LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Problemen met LG-televisie: geen coulance bij gebreken binnen vier jaar na aanschaf.
Re: Problemen met LG-televisie: geen coulance bij gebreken binnen vier jaar na aanschaf.
Raar dat er dan nog een tv met backlight verkocht wordt.
Re: Problemen met LG-televisie: geen coulance bij gebreken binnen vier jaar na aanschaf.
Je schrijft dat "de reden dat een backlight defect gaat (...) al jaren bekend [is]" en dat "[w]at er tegen te doen is (...) ook al jaren bekend [is]." Ik had daarom de indruk dat volgens jou één overwegende oorzaak zou zijn en dat dit te voorkomen is. Nu kom je met een heel relaas dat ik samenvat als "ik weet het ook niet". Volgens mijn bron raakt dit onderdeel voortijdigdig defect als gevolg van de hitte die dit onderdeel veroorzaakt, een gebrek aan adequate koeling en dat dit kan worden voorkomen door de intensiteit te beperken, wat ook nog eens een beter beeld opleverd.
Verder merk ik op dat van de Uneto-VNI tabel bewezen is dat deze ongeschikt voor het doel waar jij deze voor gebruikt. Uneto-VNI heeft besloten dat consumenten de televisie na vijf jaar zouden vervangen, niet omdat deze is technisch gezien versleten is, maar gewoon omdat ze een ander model willen. En ik merk op dat je het aantal kijkuren ook negeert terwijl dat juist een invloedrijk gegeven is.
Re: Problemen met LG-televisie: geen coulance bij gebreken binnen vier jaar na aanschaf.
Geen ervaring met LG maar, onze Philips gaat zonder problemen wel jaren mee.
Deze zijn misschien geen maandagochtend toestellen.
1e Philips tv backlightverlichting 16 jaar nooit problemen was nog geen LED, weggegeven speelt nog steeds.
Daarna Weer Philips backlightverlichting LED nu inmiddels 9 jaar oud “nog” geen problemen.
Philips heeft naam en reputatie en prijs, uiteindelijk geen slechte keus geweest.
Vele onderdelen komen uiteindelijk uit de zelfde fabriek.
Deze zijn misschien geen maandagochtend toestellen.
1e Philips tv backlightverlichting 16 jaar nooit problemen was nog geen LED, weggegeven speelt nog steeds.
Daarna Weer Philips backlightverlichting LED nu inmiddels 9 jaar oud “nog” geen problemen.
Philips heeft naam en reputatie en prijs, uiteindelijk geen slechte keus geweest.
Vele onderdelen komen uiteindelijk uit de zelfde fabriek.
-
- Berichten: 12779
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Problemen met LG-televisie: geen coulance bij gebreken binnen vier jaar na aanschaf.
Simpelweg omdat de opvolging nu nog veel te duur is.
Uw bron is een commerciële partij die wel vaart bij dergelijke opmerkingen. Nergens in mijn antwoord gaf ik aan dat ik het niet zou weten, vreemd dat u wel met die reactie komt.alfatrion schreef: ↑05 apr 2021 00:29Je schrijft dat "de reden dat een backlight defect gaat (...) al jaren bekend [is]" en dat "[w]at er tegen te doen is (...) ook al jaren bekend [is]." Ik had daarom de indruk dat volgens jou één overwegende oorzaak zou zijn en dat dit te voorkomen is. Nu kom je met een heel relaas dat ik samenvat als "ik weet het ook niet". Volgens mijn bron raakt dit onderdeel voortijdigdig defect als gevolg van de hitte die dit onderdeel veroorzaakt, een gebrek aan adequate koeling en dat dit kan worden voorkomen door de intensiteit te beperken, wat ook nog eens een beter beeld opleverd.
Heeft u dan even een quote van TS waarin de kijkuren vermeld zijn. O nee, die is niet gegeven. Dus gokken van uw kant. Verder leest u maar half en probeert u weer eens het gelijk uw kant op te trekken.alfatrion schreef: ↑05 apr 2021 00:29Verder merk ik op dat van de Uneto-VNI tabel bewezen is dat deze ongeschikt voor het doel waar jij deze voor gebruikt. Uneto-VNI heeft besloten dat consumenten de televisie na vijf jaar zouden vervangen, niet omdat deze is technisch gezien versleten is, maar gewoon omdat ze een ander model willen. En ik merk op dat je het aantal kijkuren ook negeert terwijl dat juist een invloedrijk gegeven is.
