te doen.
En de bewoners van die landen gaan wij allemaal buiten de deur houden?
Vergeet het maar,corona is er en het zal ook blijven,maar dat wisten we al toch?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik lees dat AstraZeneca wordt toegediend aan mensen van 60-64 jr, aan mensen met morbide obesitas en aan mensen met het Down Syndroom .
Tegelijkertijd lees ik dat deze ernstige bijwerkingen kunnen voorkomen onder met name jonge vrouwen die ook de anticonceptiepil slikken.
Wat is er waar?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door sylvesterb »

scharrelschipper schreef:
19 mar 2021 21:17
Auto ongeluk? Ja,als je auto rijdt is dat mogelijk ja.
Ook als je aan het verkeer deelneemt of buiten komt, de kans is dus vele malen groter dan dat je deze zeldzame bijwerking krijgt.
scharrelschipper schreef:
19 mar 2021 21:17
En al die berekeningen wat betreft zieken en doden gerelateerd aan het al of niet prikken?
Niemand hier op dit forum weet het exact,en ook onze "deskundigen"weten het niet.
Probleem bij wetenschapper is dat ze nooit in 100% zekerheid spreken. Zo weten we niet of 5G schadelijk is, maar er is geen onderzoek waaruit het blijkt.
scharrelschipper schreef:
19 mar 2021 21:17
Zoals ik al eerder schreef;waar ik vooral "bang"voor ben is dat we straks verplicht geprikt gaan worden.
Verplicht zal het nooit worden, dit gaat tegen onze grondwet in. Dat je beperkt wordt in je "vrijheden" als je niet gevaccineerd bent is mogelijk. Zo zal reizen zonder vaccin in de begin periode erg lastig worden.
scharrelschipper schreef:
19 mar 2021 21:17
Er wordt van diverse kanten geroepen dat het vaccineren ons allen gaat redden,nou,ik heb mijn twijfels.
Afgezien van het feit dat ik dat niet geloof,nog wat anders.
Als dat vaccineren inderdaad de zaak onder controle zou krijgen,denken we dan echt dat we het verder buiten de deur van ons toch redelijk makkelijk toegankelijke wereldtje kunnen houden?
Er zijn landen waar volgens de leiders geen corona bestaat en er zijn landen waar men niet de middelen heeft om er wat dan ook tegen te doen.
En de bewoners van die landen gaan wij allemaal buiten de deur houden?
Vergeet het maar,corona is er en het zal ook blijven,maar dat wisten we al toch?
Maar dat zijn landen waar weinig reisbewegingen vanuit zijn en met de tijd zullen we meer van het virus leren en mogelijk moeten we dan jaarlijks of twee jaarlijks gevaccineerd worden om een nieuwe uitbraak te voorkomen en mogelijk is het enkel voldoende om de risico groepen te enten net zoals we met de griep doen.

In de landen waar geen maatregelen zijn genomen zullen nog steeds veel doden vallen door Corona, maar uiteindelijk zul je daar groepsimmuniteit zien.

In veel landen komen ook nog ziektes voor die wij al lang niet meer kennen omdat we veelal zijn gevaccineerd voor deze ziektes.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door sylvesterb »

moederslink schreef:
19 mar 2021 21:25
Ik lees dat AstraZeneca wordt toegediend aan mensen van 60-64 jr, aan mensen met morbide obesitas en aan mensen met het Down Syndroom .
Tegelijkertijd lees ik dat deze ernstige bijwerkingen kunnen voorkomen onder met name jonge vrouwen die ook de anticonceptiepil slikken.
Wat is er waar?
AstraZeneca is ook voor het zorgpersoneel en daaronder zitten vooral vrouwen. De groep was trouwens onder de 55 jaar, weet niet of je dit jonge vrouwen wilt noemen.

16again
Berichten: 16206
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door 16again »

scharrelschipper schreef:
19 mar 2021 21:17
Er zijn landen waar volgens de leiders geen corona bestaat en er zijn landen waar men niet de middelen heeft om er wat dan ook tegen te doen.
En de bewoners van die landen gaan wij allemaal buiten de deur houden?
Dat doen we nu ook al niet.
Maar als we straks het virus importeren uit verre landen, dan zijn er in Nederland zoveel mensen immuun door de vaccinatie, dat het virus zich niet verspreid.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

moederslink schreef:
19 mar 2021 21:25
Ik lees dat AstraZeneca wordt toegediend aan mensen van 60-64 jr, aan mensen met morbide obesitas en aan mensen met het Down Syndroom .
Tegelijkertijd lees ik dat deze ernstige bijwerkingen kunnen voorkomen onder met name jonge vrouwen die ook de anticonceptiepil slikken.
Wat is er waar?
Alles.
In Nederland wordt Oxford/AZ nu gebruikt voor de mensen, die jij al opnoemt.
De meldingen van de bijwerkingen komen met name uit Noorwegen, Denemarken, Duitsland en in deze drie landen wordt Oxford/AZ momenteel gebruikt voor zorgpersoneel (dat is vanaf 16 jaar, omdat ook verplegend personeel in opleiding wordt ingeënt). Daar komt de gedachte over de combinatie van vaccin en pil als oorzaak voor de zeldzame bijwerking vandaan.

In Greifswald is het directe verband tussen vaccin en de zeldzame trombose in de hersenen gevonden (zie hierboven), inclusief therapie op basis van bestaande medicijnen. Hier het bericht op de site van de NDR, iets uitgebreider dan het bericht van de universiteit, nog steeds in het Duits.

