LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Fit4free - compensatie corona
Re: Fit4free - compensatie corona
Hierboven lees ik veel commentaar van mensen die niet bij FFF sporten. Daarom nu mijn commentaar, IK BEN SPORTER BIJ FITFORFREE. Ik zal in dat kader mijn ervaring met de procedure vermelden:
Ik heb na het sporten gewacht tot 0900 uur, want pas dan was er een medewerker beschikbaar bij de speciale informatiebalie. Nou dus niet, niemand daar te zien, dus heb ik me gewend tot een medewerker bij de gewone balie. Daar moest ik een minuut of 10 op wachten en daarna, tijdens het gesprek, werd dit telkens onderbroken door de telefoon. Hoe dan ook, de opties werden mij uitgelegd, dar waren o.m gratis drank tijdens het sporten, premiumlid (dan mag je 5x per week sporten ipv 3x) . Huh, die maximaal 3x per week sporten is toch bedoeld om iedereen in de gelegenheid te stellen? Als je dan iemand tegen betaling (immers compensatie) 5x laat sporten gaat dat toch ten koste van anderen? Dus als je meer betaalt mag je vaker, en dat terwijl met 3x sporten per week FFF eigenlijk niet voldoet aan wat ze normaal aanbieden, namelijk onbeperkt sporten. Goed, dat is dan tijdelijk nog niet mogelijk, maar dan anderen tegen extra geld (compensatie) meer bieden? Heel vreemd.
Je kunt er ook voor kiezen de compensatie te laten zitten ten faveure van de club. Hoezo? De club is financieel door de overheid gesteund, ik niet.
Er waren nog een paar mogelijkheden, ik weet niet exact meer welke. Ik weet wel dat de mogelijkheid om de gemiste tijd achter het abonnement aan te plakken (verlenging) er niet bij stond. Terwijl die mogelijkheid in de eerdere informatiemail wel stond vermeld. Toen ik zei dat ik gewoon de gemiste maanden bijgeschreven wilde, moest ik naar de speciale informatiebalie, waar natuurlijk inmiddels een rij was ontstaan en waarbij de juffrouw die de mensen te woord stond werkelijk voor elke vraag telefonisch contact op moest nemen met het hoofdkantoor (NEODUTCHIO, misschien toch niet zo handig)?. Uiteindelijk was ik aan de beurt (inmiddels ver na half 10) en de juffrouw begon de compensatiemogelijkheden op te lezen. Nee, dat hoef ik niet, ik wil met de gemiste maanden verlengen. O, dan moet u wachten op bericht van het hoofdkantoor. M.a.w., 3 kwartier voor Jan met de korte achternaam gestaan.
O ja, om de bewering dat dit niet drempelverhogend werkt te logenstraffen, meerdere mensen besloten de rij te verlaten en gingen weg.
WAT MIJ BETREFT WAS EEN MAIL VAN HET HOOFDKANTOOR MET VERMELDING VAN DE MOGELIJKHEDEN IN EEN KEUZEMENU TOCH WEL WAT EFFICIENTER EN ZEKER KLANTVRIENDELIJKER GEWEEST. Gesnapt, Nijogeth? Gesnapt, Neodutchio? Gesnapt, andere betweters cq structurele bedrijfslevenverdedigers? Probeer eens een andere rol!
Ik heb na het sporten gewacht tot 0900 uur, want pas dan was er een medewerker beschikbaar bij de speciale informatiebalie. Nou dus niet, niemand daar te zien, dus heb ik me gewend tot een medewerker bij de gewone balie. Daar moest ik een minuut of 10 op wachten en daarna, tijdens het gesprek, werd dit telkens onderbroken door de telefoon. Hoe dan ook, de opties werden mij uitgelegd, dar waren o.m gratis drank tijdens het sporten, premiumlid (dan mag je 5x per week sporten ipv 3x) . Huh, die maximaal 3x per week sporten is toch bedoeld om iedereen in de gelegenheid te stellen? Als je dan iemand tegen betaling (immers compensatie) 5x laat sporten gaat dat toch ten koste van anderen? Dus als je meer betaalt mag je vaker, en dat terwijl met 3x sporten per week FFF eigenlijk niet voldoet aan wat ze normaal aanbieden, namelijk onbeperkt sporten. Goed, dat is dan tijdelijk nog niet mogelijk, maar dan anderen tegen extra geld (compensatie) meer bieden? Heel vreemd.
