Vaccin herhalen of niet ... momenteel lijkt de halve wereld uit te gaan van een jaarlijkse update. Christian Drosten en Sandra Ciesek, de twee Duitse virologen, die alles op zijn plek zetten in een podcast, verwachten een lagere frequentie, elke 2 tot 5 jaar, omdat het virus weliswaar muteert, maar de vaccins zo goed in elkaar zitten, dat ze vele mutaties aankunnen.
snellie schreef: ↑06 mei 2021 19:41
Een beetje late reactie maar ik was een dagje weg. Het verschil zit hem er in mijn ogen in dat een mondkapje niet wordt ingespoten, 1,5 meter afstand niets doet aan mijn immuunsysteem en een vaccin wel. Ik snap dat het hypocriet over mag komen, maar als ik een vaccin kon opsprayen in plaats van in mijn bloedbaan injecteren zou ik er mogelijk anders over denken. En inderdaad is de kans groot dat ik t.z.t. wel overstag moet gaan, omdat ik anders nergens meer naartoe kan. Leve de vrijheid.
Witte angora heeft gisteren een link naar RTL over vaccineren zonder naalden geplaatst, dat past hier helemaal bij.
Ik trek lichaam en geest niet zo ver uit elkaar zoals jij dat doet. Noem het hoe je wilt, mentale gezondheid vind ik net zo belangrijk als fysieke gezondheid. Alle regels opvolgen ... de meeste mensen hebben het gedaan en zijn erop achteruitgegaan. Lichaam en geest zijn lui geworden. Meer kilo's, minder conditie, minder alert, sneller beïnvloedbaar. In dit verband brengen vaccins meer dan een bescherming tegen een virus. Ze herstellen ook vertrouwen.
*
Testen.
Testen voor toegang. Vanmiddag hier thuis nagevraagd: zouden jullie dat doen als je daarmee naar de bioscoop mag of naar een concert? Het antwoord was duidelijk. Alleen opgestoken middelvingers. Goed, weten we dat ook weer. Netflix en Youtube hebben gewonnen.
Met het testen voor grensforenzen is het nog interessanter. Als ik het goed heb onthouden, is de testplicht in Duitsland op Witte Donderdag (vlak voor Pasen) ingegaan. De regering had vijf weken nodig om iets op te zetten aan deze kant van de grens. Misschien niet zo bedoeld, maar een postduif is sneller of Den Haag ligt toch te ver van de grens met Duitsland.