U pikt er 1 onderdeeltje uit om te laten zien dat er enkel daar naar gekeken zou worden. Jammer, niet gelukt van uw kant. Komt u met nog meer halve en incomplete verhalen, of snapt u dat het nergens tot leidt?Die gebruiksduur wordt bepaald door economisch technische factoren (technische levensduur, gebruikskosten), functionele factoren (kwaliteit en functionaliteit van nieuwe producten) en emotionele factoren (vormgeving van nieuwe producten).
Re: Problemen met LG-televisie: geen coulance bij gebreken binnen vier jaar na aanschaf.
Lekker relevant allemaal deze discussie.Negatief over LG schreef: ↑03 apr 2021 12:22Toen ik bij LG aangaf dat ik hem voor 100 euro nog niet wil laten maken omdat het vertrouwen in LG op dit moment weg is kreeg ik als reactie ‘ prima geen enkel probleem’.
Dat vond ik wel apart en om die reden laat ik dit bericht hier achter.
Ts heeft de deur dichtgegooid en het vertrouwen opgezegd.
Dat lijkt mij dan duidelijk : case closed
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 03 apr 2021 12:05
Re: Problemen met LG-televisie: geen coulance bij gebreken binnen vier jaar na aanschaf.
Bedankt allemaal voor de reactie.
Wat ik wil aangeven, gratis reparatie vraag ik niet.
Ik vind dat de tv na een leeftijd van 4 jaar niet onbruikbaar mag zijn.
Media markt heb ik inderdaad niet benaderd. Dat ga ik nog wel doen.
De juridische strijd ga ik niet aan, coulance aanbod had ik mogen verwachten. Dat is mijn punt.
Klantenservice vind ik heel belangrijk en ik ben nooit onredelijk naar mijn eigen inzicht.
Het is nu even wachten op mooie aanbiedingen rond het voetbal, dan koop ik een andere tv en dat zal geen LG worden. Dat is wat klantenservice met een merk kan doen.
Wat ik wil aangeven, gratis reparatie vraag ik niet.
Ik vind dat de tv na een leeftijd van 4 jaar niet onbruikbaar mag zijn.
Media markt heb ik inderdaad niet benaderd. Dat ga ik nog wel doen.
De juridische strijd ga ik niet aan, coulance aanbod had ik mogen verwachten. Dat is mijn punt.
Klantenservice vind ik heel belangrijk en ik ben nooit onredelijk naar mijn eigen inzicht.
Het is nu even wachten op mooie aanbiedingen rond het voetbal, dan koop ik een andere tv en dat zal geen LG worden. Dat is wat klantenservice met een merk kan doen.
-
- Berichten: 12779
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Problemen met LG-televisie: geen coulance bij gebreken binnen vier jaar na aanschaf.
Dat is die ook niet.Negatief over LG schreef: ↑05 apr 2021 08:42Ik vind dat de tv na een leeftijd van 4 jaar niet onbruikbaar mag zijn.
Waarom niet meteen gedaan? Daar hebt u immers de tv gekocht.Negatief over LG schreef: ↑05 apr 2021 08:42Media markt heb ik inderdaad niet benaderd. Dat ga ik nog wel doen.
Waarom verwacht u coulance van een partij waar u geen overeenkomst mee hebt? Dat is hetzelfde als bij de slager gaan klagen als de ham niet lekker was op het broodje die u bij de bakker kocht.Negatief over LG schreef: ↑05 apr 2021 08:42De juridische strijd ga ik niet aan, coulance aanbod had ik mogen verwachten. Dat is mijn punt.
Behalve dan dat u bij de verkeerde partij klaagt. En ja, het komt bij mij redelijk onredelijk over om de verkoper te passeren en te gaan klagen bij een partij waar u geen overeenkomst mee hebt.Negatief over LG schreef: ↑05 apr 2021 08:42Klantenservice vind ik heel belangrijk en ik ben nooit onredelijk naar mijn eigen inzicht.