Je kunt er ook voor kiezen de compensatie te laten zitten ten faveure van de club. Hoezo? De club is financieel door de overheid gesteund, ik niet.
Er waren nog een paar mogelijkheden, ik weet niet exact meer welke. Ik weet wel dat de mogelijkheid om de gemiste tijd achter het abonnement aan te plakken (verlenging) er niet bij stond. Terwijl die mogelijkheid in de eerdere informatiemail wel stond vermeld. Toen ik zei dat ik gewoon de gemiste maanden bijgeschreven wilde, moest ik naar de speciale informatiebalie, waar natuurlijk inmiddels een rij was ontstaan en waarbij de juffrouw die de mensen te woord stond werkelijk voor elke vraag telefonisch contact op moest nemen met het hoofdkantoor (NEODUTCHIO, misschien toch niet zo handig)?. Uiteindelijk was ik aan de beurt (inmiddels ver na half 10) en de juffrouw begon de compensatiemogelijkheden op te lezen. Nee, dat hoef ik niet, ik wil met de gemiste maanden verlengen. O, dan moet u wachten op bericht van het hoofdkantoor. M.a.w., 3 kwartier voor Jan met de korte achternaam gestaan.
O ja, om de bewering dat dit niet drempelverhogend werkt te logenstraffen, meerdere mensen besloten de rij te verlaten en gingen weg.
WAT MIJ BETREFT WAS EEN MAIL VAN HET HOOFDKANTOOR MET VERMELDING VAN DE MOGELIJKHEDEN IN EEN KEUZEMENU TOCH WEL WAT EFFICIENTER EN ZEKER KLANTVRIENDELIJKER GEWEEST. Gesnapt, Nijogeth? Gesnapt, Neodutchio? Gesnapt, andere betweters cq structurele bedrijfslevenverdedigers? Probeer eens een andere rol!
-
- Berichten: 12776
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Fit4free - compensatie corona
En dan is het uw mening.alfatrion schreef: ↑26 mei 2021 12:18Zoals je kunt zien heb ik daar ook een oordeel over gegeven.NeoDutchio schreef: ↑26 mei 2021 12:02Dat is uw mening. Een rechter is de enige die oordeelt of iets een misleidende handelspraktijk is of niet.
1 persoon 10.000 contracten opvragen, bekijken, uitrekenen en de betaling regelen? En de normale taken maar even laten liggen?alfatrion schreef: ↑26 mei 2021 12:18Dit kan één persoon afhandelen. Immers, de systemen zijn geautomatiseerd.NeoDutchio schreef: ↑26 mei 2021 12:02Als er genoeg personeel zou zitten op de financiële administratie, wat doen die buiten deze taken om?
Dat is niet alleen mijn tip geweest hoor, dit is ook vanuit hogerhand medegedeeld. Wees coulant en regel achteraf de financiën. Helemaal omdat je van te voren niet weet wat voor regelingen er aan kunnen komen. Wat denkt u dat het gevolg zou zijn geweest als ouders met kinderen in de kinderopvang direct alle betalingen stopgezet zouden hebben? De problemen op dat moment zijn dan veel groter dan het achteraf regelen. Opnieuw zou ik dan niet in uw schoenen hebben willen staan als mensen op uw advies gestorneerd hadden.
De les is dus niet op prijs selecteren als je meer verwacht. Goedkoop is duurkoop.
Re: Fit4free - compensatie corona
Ja, dat kan 1 persoon. En die kan het zelfs in 5 minuten. Het zijn geautomatiseerde systemen die die gegevens zo uitspugen. Elke financieel medewerker kan dat zonder meer regelen in een paar minuten. Je kletst uit je nek Neodutchio1 persoon 10.000 contracten opvragen, bekijken, uitrekenen en de betaling regelen? En de normale taken maar even laten liggen?
