LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Abonnement Disney+ zomaar gestopt, opnieuw afsluiten is duurder
Re: Abonnement Disney+ zomaar gestopt, opnieuw afsluiten is duurder
Disney is toch het slachtoffer? Hun klant storneert namelijk onterecht.
Re: Abonnement Disney+ zomaar gestopt, opnieuw afsluiten is duurder
De zaak kan ook gaan om het principe.NeoDutchio schreef: ↑26 mar 2021 10:47Het gaat nu dus om 5 maanden waarin €2,- per maand meer betaald moet gaan worden. Ga je voor €10,- een zaak aanhangig maken of het wel of niet mag of een overeenkomst direct stop te zetten als er niet betaald wordt?
#blamingTheVictimNeoDutchio schreef: ↑26 mar 2021 10:47Vanuit Disney is het een fout, vanuit TS een doelbewuste actie.
Disney heeft per abuis twee keer afgeschreven en daarna zijn hebben twee partijen die fout gecorrigeerd. Een van de partijen heeft daarbij een fout gemaakt of de handelingen hebben elkaar gekruist. Meer is het niet. Dat zou aanleiding moeten zijn om het overleg te zoeken. Immers, coördinatie is kennelijk vereist.
-
- Berichten: 12833
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Abonnement Disney+ zomaar gestopt, opnieuw afsluiten is duurder
Als je geld genoeg hebt kan je bij elke principe je poot stijf houden. Kostentechnisch zal deze zaak niet lonen.alfatrion schreef: ↑26 mar 2021 11:04De zaak kan ook gaan om het principe.NeoDutchio schreef: ↑26 mar 2021 10:47Het gaat nu dus om 5 maanden waarin €2,- per maand meer betaald moet gaan worden. Ga je voor €10,- een zaak aanhangig maken of het wel of niet mag of een overeenkomst direct stop te zetten als er niet betaald wordt
Onzin? Per abuis is een fout. En die fout is gecorrigeerd. De actie van TS is wel een bewuste actie geweest. Had eerst even overleg gepleegd en het was ook opgelost geweest. Zelfs met minder handelingen dan nu nodig zijn geweest.alfatrion schreef: ↑26 mar 2021 11:04Onzin. Disney heeft per abuis twee keer afgeschreven en daarna zijn hebben twee partijen die fout gecorrigeerd. Een van de partijen heeft daarbij een fout gemaakt of de handelingen hebben elkaar gekruist. Meer is het niet. Dat zou aanleiding moeten zijn om het overleg te zoeken.NeoDutchio schreef: ↑26 mar 2021 10:47Vanuit Disney is het een fout, vanuit TS een doelbewuste actie.
#blamingTheVictim
Re: Abonnement Disney+ zomaar gestopt, opnieuw afsluiten is duurder
#blamingTheVictimNeoDutchio schreef: ↑26 mar 2021 11:20Onzin? Per abuis is een fout. En die fout is gecorrigeerd. De actie van TS is wel een bewuste actie geweest. Had eerst even overleg gepleegd en het was ook opgelost geweest. Zelfs met minder handelingen dan nu nodig zijn geweest.
Je kan net zo goed aangeven dat de terugbetaling door Disney een bewuste actie en dat deze situatie niet bestond als ze dat niet hadden gedaan en ze eerst even overleg hadden moeten voeren
Laatst gewijzigd door alfatrion op 26 mar 2021 12:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Abonnement Disney+ zomaar gestopt, opnieuw afsluiten is duurder
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad en werd afgesloten. Ik kon Disney niet per mail bereiken (bounced) en hun klantenservice was niet bereikbaar (overbelast?). Net had ik wel contact met de chat en die zei dat ze het kan herstellen tot augustus omdat dan de prijs wel 8,99 zal zijn en stuurde me een link (https://help.disneyplus.com/csp?id=csp_ ... dc139619a4) maar daar staat heel wat anders! De nieuwe prijs is voor nieuwe en terugkerende klanten en niet voor vaste klanten. Ze erkennen dat ze een fout hebben gemaakt maar ik mag uiteindelijk gewoon de nieuwe prijs betalen. Ik heb ook gezegd dat ik dit niet kies vind.
Re: Abonnement Disney+ zomaar gestopt, opnieuw afsluiten is duurder
Als je er goed over nadenkt dan is overal een deel bewust en een deel onbewust in vinden. De betalingssystemen schrijven niet uitzichzelf geld af, mensen hebben de betaling twee keer ingevoerd. Dat is bewust ingevoerd. Het onbewuste zit hem er in dat men daarbij niet door heeft gehad dat het dubbel is uitgevoerd. Vervolgens wordt dit twee keer gecorrigeerd en dat is bewust. Het onbewuste zit hem er ook hier in dat men (TS of Disney) daarbij niet door heeft gehad dat het dubbel is uitgevoerd. Hoewel het eigenlijk twee keer om dezelfde fout gaat (dubbel uitvoeren en daar geen erg in hebben) is de receptie is afhankelijk van om wie het gaat.
