| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Coronavirus - algemeen topic (deel 2)
Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)
Die vraag is misplaatst. Je voorspelt hel en verdoemenis zonder maatregelen, terwijl dat in Zweden uitbleef.
De tijd zal leren of we bij een geruïneerde samenleving denken aan het effect van maatregelen, of het aantal doden.
Overigens, in Stockholm heeft al meer dan 30% van de bevolking antistoffen
Nederland is voor mij altijd een tolerant land geweest waarbij vrijheid hoog in het vaandel stond en ondernemerschap werd aangemoedigd. Daar is weinig meer van over, als je het mij vraagt. Dus ja, dit is Nederland, zoals sommige mensen het schijnbaar graag zien.
Dus??? dat geeft je het recht om iemand te slaan of aan te rijden?? Ga toch weg, de mensen zijn totaal gek geworden.
Ze moeten die gasten die hun handen niet thuis kunnen houden of hun auto als wapen gebruiken goed straffen.
-
moederslink
reggie2
vindt dit leuk
-
witte angora
O, maar dat komt nog wel. De gegevens van die aanrijder zijn genoteerd, om wat te noemen.
moederslink
vindt dit leuk
Als je een koekje van eigen deeg krijgt, dan is dat misplaatst.16again schreef: ↑28 mar 2021 18:10Die vraag is misplaatst. Je voorspelt hel en verdoemenis zonder maatregelen, terwijl dat in Zweden uitbleef.
De tijd zal leren of we bij een geruïneerde samenleving denken aan het effect van maatregelen, of het aantal doden.
Typisch weer..
Ik kan prima tegen koekje van eigen deeg. Maar mijn vraag was direct gerelateerd aan jouw statement, omgekeerd was dat niet dan of nauwelijks het geval. Vandaar de term misplaatst.angel1978 schreef: ↑28 mar 2021 18:50Als je een koekje van eigen deeg krijgt, dan is dat misplaatst.16again schreef: ↑28 mar 2021 18:10Die vraag is misplaatst. Je voorspelt hel en verdoemenis zonder maatregelen, terwijl dat in Zweden uitbleef.
Typisch weer..
Hou toch op.. je bemoeide je weer met iets zonder de context waarin het gezegd werd mee te nemen. Als je dan eenzelfde vraag terug krijgt die eigenlijk weer over het originele stuk gaat dan is die misplaatst..
Yeah right.. Kinderachtig gedrag.
Yeah right.. Kinderachtig gedrag.
-
moederslink
Die agent had die idioot toch gelijk in de boeien kunnen slaan en die andere vechtersbazen toch ook?witte angora schreef: ↑28 mar 2021 18:46O, maar dat komt nog wel. De gegevens van die aanrijder zijn genoteerd, om wat te noemen.
reggie2
vindt dit leuk
Ik ben normaal helemaal niet van de feestjes. Dat is een noodzakelijk kwaad.reggie2 schreef: ↑28 mar 2021 16:39Dat is flauwe kul @Nijogeth, want de regels gelden voor alle mensen. Plus dat je zelf hier regelmatig neerzet dat je weer een feestje hebt gehouden, wat is jou dan afgenomen?
Niemand kan momenteel doen wat ze willen. Was het maar waar... dat is voor elke leeftijd zo.
-
moederslink
Hoe hielden de mensen zich dan staande in WOII ?
Met al die beperkingen, honger en angsten en geen geld?
Gingen ze toen ook zo los? Uitgezonderd dan die verraaiers bv
De mensen van nu zijn "ziekelijk verwend".moederslink schreef: ↑28 mar 2021 20:30]Hoe hielden de mensen zich dan staande in WOII ?![]()
Met al die beperkingen, honger en angsten en geen geld?
Gingen ze toen ook zo los? Uitgezonderd dan die verraaiers bv![]()
Wordt tijd dat de dienstplicht weer ingevoerd wordt, dan komt er hopelijk nog iets van die "gepamperde" jeugd terecht.
Want vroeger was alles beter 
-
scharrelschipper
Die eerste zin is dus onzin of gewoon een beetje cynisch bedoeld (mag ik hopen)witte angora schreef: ↑28 mar 2021 06:59Dan gaan we met zijn allen dood aan het Coronavaccin. Hoeven we ons ook niet meer druk te maken over de economische schade.
Maar, ik snap je wel, 100% van de beslissingen moet genomen worden met 50% van de kennis. En misschien hebben we eigenlijk niet meer dan 10-20% kennis. Maar is niks doen tot we 80-90% van de kennis hebben dan een optie? En hoe weet je wanneer je dat niveau hebt bereikt?
Verder grotendeels mee eens.
We moeten dus allemaal onze eigen afweging maken wat betreft afstand houden,mondkapjes.handen wassen en vaccinatie.
En wat betreft de door mij als eerste drie genoemde;wel rekening houden met onze medemensen,maar dat is niet zo moeilijk dunkt mij.