Re: Fit4free - compensatie corona
Goedkoop is duurkoop. Dat kan, maar hoeft niet. Het heeft ook niets met het onderwerp te maken. FFF biedt een product aan, kan dit door omstandigheden niet leveren, maar blijft verantwoordelijk. Dus ook voor een goede afhandeling. Om tevoren bij een goedkoop product geen goed product te verwachten is flauwekul. Dus mensen, koop alleen Mercedes, geen Daihatsu. Want Daihatsu is goedkoop, daar mag je niets van verwachten. Grotere onzin dan dit bestaat niet. Ook een goedkoop product hoort aan eisen te voldoen.
Moneyman
vindt dit leuk
-
- Berichten: 12776
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Fit4free - compensatie corona
Het voldoet ook aan de eisen, maar op een andere manier. Je krijgt je geld ook terug als je wilt, echter op een andere manier dan je verwacht bij een duurdere aanbieder. Bij Mercedes zal ik strak in het pak aangesproken worden en bij Daihatsu niet. Ook de service is bij Mercedes meer dan bij Daihatsu. Wil je een goedkoop autootje hebben zonder poespas, koop dan die Daihatsu. Maar als je een probleem hebt, verwacht dan niet dat je altijd meteen geholpen kan worden.WZZ schreef: ↑26 mei 2021 13:18Goedkoop is duurkoop. Dat kan, maar hoeft niet. Het heeft ook niets met het onderwerp te maken. FFF biedt een product aan, kan dit door omstandigheden niet leveren, maar blijft verantwoordelijk. Dus ook voor een goede afhandeling. Om tevoren bij een goedkoop product geen goed product te verwachten is flauwekul. Dus mensen, koop alleen Mercedes, geen Daihatsu. Want Daihatsu is goedkoop, daar mag je niets van verwachten. Grotere onzin dan dit bestaat niet. Ook een goedkoop product hoort aan eisen te voldoen.
En zo is het ook in sportscholenland. Ga je puur voor de laagste prijs, dan weet je dat daar een evenredige service tegenover staat. En daar komen mensen nu massaal achter. Je kan dan nu een grote volksverhuizing gaan krijgen. Veel die gaan weglopen vanwege de bedroevende service en een hoop nieuwe klanten die komen juist vanwege de prijs.
-
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49
Re: Fit4free - compensatie corona
Je zal maar klant zijn van NeoDutchio.
NeoDutchio: Als je nu betaald kan ik over 2 maanden iets voor je doen.
Klant: Ja maar ik wil nu wat gedaan hebben en ga geen 2 maanden vooruit betalen.
NeoDutchio: het is corona tijd en dan vind ik het normaal dat vooruit betaald wordt, Ik heb het als ondernemer al zo moeilijk.
Eens kijken hoe snel zo'n klant is vertrokken om nooit meer terug te komen.
NeoDutchio: Als je nu betaald kan ik over 2 maanden iets voor je doen.
Klant: Ja maar ik wil nu wat gedaan hebben en ga geen 2 maanden vooruit betalen.
NeoDutchio: het is corona tijd en dan vind ik het normaal dat vooruit betaald wordt, Ik heb het als ondernemer al zo moeilijk.
Eens kijken hoe snel zo'n klant is vertrokken om nooit meer terug te komen.
-
- Berichten: 12776
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Fit4free - compensatie corona
Geen idee waar u vandaan haalt dat mijn werkwijze hetzelfde is als van FFF of überhaupt lijkt op wat u schetst.Ik_weet_niet_alles schreef: ↑26 mei 2021 13:57Je zal maar klant zijn van NeoDutchio.
NeoDutchio: Als je nu betaald kan ik over 2 maanden iets voor je doen.
Klant: Ja maar ik wil nu wat gedaan hebben en ga geen 2 maanden vooruit betalen.
NeoDutchio: het is corona tijd en dan vind ik het normaal dat vooruit betaald wordt, Ik heb het als ondernemer al zo moeilijk.