Laatst gewijzigd door alfatrion op 26 mar 2021 16:16, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1035
- Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49
Re: Abonnement Disney+ zomaar gestopt, opnieuw afsluiten is duurder
Zou het niet logischer zijn dat Disney+ contact moet opnemen? Zij zijn immers degene die de eerste fout hebben gemaakt en niet TS.JozJan schreef: ↑26 mar 2021 10:09Volledig oneens dat dit 'blaming the victim' zou zijn. Disney heeft gewoon gelijk. Disney heeft 1 betaling teveel geïncasseerd en deze terugbetaald. De reguliere betaling is door de klant gestorneerd. Gevolg: klant heeft niet betaald en is in gebreke.
Als een jouw onbekend bedrijf een bedrag van je rekening incasseert: meteen storneren. Maar bij eèn bedrijf waar je gewoon een abonnement hebt neem je toch eerst even contact op?
Het zou helemaal fraai zijn als bedrijven maar kunnen doen en laten wat zij willen en de consument maar lijdzaam moet toekijken of een bedrijf een eventuele fout wel of niet gaat corrigeren en wanneer.
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Abonnement Disney+ zomaar gestopt, opnieuw afsluiten is duurder
In mijn geval was de fout hersteld door Disney op hetzelfde moment dat hij werd gemaakt en daarom ook zelf geen actie ondernomen. Maar wat ik mis in TS zijn verhaal is de reactie van Disney.
Dat als je de rekening niet hebt betaald je abonnement is gestopt lijkt me logische. Maar als het door deze fout is lijkt me dat je contact op neemt met het bedrijf en de vraag voorlegt? Maar schijnbaar is je verhaal doen op Tros Radar dan een simpelere weg?
NeoDutchio
vindt dit leuk
-
- Berichten: 12833
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Abonnement Disney+ zomaar gestopt, opnieuw afsluiten is duurder
Optie 1: Je ziet dat een bedrijf dubbel geïncasseerd heeft. Je belt ze op, je krijgt excuses en de uitleg met belofte dat het direct gecorrigeerd wordt. Probleem opgelost.sylvesterb schreef: ↑26 mar 2021 16:24Dat als je de rekening niet hebt betaald je abonnement is gestopt lijkt me logische. Maar als het door deze fout is lijkt me dat je contact op neemt met het bedrijf en de vraag voorlegt? Maar schijnbaar is je verhaal doen op Tros Radar dan een simpelere weg?
Optie 2: Je ziet dat een bedrijf dubbel geïncasseerd heeft. Je boekt het terug, je ziet dat er nogmaals terug geboekt is, neemt niet direct contact op, maar wacht tot de overeenkomst beëindigd is, gaat dan klagen, maakt een account aan, doet je verhaal en wellicht kom je nog eens terug om nog meer tijd te investeren.
Tja, ik zou het ook wel weten. Iedereen klaagt altijd dat tijd zo kostbaar is, maar vervolgens zijn er zo vele die die kostbare tijd weer weggooien. Toevallig zat ik naar een leuke treinreis te kijken. Gezellig met de oudste naar Berlijn. De IC stopt hier nog net niet voor de deur (moet er 10 minuten voor fietsen) en binnen 6 uur zit je dan in Berlijn. Maar ik zag ook een mooie route van hier naar Amsterdam, overstappen naar Londen, daar weer overstappen naar Parijs. Dan de nachttrein naar Milaan. De volgende nachttrein Milaan naar Wenen en dan weer de nachttrein Wenen Berlijn. Uiteindelijk kom je er wel en soms is de weg er naar toe mooier. Maar in het geval van TS had ik toch echt wel de kortste weg genomen.
Re: Abonnement Disney+ zomaar gestopt, opnieuw afsluiten is duurder
Ook dit is niet logisch. Ja, uiteindelijk wel - maar niet direct, zonder enige herinnering, in gebrekestelling, sommatie, of uberhaupt enig contact. Het contract kan niet ontbonden worden omdat TS een termijn niet of te laat betaalt, en al helemaal niet als dat het gevolg is van een fout van DIsney zelf.sylvesterb schreef: ↑26 mar 2021 16:24Dat als je de rekening niet hebt betaald je abonnement is gestopt lijkt me logische.
Ik ook, dat is ook verreweg te prefereren. Maar dat doet aan het onrechtmatige van de handelswijze van Disney niets af.NeoDutchio schreef: ↑26 mar 2021 17:48Maar in het geval van TS had ik toch echt wel de kortste weg genomen.
Re: Abonnement Disney+ zomaar gestopt, opnieuw afsluiten is duurder
Hallo,
Ik heb exact het zelfde probleem gehad zoals in het eerste bericht omschreven.
Ik had sinds oktober 2019 (het begin van het platform Disney+) al een abonnement. Ik vond het jammer dat ze de hebben besloten de prijs te verhogen van 6,99 naar 8,99 per maand, maar gelukkig lieten ze de huidige Disney+ gebruikers nog een jaar langer het oude bedrag van 6,99 per maand betalen.
