Klopt, je bent het verplicht, wat niet gebruikelijk is in ons land.
Ik draag het in de winkel vanwege dat het verplicht is, maar ook omdat ik weet dat er mensen zijn die enorm bang zijn, dus ook voor je medemens.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Klopt, je bent het verplicht, wat niet gebruikelijk is in ons land.
Dan heb ik nog een tip (maar waarschijnlijk doe je die al): plak een veiligheidsgordel op je kleding zodat het net lijkt alsof je in de auto je riem om hebt. Dan heb je oom agent mooi tuk want die denkt dat jij echt je riem omhebt terwijl je lekker eigenwijs de regels omzeilt.
reggie2 schreef: ↑24 apr 2021 15:48In andere landen heb je maar te luisteren daar zijn ze niet zo soft als in Nederland.......
Niet alleen dat maar mensen zijn ook wat volwassener in andere landen. Als je in Nederland een regel zou invoeren dat je maar 5 km van huis mag, dan gaat half Nederland lekker 6 km van huis.
Nou, daar is anders ook genoeg geklaag over geweest van mensen die het verstikkend vonden. Veel Nederlanders zijn gewoon zeikerds eerste klas die over alles wat nieuw is gaan klagen en na verloop van tijd als men er aan gewend is zijn alle problemen ook op mirakuleuze wijze verdwenen.
Ik wist het
En nu ik er over nadenk;alleen daarvoor dus,en niet omdat ik denk dat het ook maar wat bescherming geeft tegen wat dan ook.
Als astmapatient kan ik ze met 40 graden in ieder geval prima dragen.PeterPeters1966 schreef: ↑24 apr 2021 20:57En als je niet kunt ademen met een mondkapje moet je je misschien eens laten onderzoeken. Met een goede gezondheid is er niets aan de hand. Vorig jaar in Spanje heb ik niemand horen klagen. Zelfs met 40 graden werden daar gewoon op straat mondkapjes gedragen.
Elke keer winkelen voor 95 euro extra is wel duur. En door het kapje zit ik minder aan neus/mond, dus het helpt nog steeds.juliomariner schreef: ↑24 apr 2021 19:06Sorry maar wat een achtelijk idee om de mondkapjes aan te passen. Wees dan een kerel en zet ze helemaal niet op en betaal de boete.
Als je iemand passeert is de kans op besmetting echt minimaal. Voor besmetting heb je nodig:moederslink schreef: ↑24 apr 2021 23:38Moet ik ze dan in huis dragen?
Zonder dollen, maar ik passeer op stoepen heel veel mensen die geen afstand houden, dan moet ik uitwijken nd straat of zo.
En met fietsen...je passeert wel regelmatig mensen die hoesten, niezen en/of rochelen.
Plus....ik moet op stoplichtknopjes drukken en zo.n masker weerhoudt mij er van om met diezelfde vinger aan m'n gezicht te zitten.
Hysterisch wil ik moederslink niet noemen.
Hysterisch? Nou ik ben het tegenovergestelde .
Dat is nog het kleinste probleem. Als je je handen stuk wast, drogen ze uit en vervuilen nog sneller dan bij normale hygiëne. Wie beroepshalve vieze handen maakt (automonteurs) en constant die desinfectie gebruikt, krijgt de handen niet meer schoon, omdat de huid kapot is. Het vuil trekt onder de huid in plaats van dat het aan de oppervlakte blijft.