Eens kijken hoe snel zo'n klant is vertrokken om nooit meer terug te komen.
Re: Fit4free - compensatie corona
Wat Fit For Free doet voldoet niet aan de eisen. Fit For Free int bedragen waar ze geen recht op heeft en handelt op een manier waarbij mensen geen andere keus hebben dan akkoord te gaan met weken sporten nadat de overeenkomst is beëindigd. De wet is er kristal helder over dat mensen recht hebben op hun geld terug. Daarnaast is de wet er ook kristal helder over dat essentiële informatie, zoals informatie over het recht om te ontbinden, door Fit For Free aan de klant moet worden verstrekt. Het is sneu om daarop te antwoorden dat alleen een rechter zo iets mag aangeven en nog sneuer is om daar zelf niet naar te handelen. Als je vind dat dit oordeel aan de rechter is voorbehouden, dan moet je zelf onthouden van een oordeel dat Fit For Free handelt in overeenstemming met de eisen. Reacties als "ik wil niet in jouw schoenen" staan zijn ook sneu.
Als Fit For Free het geld terug wilt betalen, dan kan ze dat werk gewoon door de computer laten doen. De computer kan 10 000 klanten (bijna) net zo snel afhandelen als 100 000 klanten. Je weet wanneer je dicht bent geweest en wat je van klanten hebt ontvangen.
De overheid heeft voor overeenkomsten met sportscholen niet aan mensen het advies gegeven om door te betalen. Het advies van de overheid is dat mensen niet hoeven te betalen, recht hebben op compensatie als ze toch betaald hebben, en dat ze zelf moeten overwegen wat ze van dat recht gebruik maken. NeoDutchio staat dus alleen in zijn advies om door te betalen of om vooral niet te storneren.
Als Fit For Free het geld terug wilt betalen, dan kan ze dat werk gewoon door de computer laten doen. De computer kan 10 000 klanten (bijna) net zo snel afhandelen als 100 000 klanten. Je weet wanneer je dicht bent geweest en wat je van klanten hebt ontvangen.
De overheid heeft voor overeenkomsten met sportscholen niet aan mensen het advies gegeven om door te betalen. Het advies van de overheid is dat mensen niet hoeven te betalen, recht hebben op compensatie als ze toch betaald hebben, en dat ze zelf moeten overwegen wat ze van dat recht gebruik maken. NeoDutchio staat dus alleen in zijn advies om door te betalen of om vooral niet te storneren.
Even iets anders. Heb jij een machtiging afgeven aan Fit For Free? En zo ja, heb jij al gekeken of de machtiging voldoet aan de eisen van de bank? De bank schrijft voor dat de machtiging los gegeven moet worden, niet in de algemene voorwaarden mag staan, en dat er een natte handtekening of e-handtekening (via het systeem van de bank) onderstaan.
-
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49
Re: Fit4free - compensatie corona
Ik zou niet eens meer vragen om verlenging van de tijd maar gewoon het geld terug vragen. Als F4F zo met klanten omgaat dan vrees ik dat deze onderneming niet lang meer bestaat en je kunt fluiten naar die extra tijd.
Erthanax
vindt dit leuk
-
- Berichten: 12776
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Fit4free - compensatie corona
Zo vele als via de achterdeur zullen weglopen, zo vele komen door de voordeur weer naar binnen. Want tja, de prijs is zo leuk.Ik_weet_niet_alles schreef: ↑26 mei 2021 15:07Als F4F zo met klanten omgaat dan vrees ik dat deze onderneming niet lang meer bestaat en je kunt fluiten naar die extra tijd.
