LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

joep873
Berichten: 394
Lid geworden op: 14 mei 2010 19:11

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door joep873 »

16again schreef:
29 mar 2021 10:15
Dat was een reactie op jou juich verhaal, dat er geen oversterfte is in 0-65 jaar categorie, dankzij de maatregelen.
Hoe kun je uit oversterfte bij de categorie 85+ concluderen dat de maatregelen voor de categorie 0-65 niet gewerkt hebben?

Nijogeth
Berichten: 10535
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

joep873 schreef:
29 mar 2021 10:18
16again schreef:
29 mar 2021 10:15
Dat was een reactie op jou juich verhaal, dat er geen oversterfte is in 0-65 jaar categorie, dankzij de maatregelen.
Hoe kun je uit oversterfte bij de categorie 85+ concluderen dat de maatregelen voor de categorie 0-65 niet gewerkt hebben?
Je hebt gelijk, het is niet zo dat de maatregelen niet gewerkt hebben, maar je kunt wel zeggen dat ze voor die groep niet nodig waren.

witte angora
Berichten: 31975
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

Feitelijk kun je aan de hand van deze gegevens helemaal niks zeggen of die maatregelen wel of niet nodig waren voor een bepaalde groep.

Erthanax
Berichten: 10062
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Erthanax »

Laten we ons verheugen met het goede nieuws dat het persoonlijk welzijn vrijwel gelijk is gebleven.
Kennelijk zijn het de chagrijnige schreeuwlelijkerds die het beeld vertekenen.

joep873
Berichten: 394
Lid geworden op: 14 mei 2010 19:11

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door joep873 »

Nijogeth schreef:
29 mar 2021 10:38
maar je kunt wel zeggen dat ze voor die groep niet nodig waren.
Dat kun je juist helemaal niet zeggen op grond van dit verhaal, want dat bevat precies geen cijfers van een situatie met Corona maar zonder maatregelen.

witte angora
Berichten: 31975
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

Erthanax schreef:
29 mar 2021 10:59
Laten we ons verheugen met het goede nieuws dat het persoonlijk welzijn vrijwel gelijk is gebleven.
Kennelijk zijn het de chagrijnige schreeuwlelijkerds die het beeld vertekenen.
Hé ja, het volgende multi-interpretabele statistiekje. :lol:

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Zelfs de Museumplein-wappies voelen zich kiplekker. Zij krijgen keurig de aandacht die ze zo keihard nodig hebben.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Nou, ik heb me wel verdiept in sommige gedachtenspinsels van deze oproerkraaiers. Er zitten mensen tussen die er hele verontrustende ideeën op nahouden.

"Framing" is wel het meest afgezaagde modewoord van 2020/2021. Iedereen wordt tegenwoordig gefreemt. Klinkt reuze interessant en zegt helemaal niets.

Deze mensen stigmatiseren zichzelf.

https://aurgelmir.nl/ex-drugsproducent- ... lachelijk/

joep873
Berichten: 394
Lid geworden op: 14 mei 2010 19:11

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door joep873 »

Jose2501 schreef:
29 mar 2021 11:58
Deze reactie begrijp ik niet @joep. Alle oversterfte vond plaats in groep 65 plussers.
Je quote benoemt 0-65 en jij had het over "die groep". En dan wil je nu weer een discussie over 65 plussers?

16again
Berichten: 16401
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door 16again »

Jose2501 schreef:
29 mar 2021 12:06
Opmerkelijk dat het vliegtuigongeluk een piek in de grafiek oversterfte laat zien.
Meer dan honderd doden op 1 dag. Wat op die dag natuurlijk een piek geeft. Gemiddeld over een maand of jaar, is dat effect niet meer zichtbaar

Tarangita
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 okt 2020 09:24
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Tarangita »

ik heb ervoor gekozen om Ivermectine te gebruiken ipv me te laten vaccineren. Ik ken de discussie van de voors en tegens. Daar wil ik nu niet op ingaan. Wat ik erg vind is dat mijn huisarts nu een boete van 150.000 euro krijgt als hij dit recept voorschrijft en de apotheker de huisarts moet verraden als ik het recept naar hem breng. Ik bestel nu in het buitenland Ivermectine, maar ik wil deze weg helemaal niet zo nemen, maar zie geen andere manier. Niemand hoeft het met mijn keuze eens te zijn, maar ik ben een intelligente hoog opgeleide vrouw en draag verantwoording voor mijn eigen keuzes. Door iedereen wordt maar gezegd dat je je moet laten vaccineren, maar ik wil een andere weg bewandelen. Waarom wordt mij dit in Nederland verboden? Is dit omdat de pharmaceutische wereld er niets op kan verdienen omdat het patent is afgelopen of wat?