Op 16 maart 2021 deed Disney+ een dubbele afschrijving (twee maal 6,99). Dit zag ik pas op 19 maart en ik heb toen even goed op internet gelezen wat ik moest doen. Meerdere artikelen en websites vermelden dat één van de bedragen gestorneerd mocht worden. Dit heb ik toen gedaan omdat dit via mijn bank binnen 7 dagen na de transactie gedaan moet zijn. Op 22 maart kreeg ik pas een e-mail van Disney+ dat ik niets hoefte te doen en had Disney+ een bedrag van 6,99 teruggestort, waardoor ik in de maand maart geen abonnementskosten meer had betaald. Direct hierna werd zonder waarschuwing mijn abonnement stopgezet. Vervolgens heb ik een uur lang gechat met een van de medewerkers, maar zij vertelden mij dat ik een nieuw abonnement af moest sluiten en in het vervolg 8,99 moest gaan betalen.
Disney+ is niet mer een redelijke oplossing gekomen en het gaf mij zelfs het gevoel als of ze dit opzettelijk hadden gedaan om ervoor te zorgen dat ook de 'oude' abonnees direct al het nieuwe verhoogde bedrag zouden gaan betalen.
Disney+ is erg onduidelijk geweest in haar communicatie, aangezien zij pas zo laat een mailtje stuurden met wat de abonnees moesten doen in deze situatie. Ook hebben zij zonder enige waarschuwing het abonnement stopgezet.
Ik heb exact het zelfde probleem gehad zoals in het eerste bericht omschreven.
Ik had sinds oktober 2019 (het begin van het platform Disney+) al een abonnement. Ik vond het jammer dat ze de hebben besloten de prijs te verhogen van 6,99 naar 8,99 per maand, maar gelukkig lieten ze de huidige Disney+ gebruikers nog een jaar langer het oude bedrag van 6,99 per maand betalen.
Op 16 maart 2021 deed Disney+ een dubbele afschrijving (twee maal 6,99). Dit zag ik pas op 19 maart en ik heb toen even goed op internet gelezen wat ik moest doen. Meerdere artikelen en websites vermelden dat één van de bedragen gestorneerd mocht worden. Dit heb ik toen gedaan omdat dit via mijn bank binnen 7 dagen na de transactie gedaan moet zijn. Op 22 maart kreeg ik pas een e-mail van Disney+ dat ik niets hoefte te doen en had Disney+ een bedrag van 6,99 teruggestort, waardoor ik in de maand maart geen abonnementskosten meer had betaald. Direct hierna werd zonder waarschuwing mijn abonnement stopgezet. Vervolgens heb ik een uur lang gechat met een van de medewerkers, maar zij vertelden mij dat ik een nieuw abonnement af moest sluiten en in het vervolg 8,99 moest gaan betalen.
Disney+ is niet mer een redelijke oplossing gekomen en het gaf mij zelfs het gevoel als of ze dit opzettelijk hadden gedaan om ervoor te zorgen dat ook de 'oude' abonnees direct al het nieuwe verhoogde bedrag zouden gaan betalen.
Disney+ is erg onduidelijk geweest in haar communicatie, aangezien zij pas zo laat een mailtje stuurden met wat de abonnees moesten doen in deze situatie. Ook hebben zij zonder enige waarschuwing het abonnement stopgezet.
Re: Abonnement Disney+ zomaar gestopt, opnieuw afsluiten is duurder
Waarom moest u binnen 7 dagen storneren?
-
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 04 apr 2021 19:09
Re: Abonnement Disney+ zomaar gestopt, opnieuw afsluiten is duurder
Ik neem aan dat Disney de klanten heeft geïnformeerd over de dubbele afschrijving ? Anders zie ik niet hoe TS kan weten dat het een technische fout betreft. Vraag is dan wat er nog meer in die mededeling is gezegd.
Enige tijd geleden heb ik nl iets dergelijks meegemaakt maar dan bij Hollandsnieuwe (telecomprovider)
Abonnementsgeld werd per ongeluk 2x afgeschreven (2x E 19) Zelfde dag nog mail EN SMS met medling over de fout en dat zij dit
zelf zouden doen. Klant hoefte geen actie te ondernemen. Inderdaad stond volgende het tevelle afgeschreven bedrag weer netjes
teruggestort. Kan zo iets bij disney wellicht ook in het bericht hebben gestaan maar is daar overheen gelezen ?
Enige tijd geleden heb ik nl iets dergelijks meegemaakt maar dan bij Hollandsnieuwe (telecomprovider)
Abonnementsgeld werd per ongeluk 2x afgeschreven (2x E 19) Zelfde dag nog mail EN SMS met medling over de fout en dat zij dit
zelf zouden doen. Klant hoefte geen actie te ondernemen. Inderdaad stond volgende het tevelle afgeschreven bedrag weer netjes
teruggestort. Kan zo iets bij disney wellicht ook in het bericht hebben gestaan maar is daar overheen gelezen ?