Gelukkig maar dat u Superman bent. Niet iedereen heeft hetzelfde contract, niet iedereen betaald hetzelfde en niet iedereen heeft dezelfde wensen. En natuurlijk barst het van het personeel.fonsflons schreef: ↑26 mei 2021 15:21Vandaar dat storneren als snelle optie gegeven wordt. Dat is rechtmatig en doeltreffend. Maar kennelijk niet sympathiek aangezien F4F bovenstaande handelingen doet om de klant zo goed en snel mogelijk te helpen en als enige bedrijf ter wereld mensen op de financiele administratie heeft die alleen een voor een betalingen kunnen intiepen nadat ze het contract per persoon hebben doorgelezen, moeten berekenen hoeveel maanden er gecompenseerd moeten worden, uitrekenen hoeveel centjes dat zijn en dan is de dag alweer om, want ze moeten natuurlijk ook nog andere zaken regelen.
Re: Fit4free - compensatie corona
Kennelijk, als ze de luxe hebben om op elke vestiging iemand vrij te maken en ook nog iemand op het hoofdkantoor om al die telefoontjes aan te nemen.En natuurlijk barst het van het personeel.
Re: Fit4free - compensatie corona
En als die mensen storneren wanneer Fit For Free niet levert, dan hebben die mensen dit probleem niet.NeoDutchio schreef: ↑26 mei 2021 15:37Zo vele als via de achterdeur zullen weglopen, zo vele komen door de voordeur weer naar binnen. Want tja, de prijs is zo leuk.Ik_weet_niet_alles schreef: ↑26 mei 2021 15:07Als F4F zo met klanten omgaat dan vrees ik dat deze onderneming niet lang meer bestaat en je kunt fluiten naar die extra tijd.
-
- Berichten: 12776
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Fit4free - compensatie corona
Klopt helemaal, en vervolgens komen er andere problemen die nog meer tijd en ergernis kosten om dat weer op te lossen. En zo is het cirkeltje weer rond aangezien het daar al zo vaak over gegaan is.alfatrion schreef: ↑26 mei 2021 15:54En als die mensen storneren wanneer Fit For Free niet levert, dan hebben die mensen dit probleem niet.NeoDutchio schreef: ↑26 mei 2021 15:37Zo vele als via de achterdeur zullen weglopen, zo vele komen door de voordeur weer naar binnen. Want tja, de prijs is zo leuk.Ik_weet_niet_alles schreef: ↑26 mei 2021 15:07Als F4F zo met klanten omgaat dan vrees ik dat deze onderneming niet lang meer bestaat en je kunt fluiten naar die extra tijd.
-
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49
Re: Fit4free - compensatie corona
Maar dat vind NeoDutchio dan weer niet sympathiek, iets van corona en ondernemers die het zo moeilijk hebben.alfatrion schreef: ↑26 mei 2021 15:54En als die mensen storneren wanneer Fit For Free niet levert, dan hebben die mensen dit probleem niet.NeoDutchio schreef: ↑26 mei 2021 15:37Zo vele als via de achterdeur zullen weglopen, zo vele komen door de voordeur weer naar binnen. Want tja, de prijs is zo leuk.Ik_weet_niet_alles schreef: ↑26 mei 2021 15:07Als F4F zo met klanten omgaat dan vrees ik dat deze onderneming niet lang meer bestaat en je kunt fluiten naar die extra tijd.
Re: Fit4free - compensatie corona
Tsja. Als je koste wat het kost niet terug wilt komen op een eenmaal ingenomen standpunt... dan krijg je dit.
Erthanax
vindt dit leuk
Re: Fit4free - compensatie corona
Bijlezen van dit topic duurde even, maar het was de moeite waard. Ik kwam twee pareltjes tegen die volgens mij de handelwijze van FFF even goed als vermakelijk illustreren, namelijk deze
De treurige en frustrerende ervaring van WZZ geeft aan hoe FFF met zijn klanten omgaat. Ronduit schandalig. Maar ja, corona en zo, en dan ook nog sporten bij een prijsvechter, dan is het toch weer eigen schuld, volgens een enkeling.
En deze natuurlijk deze:fonsflons schreef: ↑26 mei 2021 08:50(...) Begrijpelijk, maar niet vanuit het standpunt van de klant die gewoon zijn geld terug wilt. Of mogen klanten in het vervolg ook gewoon gaan sporten en als het op betalen aankomt de sportschool uitnodigen om daar thuis eens over te komen praten (let op, de eerste weken kan het erg druk zijn.)