Dus omdat een fabrikant waar u de tv niet gekocht heeft u niet tegemoet wil komen gaat u een ander merk kopen. Heel logisch. Helaas voor u zijn er over elk merk klachten te vinden. Als dat uw referentiekader is zal het dus geen nieuwe tv worden.Negatief over LG schreef: ↑05 apr 2021 08:42Het is nu even wachten op mooie aanbiedingen rond het voetbal, dan koop ik een andere tv en dat zal geen LG worden. Dat is wat klantenservice met een merk kan doen.
kuklos
vindt dit leuk
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 03 apr 2021 12:05
Re: Problemen met LG-televisie: geen coulance bij gebreken binnen vier jaar na aanschaf.
@neodutchio, thanks voor de aanvulling.
Ik ben niet ‘ thuis ‘ in tv’s. Ben niet op de hoogte dat een backlite na 4 jaar stuk gaat.
Wat ik wel doe is de beeldinstellingen aanpassen naar wat ik prettig kijken vind. De verblindende felle beelden vind ik niet mooi en onprettig. Iedereen vind bij mij de tv veel te donker staan.
Ik ben niet ‘ thuis ‘ in tv’s. Ben niet op de hoogte dat een backlite na 4 jaar stuk gaat.
Wat ik wel doe is de beeldinstellingen aanpassen naar wat ik prettig kijken vind. De verblindende felle beelden vind ik niet mooi en onprettig. Iedereen vind bij mij de tv veel te donker staan.
Re: Problemen met LG-televisie: geen coulance bij gebreken binnen vier jaar na aanschaf.
Dat is ook niet normaal. Ik zou naar de verkoper gaan. Je hebt bij hen een recht op kosteloos herstel of vervanging. De verkoper heeft op zijn beurt een recht om die kosten te verhalen.Negatief over LG schreef: ↑05 apr 2021 10:26Ik ben niet ‘ thuis ‘ in tv’s. Ben niet op de hoogte dat een backlite na 4 jaar stuk gaat.
Re: Problemen met LG-televisie: geen coulance bij gebreken binnen vier jaar na aanschaf.
Nee dat recht bestaat niet.alfatrion schreef: ↑05 apr 2021 10:36Dat is ook niet normaal. Ik zou naar de verkoper gaan. Je hebt bij hen een recht op kosteloos herstel of vervanging. De verkoper heeft op zijn beurt een recht om die kosten te verhalen.Negatief over LG schreef: ↑05 apr 2021 10:26Ik ben niet ‘ thuis ‘ in tv’s. Ben niet op de hoogte dat een backlite na 4 jaar stuk gaat.
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 03 apr 2021 12:05
Re: Problemen met LG-televisie: geen coulance bij gebreken binnen vier jaar na aanschaf.
Ik kom niet zo vaak op dit forum en ik moet zeggen dat de manier van communiceren er ook niet voor gaat zorgen dat ik een vaste gebruiker ga worden.
Wat mij betreft kan dit topic gesloten worden.
Wat mij betreft kan dit topic gesloten worden.
newmikey
, Teunbosseman
en JozJan
vinden dit leuk
-
- Berichten: 5205
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: Problemen met LG-televisie: geen coulance bij gebreken binnen vier jaar na aanschaf.
Ik zie in beide wetartikels niets over een bepaalde termijn staan. Ik vraag me dan ook af of je na 4 jaar nog recht hebt op gratis reparatie of vervanging. Ik kan me niet voorstellen dat een rechter ervanuit gaat dat als een onderdeel na 4 jaar defect is er vanuit kan worden gegaan dat het onderdeel bij levering al niet conofrm is.
Is er jurispudentie hierover?
Is er jurispudentie hierover?
NeoDutchio
en kuklos
vinden dit leuk
-
- Berichten: 32327
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Problemen met LG-televisie: geen coulance bij gebreken binnen vier jaar na aanschaf.
Voor mijn gevoel zouden de kosten volgens een of andere sleutel verdeeld moeten worden. 20/80 bijvoorbeeld.