Moneyman
Berichten: 30418
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Moneyman »

reggie2 schreef:
19 mar 2021 16:18
Moneyman schreef:
19 mar 2021 15:59

Eens. Mijn gevoel blijft dat het risico van het uitstel groter is dan het risico van doorprikken, en dat was (naar ik aanneem) de kern van de boodschap die Jablan over wilde brengen.
Inderdaad , het is jouw gevoel . Als je in de link hieronder kan lezen dat prikken levens kan kosten, ben je toch wel aso bezig. Het zou je familie of wat dan ook maar zijn.

https://www.ad.nl/binnenland/duivels-di ... ~ac53e417/
Nou inderdaad. Kan je beter doodgaan aan Corona. ..

Sorry hoor Reggie, maar wat een non-argument geef je hier.


reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Moneyman schreef:
19 mar 2021 21:55


Sorry hoor Reggie, maar wat een non-argument geef je hier.
https://www.gelderlander.nl/home/nederl ... ~a6d5642e/

weer jouw mening.

Moneyman
Berichten: 30418
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Moneyman »

reggie2 schreef:
20 mar 2021 11:56
Moneyman schreef:
19 mar 2021 21:55


Sorry hoor Reggie, maar wat een non-argument geef je hier.
https://www.gelderlander.nl/home/nederl ... ~a6d5642e/

weer jouw mening.
Dat artikel maakt natuurlijk niet dat je gebruikte “argument” ineens zinnig zou zijn. Probeer anders eens iets te beargumenteren en te onderbouwen in plaats van linkjes te plempen en lompe bijdragen te plaatsen. Dan komen we misschien eens ergens.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door sylvesterb »

reggie2 schreef:
20 mar 2021 11:56
Moneyman schreef:
19 mar 2021 21:55
Sorry hoor Reggie, maar wat een non-argument geef je hier.
https://www.gelderlander.nl/home/nederl ... ~a6d5642e/
weer jouw mening.
En wat wil je met dit artikel zeggen? 2 miljoen vaccinaties en 1 persoon in NL die ernstige bijwerkingen kreeg. Tegenover duizenden doden door Corona en duizenden met bijwerkingen van deze besmetting. Sorry maar de verhouding tussen de zeldzame bijwerkingen van vaccinatie t.o.v. een besmetting staat totaal niet met elkaar overeen.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

sylvesterb schreef:
20 mar 2021 12:49


En wat wil je met dit artikel zeggen? 2 miljoen vaccinaties en 1 persoon in NL die ernstige bijwerkingen kreeg. Tegenover duizenden doden door Corona en duizenden met bijwerkingen van deze besmetting. Sorry maar de verhouding tussen de zeldzame bijwerkingen van vaccinatie t.o.v. een besmetting staat totaal niet met elkaar overeen.
Je zou die ene maar zijn. Wat een egoisme komt er toch naar boven.

angel1978
Berichten: 11113
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Het lijkt me duidelijk dat beargumenteren en onderbouwen er echt niet in zit. Te hoog gegrepen.

Je zal maar een van die vele doden zijn doordat je het AZ-vaccin nog even niet gekregen hebt :shock:

Erthanax
Berichten: 9814
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Erthanax »

reggie2 schreef:
20 mar 2021 12:58
Je zou die ene maar zijn. Wat een egoisme komt er toch naar boven.
Inderdaad, je zult die ene maar zijn. Heel treurig, maar dat valt niet te voorspellen en met egoïsme heeftvdat niets te maken. Integendeel zelfs. Het is heel altruïstisch om zelf een extreem kleine kans op een zeer zeldzame bijwerking te accepteren (als het al echt een bijwerking is!), ten faveure van de gehele bevolking.

Vergeet ook niet dat élke medische handeling een risico inhoudt. Als bv een behandeling voor een dodelijke ziekte 80% kans op genezing biedt, accepteren de meeste patiënten toch ook de 20% kans dat het geen of een verslechterend effect heeft? Dat is 20 op de 100, bij dit vaccin gaat het om 20 op de 20.000.000.

Moneyman
Berichten: 30418
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Moneyman »

angel1978 schreef:
20 mar 2021 13:02
Het lijkt me duidelijk dat beargumenteren en onderbouwen er echt niet in zit. Te hoog gegrepen.
Inderdaad. En dat wisten we eigenlijk natuurlijk al.

angel1978
Berichten: 11113
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Een toekomst die misschien niet eens zal komen laat zich niet zo makkelijk onderbouwen José..

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Jose2501 schreef:
20 mar 2021 14:51
[

Kun jij dat wel onderbouwen? Die vele doden?


Welnee joh , die loopt alleen maar te snateren.

GerJansen1
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 mar 2021 17:13

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door GerJansen1 »

Ik ben voor een internationaal geaccepteerd paspoort of bewijs dat ik ingeent ben tegen corona. is al verplicht voor andere besmettelijke aandoeningen.

16again
Berichten: 16206
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door 16again »

reggie2 schreef:
20 mar 2021 12:58
sylvesterb schreef:
20 mar 2021 12:49


En wat wil je met dit artikel zeggen? 2 miljoen vaccinaties en 1 persoon in NL die ernstige bijwerkingen kreeg. Tegenover duizenden doden door Corona en duizenden met bijwerkingen van deze besmetting. Sorry maar de verhouding tussen de zeldzame bijwerkingen van vaccinatie t.o.v. een besmetting staat totaal niet met elkaar overeen.
Je zou die ene maar zijn. Wat een egoisme komt er toch naar boven.
Maar door massaal prikken met AZ sparen we door die ene misschien wel honderden anderen. Je zal die anderen maar zijn, als we niet prikken.

Gesloten