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

Ivermectine

Je huisarts loopt inderdaad risico's. Niet meer als arts mogen werken is een zwaardere sancties dan een boete.

Dat jij jezelf omschrijft als 'intelligente, hoogopgeleide' vrouw is hier niet zo relevant. Een VWO-diploma betekent in 25% van de vakken kennis op vwo-niveau, in de overige 75% kennisniveau er ver onder of afwezig.

Vaccineren is nog steeds vrijwillig en een andere weg bewandelen is ook een vrijwillige keuze.

Ik raad je een cursus biologie op de Volksuniversiteit aan, zodat je zelf kunt ontdekken waarom Ivermectine weggegooid geld is.

witte angora
Berichten: 31975
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

Uit de link van Jablan:
is een anti-parasitair geneesmiddel
Bij mijn weten heeft Corona niks met parasieten te maken. Maar goed, ik heb slechts MBO, dus in tegenstelling tot Tarangita zal ik het wel niet zo goed begrijpen.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

Jij begrijpt 't, WA ;)

joep873
Berichten: 394
Lid geworden op: 14 mei 2010 19:11

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door joep873 »

Tarangita schreef:
29 mar 2021 15:05
maar ik ben een intelligente hoog opgeleide vrouw en draag verantwoording voor mijn eigen keuzes.
Dat is op zich een mooie gedachte, maar de ervaring leert dat als het fout gaat iedereen toch weer vindt dat de samenleving de ontstane problemen maar moet oplossen of had moeten voorkomen.

angel1978
Berichten: 11251
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

joep873 schreef:
29 mar 2021 15:52
Tarangita schreef:
29 mar 2021 15:05
maar ik ben een intelligente hoog opgeleide vrouw en draag verantwoording voor mijn eigen keuzes.
Dat is op zich een mooie gedachte, maar de ervaring leert dat als het fout gaat iedereen toch weer vindt dat de samenleving de ontstane problemen maar moet oplossen of had moeten voorkomen.
Mooi idd, maar dat strookt niet met het willen afschuiven op een arts. Als je het zo goed weet, regel het dan zelf.

Moneyman
Berichten: 31158
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
29 mar 2021 15:47
Uit de link van Jablan:
is een anti-parasitair geneesmiddel
Bij mijn weten heeft Corona niks met parasieten te maken. Maar goed, ik heb slechts MBO, dus in tegenstelling tot Tarangita zal ik het wel niet zo goed begrijpen.
BAM!!

(heerlijk, dit :D )

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Is hydroxychloroquine (mét zink) nu al uit de mode? Het is niet meer bij te benen.

Nijogeth
Berichten: 10535
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik vraag me nog steeds af waarom de cijfers in de gemeente Peel en Maas (waar die vent die dat al lange tijd voorschrijft zijn werkgebied heeft) zoveel beter zijn dan in omringende gemeenten. Sinds juni nog maar 12 mensen die in het ziekenhuis zijn beland, maar bijvoorbeeld de afgelopen week gewoon 53 positieve testen en dat aantal loopt gewoon gelijk met de rest. Ik zou toch zeggen dat daar onderzoek naar gedaan mag worden.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

Een hint geeft EenVandaag met een artikel-reportage van 19 april 2020. In de eerste ronde brandhaard.

Op de pagina van het RIVM met de actuele cijfers zie ik geen grote verschillen met andere gemeenten in Limburg/Noord-Brabant. Tegenwoordig zit er schuifbalk bij, zodat je per 2 weken kunt terugkijken.

Gesloten