Van prijzen en tv's heb ik weinig verstand, Maar als ik het zo vergelijk dan denk ik dat de LG kwalitatief toch niet de allerbeste tv is geweest.
Voor wat er nu aan reparatiekosten wordt gevraagd zou ik zelf ook mijn knopen gaan tellen en een andere overwegen. Deze kun je voor drie of vier tientjes nog wel aan een handige Harry kwijt. Of inruilen voor een leuke korting.
In 2018 kocht ik een 32 inch Sony voor zo'n 300 euro, zonder blacklight, smart gedoe en wat dies meer zij. Sony was een bewuste keuze, dit formaat ook.Negatief over LG schreef: ↑03 apr 2021 12:22In Juli 2017 kocht ik voor 650 euro een 43 inch LG LED tv. 43UJ634V.
Van prijzen en tv's heb ik weinig verstand, Maar als ik het zo vergelijk dan denk ik dat de LG kwalitatief toch niet de allerbeste tv is geweest.
Voor wat er nu aan reparatiekosten wordt gevraagd zou ik zelf ook mijn knopen gaan tellen en een andere overwegen. Deze kun je voor drie of vier tientjes nog wel aan een handige Harry kwijt. Of inruilen voor een leuke korting.
Re: Problemen met LG-televisie: geen coulance bij gebreken binnen vier jaar na aanschaf.
De wetgever heeft weloverwogen besloten om geen termijn op te nemen.juliomariner schreef: ↑05 apr 2021 12:03Ik zie in beide wetartikels niets over een bepaalde termijn staan.
Uit de parlementaire geschiedenis (27809 nr 3):
"Titel 7.1 BW kent geen vaste (verval)termijn bij het verstrijken waarvan de koper geen beroep meer kan doen op de rechtsgevolgen van non-conformiteit. Dit betekent dat ook na meer dan twee jaar kan blijken dat de zaak niet aan de overeenkomst beantwoordt, en de koper zijn in artikel 7:21 BW genoemde rechten kan uitoefenen. Een belangrijke factor daarbij is uiteraard de levensduur van de zaak. Met name bij duurzame consumptiegoederen is de levensduur daarvan veelal langer dan twee jaar. Met het systeem van titel 7.1 BW wordt meer recht gedaan aan de verscheidenheid van zaken, zodat de termijn van twee jaar uit artikel 5 lid 1 niet wordt overgenomen."
Dat doet hij ook niet zomaar. Als de verkoper dat betwist dan moet de koper dat bewijzen.juliomariner schreef: ↑05 apr 2021 12:03Ik kan me niet voorstellen dat een rechter ervanuit gaat dat als een onderdeel na 4 jaar defect is er vanuit kan worden gegaan dat het onderdeel bij levering al niet conofrm is.
Dat is gedwongen winkelnering.witte angora schreef: ↑05 apr 2021 12:23Voor mijn gevoel zouden de kosten volgens een of andere sleutel verdeeld moeten worden. 20/80 bijvoorbeeld.
Re: Problemen met LG-televisie: geen coulance bij gebreken binnen vier jaar na aanschaf.
Kun je eindelijk eens normaal antwoord geven op de eerder gestelde vragen?
Je probeert telkens een ander (sub-) onderwerp aan te snijden om de antwoorden niet te hoeven geven. Die houding torpedeert je pogingen om slim, hautain en welbespraakt over te komen. Doe gewoon , geef gewoon antwoord en de topics ontsporen niet.
Je probeert telkens een ander (sub-) onderwerp aan te snijden om de antwoorden niet te hoeven geven. Die houding torpedeert je pogingen om slim, hautain en welbespraakt over te komen. Doe gewoon , geef gewoon antwoord en de topics ontsporen niet.
newmikey
, JozJan
, kuklos
en NeoDutchio
vinden dit leuk
Re: Problemen met LG-televisie: geen coulance bij gebreken binnen vier jaar na aanschaf.
Negatief over LG schreef: ↑05 apr 2021 11:14Ik kom niet zo vaak op dit forum en ik moet zeggen dat de manier van communiceren er ook niet voor gaat zorgen dat ik een vaste gebruiker ga worden.
