LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 6000 euro betalen aan hulpdiensten in Duitsland?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Veldt01

Re: 6000 euro betalen aan hulpdiensten in Duitsland?

Ongelezen bericht door Veldt01 »

WAT EEN ONZIN HIERBOVEN! De gemeente claimt bij u dus de gemeente zal moeten bewijzen. Neo Dutchio spreekt zichzelf ook tegen, eerst zegt hij dat u moet bewijzen en hij besluit met de opmerking "laat eerst de verzekering maar eens bewijzen opvragen"
Als de gemeente/de betrokken instanties hun werk goed hebben gedaan zijn er voldoende foto's / een vaststelling van de situatie ter plekke (het geconstateerde is vastgesteld en de weer teruggebracht in de oude staat).
Het is nu de bewering van TS dat hij het niet was t.o.v. hetgeen de gemeente / de instanties hebben geconstateerd (en mijn gok is dat dat veel beter is onderbouwd). Het is nu aan TS om aan te tonen (met bewijs) dat hij niet de veroorzaker was van de geconstateerde schade en dat gaat zonder getuigen etc. heel lastig worden (lekker de verzekering op laten lossen).

Heb dit tweemaal aan de hand gehad (in Duitsland) eenmaal vangrailschade (auto van een bekende waar ik in meereed) en tweede keer olielekkage. Zeker de eerste keer was het niet de eerste keer dan stuk vangrail geraakt was maar in beide gevallen was er een keurig procesverbaal en diende er gewoon betaald te worden (netjes afgehandeld door de verzekering).

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Veldt01 schreef:
21 mei 2021 11:57
Als de gemeente/de betrokken instanties hun werk goed hebben gedaan zijn er voldoende foto's / een vaststelling van de situatie ter plekke (het geconstateerde is vastgesteld en de weer teruggebracht in de oude staat).
Het is nu de bewering van TS dat hij het niet was t.o.v. hetgeen de gemeente / de instanties hebben geconstateerd (en mijn gok is dat dat veel beter is onderbouwd). Het is nu aan TS om aan te tonen (met bewijs) dat hij niet de veroorzaker was van de geconstateerde schade en dat gaat zonder getuigen etc. heel lastig worden (lekker de verzekering op laten lossen).
Je miskent dat de gemeente niet alleen moet bewijzen dat de schade er is, maar (juist!) ook dat die door TS is veroorzaakt.

En voor wat betreft je gok: die kon er nog wel eens flink naast zitten.

Veldt01

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Je miskent dat de gemeente niet alleen moet bewijzen dat de schade er is, maar (juist!) ook dat die door TS is veroorzaakt.

En voor wat betreft je gok: die kon er nog wel eens flink naast zitten.
Nee hoor ik misken niets maar als er door de instanties ter plekken na het vertrek een statusopname is gemaakt (TS heeft zich vastgereden) waarbij een olielekkage is aangetroffen is de optelsom snel gemaakt.

TS had minimaal foto's van het vastlopen en de situatie ter plekke moeten maken aangevuld met een aanvullende inventarisatie bij zijn garage dat zijn auto geen vloeistoffen heeft verloren.
Overigens slaat vastlopen al heel snel op stadsauto's en het eerste wat dan (aan de voorzijde) geraakt wordt is het carter dus zo gek is de conclusie ook weer niet dat er olie is gelekt.
Ik vermoed ook dat het wegrijden zonder het nemen van de noodzakelijke maatregelen (Ik moest wel mijn auto daar weghalen en alles opruimen. Er lag een zwart spoor, maar dat lag overal en is niet afkomstig van mijn auto). Ook nog weleens een item zou kunnen worden (want daar zijn ze bij onze oosterburen heel veel strenger mee dan in Nederland).

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Veldt01 schreef:
21 mei 2021 14:26
Je miskent dat de gemeente niet alleen moet bewijzen dat de schade er is, maar (juist!) ook dat die door TS is veroorzaakt. En voor wat betreft je gok: die kon er nog wel eens flink naast zitten.
Nee hoor ik misken niets maar als er door de instanties ter plekken na het vertrek een statusopname is gemaakt (TS heeft zich vastgereden) waarbij een olielekkage is aangetroffen is de optelsom snel gemaakt.
Een optelsom maken is niet moeilijk. Maar dat is natuurlijk geen bewijs.
Veldt01 schreef:
21 mei 2021 14:26
TS had minimaal foto's van het vastlopen en de situatie ter plekke moeten maken aangevuld met een aanvullende inventarisatie bij zijn garage dat zijn auto geen vloeistoffen heeft verloren.
Ja leuk. Als iedereen een kristallen bol zou hebben, zag de wereld er heel anders uit.

Berteman

Ongelezen bericht door Berteman »

Ik ben benieuwd welke gemeente het betreft.

Een paar jaar geleden ben ik bij Dalum (in de Duitse gemeente Geeste) van de weg geraakt om een koe te ontwijken. De auto zakte aan de achterkant in de berm van een naast gelegen sloot, waardoor de berm afschoof in de sloot. De voorkant van de auto stond omhoog.

Toen de politie, brandweer en de “Notartz” ter plaatse waren, had de koe zich weer bij haar kudde gevoegd, maar nadat ik vertelde wat er gebeurd was, regelde de politie het verkeer, duwde en trok de brandweer de auto weer op de weg, spoot de blubber van de achterzijde en bood aan de auto naar een garage in Meppen te vervoeren maar nadat de politie constateerde dat ik de weg weer kon vervolgen, bedankte ik de politie en brandweer voor hun inzet en ging ieder zijns weeg.

Een rekening heb ik nooit gekregen.

Gesloten