Afdrukken en flyeren bij FFF!
De treurige en frustrerende ervaring van WZZ geeft aan hoe FFF met zijn klanten omgaat. Ronduit schandalig. Maar ja, corona en zo, en dan ook nog sporten bij een prijsvechter, dan is het toch weer eigen schuld, volgens een enkeling.
-
- Berichten: 12776
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Fit4free - compensatie corona
Misschien even de roze bril afzetten en lezen wat mijn standpunt wel is. Het doen van uitspraken is heel makkelijk, daar bent u ook weer het levende bewijs van. Maar het lezen is dan weer een stuk lastiger.Ik_weet_niet_alles schreef: ↑26 mei 2021 16:00Maar dat vind NeoDutchio dan weer niet sympathiek, iets van corona en ondernemers die het zo moeilijk hebben.alfatrion schreef: ↑26 mei 2021 15:54En als die mensen storneren wanneer Fit For Free niet levert, dan hebben die mensen dit probleem niet.NeoDutchio schreef: ↑26 mei 2021 15:37
Zo vele als via de achterdeur zullen weglopen, zo vele komen door de voordeur weer naar binnen. Want tja, de prijs is zo leuk.
Er zit, in het geval van Corona, een groot verschil tussen recht hebben en het recht nemen. In een eerdere reactie heb ik een stuk van ConsuWijzer gequote waarin stond dat het niet altijd netjes is of het recht te nemen. Storneren lijkt de makkelijkste weg, maar er is geadviseerd met wachten totdat de problemen over zijn. Als voorbeeld heb ik de kinderopvang al aangehaald. Als ouders daar direct begonnen met storneren en waren gestopt met betalen, dan hadden ze nu geen opvang meer gehad. Er is namelijk een regeling vanuit de overheid gekomen. Voor bedrijven waar geen regeling voor was kwam het advies om wel te blijven betalen en om dit achteraf te gaan regelen. Het kon immers zijn dat er wel een regeling kwam, of dat er iets anders geregeld zou gaan worden. Op het moment dat je de processen verstoord maak je het voor alle partijen lastiger.
In de reisbranche hebben we een soortgelijke discussie gehad. Reizen konden niet doorgaan en direct werd geroepen het geld terug halen. De berekening die ik toen gemaakt had met Corendon was dat zij €50.000.000 in kas moesten hebben om tijdens de eerste lockdown al het geld terug te betalen, het personeel door te betalen en alle bedrijfslasten. Ik kan niet in de boeken kijken van dit bedrijf, maar ik durf er veel op in te zetten dat ze dat bedrag niet op de rekening hadden staan. Uiteindelijk zijn er gedekte vouchers gegeven waardoor de reisbranche lucht kon krijgen. Het risico werd weggehaald en in ruil voor die zekerheid moest de klant even wachten.
Ik ben het met u, en vele anderen, eens dat niet elk bedrijf het al te slim aanpakt. Maar is dat een reden om processen te gaan verstoren? Je bent klant bij een bepaald bedrijf vanwege een reden. Maar als het dan even niet gaat zoals jij zou willen terwijl het bedrijf op iets anders ingericht is, waarom dan denken dat jij het wel anders kan doen?
Kijk naar de belastingdienst. Elk jaar in de eerste week van maart overbelast services omdat iedereen meteen en tegelijk de belastingaangifte wil gaan doen. De trein van Londen naar Amsterdam, dikke rijen voor de deur richting het perron. En dat terwijl iedereen vaste plaatsten heeft.
De sportscholen zijn net pas weer open. Het ene bedrijf heeft het beter ingericht dan een ander bedrijf. Ik heb nooit gezegd dat ik achter de werkwijze van FFF sta, maar ik begrijp hun wel. Puur vanuit de praktijk. Zij kiezen er voor om in de sportschool de afhandeling te doen, juist om te voorkomen dat iedereen naar 1 en hetzelfde punt moet. Dat iedereen dat vervolgens meteen al doet is kuddegedrag waar we op veel meer plekken in trappen.
