Ook na de tweede vaccinatie zal de 100% bescherming niet worden behaald, dus (enige) voorzichtigheid blijft ook dan geboden.
De kans om besmet te raken blijft, hoewel in mindere mate, zeer zeker aanwezig.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Ook na de tweede vaccinatie zal de 100% bescherming niet worden behaald, dus (enige) voorzichtigheid blijft ook dan geboden.
Een horeca zaak die alleen uit solidariteit dicht blijft?witte angora schreef: ↑25 apr 2021 19:11Ik weet het niet... aanvankelijk was ik van plan aankomende woensdag in een middelgrote stad in de omgeving een terrasje te pakken. 'Moet' er toch wezen. Vanmiddag even een uurtje daar de stad in. Het was op zich niet te druk. Maar Corona? Hoezo Corona? Veel mensen hangen en zitten patat naar binnen te werken, zwabberen van links naar rechts door de straat, houden geen afstand, niks. En dan zijn de winkels nog steeds enkel op afspraak open, en terrassen zijn gesloten. Je voelt ook de onderhuidse agressie. Geen idee wat het woensdag gaat worden, maar ik heb er weinig vertrouwen in.
Mooi dat ik woensdag wat anders ga doen. En donderdag ook. En vrijdag ook. En datgene wat ik nodig heb? Dat kan ik ook elders wel kopen. Heeft ook geen superhaast.
Opvallend dat twee café's in Gelderland besloten hebben niet open te gaan, uit solidariteit met de zorg. Misschien is dat nog wel het meest verstandig.
Klopt, ben ik zeker van plan. Op zich is het niet vreemd dat mensen op straat patat eten. Wat ik feitelijk bedoel is hoe het straatbeeld er uit ziet. Je ziet niks anders dan dat mensen patat eten, omdat er nu eenmaal weinig anders te doen is. Of dat ze moeten wachten tussen twee tijdssloten van verschillende winkels, geen idee. En dat is toch echt heel anders dan voor Corona.Lady1234 schreef: ↑25 apr 2021 19:22U komt toch wel op bijzondere plaatsen. Mensen eten zomaar patat op straat, hoe is het mogelijk, en dat doen ze hangend of zittend of zwabberend zonder afstand te houden. Afstand van wie? Van elkaar, van u? En dan voelt u ook nog onderhuidse agressie.
Als ik u was, zou ik thuis blijven.
Jammer dat uw omgeving zo is. Ik ben blij dat de mij e anders uitpakt.
Blijkbaar is het nieuw, maar de wereld is groter dan jouw perceptie.
U krijgt van mij een schouderklopje hoorwitte angora schreef: ↑26 apr 2021 10:04Toch is het maar raar. Toen ik vorig jaar klaagde over de drukte van fietsers en voetgangers vielen hier een hoop mensen over me heen. Inmiddels bleek dat dus exact te kloppen. Maar ook de gevolgen waren onmiskenbaar.
Ik denk dat ik er ook nu niet ver naast zit. Inmiddels was al te lezen dat hier en daar de telefoon bij de horeca roodgloeiend was vanwege de vele reserveringen. Exact wat ik al vermoedde. Woensdag, donderdag zijn de terrassen mudjevol, dat weet je nu al. En dat betekent een hoop teleurstelling bij mensen die op de bonnefooi iets proberen te regelen. Daarom zeg ik: ik blijf mooi thuis. Alhoewel... misschien weet ik wel iets hier in het eigen dorp, een eind buiten het centrum.