Wat mij betreft kan dit topic gesloten worden.
Teunbosseman
en Smartje
vinden dit leuk
Re: Problemen met LG-televisie: geen coulance bij gebreken binnen vier jaar na aanschaf.
Misschien moet je dan eens beginnen met gewoon aangeven welke voor het topic relevante vraag volgens jou niet beantwoord is.Revoked schreef: ↑05 apr 2021 15:39Kun je eindelijk eens normaal antwoord geven op de eerder gestelde vragen?
Je probeert telkens een ander (sub-) onderwerp aan te snijden om de antwoorden niet te hoeven geven. Die houding torpedeert je pogingen om slim, hautain en welbespraakt over te komen. Doe gewoon , geef gewoon antwoord en de topics ontsporen niet.
Als het gaat om het niet laten ontsporen van topics, helpen reacties zoals die van jou hierboven in ieder geval niet.
Smartje
vindt dit leuk
Re: Problemen met LG-televisie: geen coulance bij gebreken binnen vier jaar na aanschaf.
Je moet echt toch eens ophouden met mij woorden in de mond te leggen. Ik heb nergens aangegeven dat er enkel gekeken zou naar die ene factor. Wat ik wel heb aangegeven is dat de hele lijst onbruikbaar is omdat die ene factor er in zit. En als je de uitspraak volgt dan wordt die lijn gewoon gevolgd.NeoDutchio schreef: ↑05 apr 2021 00:53U pikt er 1 onderdeeltje uit om te laten zien dat er enkel daar naar gekeken zou worden. Jammer, niet gelukt van uw kant. Komt u met nog meer halve en incomplete verhalen, of snapt u dat het nergens tot leidt?Die gebruiksduur wordt bepaald door economisch technische factoren (technische levensduur, gebruikskosten), functionele factoren (kwaliteit en functionaliteit van nieuwe producten) en emotionele factoren (vormgeving van nieuwe producten).
Daarnaast zijn er veel meer factoren die niet relevant zijn voor non-conformiteit. De gebruikskosten zijn irrelevant; de koper mag zelf bepalen of hij dat uit wilt geven. De kwaliteit en functionaliteit van nieuwe producten zijn eveneens irrelevant; de koper mag zelf bepalen of hij een nieuw product wilt kopen. De vormgeving van nieuwe producten zijn om diezelfde relevant irrelevant; wederom mag de koper hier zelf bepalen of hij een nieuw product wilt kopen.
Uneto-VNI doet net alsof de verkoper recht op heeft dat kopers op een gegeven moment nieuwe producten gaan kopen, maar dat is niet zo.
-
- Berichten: 12779
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Problemen met LG-televisie: geen coulance bij gebreken binnen vier jaar na aanschaf.
U hebt zelf die woorden in uw mond genomen hoor.alfatrion schreef: ↑06 apr 2021 20:19Je moet echt toch eens ophouden met mij woorden in de mond te leggen. Ik heb nergens aangegeven dat er enkel gekeken zou naar die ene factor. Wat ik wel heb aangegeven is dat de hele lijst onbruikbaar is omdat die ene factor er in zit. En als je de uitspraak volgt dan wordt die lijn gewoon gevolgd.
Zoals ik al heb laten zien zijn er meer factoren waaruit blijkt dat een dergelijke tv gemiddeld 5 jaar mee gaat. Nergens geeft u aan dat er meerdere factoren zijn, enkel dat Uneto VNI besloten heeft dat een consument een tv na 5 jaar zou vervangen. Dat is dus niet zo.alfatrion schreef: ↑05 apr 2021 00:29Verder merk ik op dat van de Uneto-VNI tabel bewezen is dat deze ongeschikt voor het doel waar jij deze voor gebruikt. Uneto-VNI heeft besloten dat consumenten de televisie na vijf jaar zouden vervangen, niet omdat deze is technisch gezien versleten is, maar gewoon omdat ze een ander model willen.
Stop gewoon met uitvluchten zoeken. Op andere vragen reageert u ook steeds ontwijkend. Wat is het nut nog van steeds iets proberen te zoeken?
kuklos
vindt dit leuk