Geef een bedrijf de kans om zaken op orde te krijgen. Storneren kan altijd nog als er geen andere opties meer zijn. Maar ga je dat doen terwijl processen al lopen, dan krijg je alleen maar meer problemen.
Het zal u wellicht verbazen, maar zelfs ik ben met een incassobureau bezig geweest om een vakantie terug betaald te krijgen. De geboekte camping kon niet bieden wat er overeengekomen was en kwam met alternatieven waar ik niets mee kon en ook niet rechtsgeldig was. Met alle andere campings ben ik tot overeenstemming gekomen, echter bleef deze voet bij stuk houden en weigerde mee te werken. Op dat moment ga je pas ingrijpen.
FFF kiest ervoor om de zaken aan de balie af te handelen. Ga daar niet meteen de eerste ochtenden staan (zoals iedereen wel doet bij akties in winkels), maar kom op een rustiger moment. Vraag daar dan je geld terug ter compensatie (of welke andere regeling dan ook). Mocht nu blijken dat dit alsnog niet mogelijk is, of wordt alles nog verder gefrustreerd, dan kan je altijd nog storneren. Zoals het nu gaat is het een rommeltje, ook zij moeten zich aanpassen aan een andere werkwijze en ook zij moeten schakelen. Zo is het niet alleen bij FFF, er zijn zat meer bedrijven die in deze tijd fouten maken omdat ze dit nog niet eerder hebben mee gemaakt.
-
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49
Re: Fit4free - compensatie corona
NeoDutchio stop eens met die flauwe kul over corona en verstoren van processen. Je maakt je hierdoor alleen maar zelf belachelijk en ongeloofwaardig. Lees dit forum eens terug en lees dan vooral de reacties die over jezelf gaan.
-
- Berichten: 12776
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Fit4free - compensatie corona
Het grote voordeel van de sportschool is dat er maar beperkt mensen binnen mogen en ook nog eens op afspraak. En die afspraak mag je zelf maken en daarvoor hoef je niet eerst naar het hoofdkantoor. De meeste mensen sporten op vaste momenten, dus die rij wordt elke keer korter.
FFF had ook kunnen vragen of iedereen een papiertje wilde inleveren met de wens daarop. Maar ja, verdwijnt er een papiertje krijg je klachten. Dan via een speciaal mailadres, overbelast, komt niet aanbod wordt per ongeluk te snel in de afgewerkt lijst gezet. Weer een klacht dus.
In die zin kan je het dus nooit goed doen. In dit geval leggen ze de verantwoording neer bij de klant om zich te melden. Drempelverhogend voor de een, meer zekerheid voor de ander. Dat neemt niet weg dat de optie geld terug zou mogen vervallen, dat recht is er simpelweg gewoon. Maar dat zijn 2 losstaande zaken.
Re: Fit4free - compensatie corona
Er wordt weer veel onzin gepost.
Je loopt nu juist financieel risico als je de sportschool betaald en je loopt geen financieel risico als je sportschool niet betaald. Immers, als de sportschool failliet gaat, dan ben je in de eerste situatie je geld kwijt en in de laatste situatie heb je je geld nog. Zo simpel is het. De klant heeft helemaal geen belang bij het doorbetalen van de sportschool. Dus wie geen financieel risico wilt lopen storneert. Het is doemdenken om te opperen dat de klant hierdoor problemen krijgt. Dergelijk doemdenken is het gevolg van de persoonlijke wens van de spreker dat er doorbetaald wordt.
Je loopt nu juist financieel risico als je de sportschool betaald en je loopt geen financieel risico als je sportschool niet betaald. Immers, als de sportschool failliet gaat, dan ben je in de eerste situatie je geld kwijt en in de laatste situatie heb je je geld nog. Zo simpel is het. De klant heeft helemaal geen belang bij het doorbetalen van de sportschool. Dus wie geen financieel risico wilt lopen storneert. Het is doemdenken om te opperen dat de klant hierdoor problemen krijgt. Dergelijk doemdenken is het gevolg van de persoonlijke wens van de spreker dat er doorbetaald wordt.