De vierde is heel wat anders,dat maakt naar mijn idee ieder voor zich uit.
Als ik als roker bij iemand op bezoek ga waar niet gerookt word doe ik dat uiteraard ook niet,sterker nog,als bij mij iemand op bezoek komt waarvan ik weet dat die persoon last heeft van mijn roken doe ik dat ook niet.
Dat vind ik een vorm van fatsoen en rekening houden met je medemens.
Maar als "men"( en ik laat even in de midden wie "men"is) nu propageerd dat ik me moet laten inenten omdat ik dat verplicht ben tegenover mijn medemens gaat me dat dus veel te ver.
reggie2
vindt dit leuk
Waarom klinkt dit niet heel overtuigendNijogeth schreef: ↑28 mar 2021 20:26Ik ben normaal helemaal niet van de feestjes. Dat is een noodzakelijk kwaad.reggie2 schreef: ↑28 mar 2021 16:39Dat is flauwe kul @Nijogeth, want de regels gelden voor alle mensen. Plus dat je zelf hier regelmatig neerzet dat je weer een feestje hebt gehouden, wat is jou dan afgenomen?
Niemand kan momenteel doen wat ze willen. Was het maar waar... dat is voor elke leeftijd zo.
Kan ik op zich nog een heel eind in meegaan. Maar stel ik ben een ouder van een kind van een jaar. Mag iemand me dan verplichten om mijn kind risico te laten lopen op vermijdbare ziekten ( er is een vaccin ) of zou ik de vrijheid en mogelijkheid moeten hebben om dit te voorkomen?scharrelschipper schreef: ↑28 mar 2021 20:36Die eerste zin is dus onzin of gewoon een beetje cynisch bedoeld (mag ik hopen)witte angora schreef: ↑28 mar 2021 06:59Dan gaan we met zijn allen dood aan het Coronavaccin. Hoeven we ons ook niet meer druk te maken over de economische schade.
Maar, ik snap je wel, 100% van de beslissingen moet genomen worden met 50% van de kennis. En misschien hebben we eigenlijk niet meer dan 10-20% kennis. Maar is niks doen tot we 80-90% van de kennis hebben dan een optie? En hoe weet je wanneer je dat niveau hebt bereikt?
Verder grotendeels mee eens.
We moeten dus allemaal onze eigen afweging maken wat betreft afstand houden,mondkapjes.handen wassen en vaccinatie.
En wat betreft de door mij als eerste drie genoemde;wel rekening houden met onze medemensen,maar dat is niet zo moeilijk dunkt mij.
De vierde is heel wat anders,dat maakt naar mijn idee ieder voor zich uit.
Als ik als roker bij iemand op bezoek ga waar niet gerookt word doe ik dat uiteraard ook niet,sterker nog,als bij mij iemand op bezoek komt waarvan ik weet dat die persoon last heeft van mijn roken doe ik dat ook niet.
Dat vind ik een vorm van fatsoen en rekening houden met je medemens.
Maar als "men"( en ik laat even in de midden wie "men"is) nu propageerd dat ik me moet laten inenten omdat ik dat verplicht ben tegenover mijn medemens gaat me dat dus veel te ver.
-
scharrelschipper
Klopt dat mazzelen,kinkhoest enz,werden tegengehouden door vaccinatie,maar dat waren bewezen vaccins.sylvesterb schreef: ↑28 mar 2021 14:43Geen idee waar die angst vandaan komt.
Met alle respect voor de ernst van Corona, maar we worden als kind gevaccineerd voor veel ernstigere ziektes en niemand is hiertoe verplicht. Gelukkig kiest een grote groep om zich te laten vaccineren waardoor de groepsimmuniteit groot genoeg is om virus niet rond te laten verspreiden zoals met Corona gebeurde.
Nu zijn het geen bewezen vaccins dus logischerwijs is een aantal mensen wantrouwig.
Het kunnen alleen bewezen vaccins worden als iemand ze gaat gebruiken.scharrelschipper schreef: ↑28 mar 2021 20:46Klopt dat mazzelen,kinkhoest enz,werden tegengehouden door vaccinatie,maar dat waren bewezen vaccins.sylvesterb schreef: ↑28 mar 2021 14:43Geen idee waar die angst vandaan komt.
Met alle respect voor de ernst van Corona, maar we worden als kind gevaccineerd voor veel ernstigere ziektes en niemand is hiertoe verplicht. Gelukkig kiest een grote groep om zich te laten vaccineren waardoor de groepsimmuniteit groot genoeg is om virus niet rond te laten verspreiden zoals met Corona gebeurde.
Nu zijn het geen bewezen vaccins dus logischerwijs is een aantal mensen wantrouwig.
Als je kijkt naar de resultaten in alle landen waarin nu gevaccineerd wordt, dan kun je echt niet meer om de bewezen werking heen