Hmm,hoewel ik persoonlijk weinig problemen heb gehad met al die maatregelen,wat natuurlijk voornamelijk komt door mijn werkzaamheden,ben ik er zeer zeker tegen om bepaalde maatregelen blijvend te verklaren.witte angora schreef: ↑05 jun 2021 20:12Eigenlijk denk ik dat weinigen iets missen/gemist hebben. Kan het niet goed uitleggen.
Vanmorgen was ik dus in het Spoorwegmuseum. Druk was het niet echt. De reservering pas gisteren gemaakt, maar er was plek zat. Zowel in het museum als in een deel van de stad hing toch een beetje een aparte sfeer; net zoiets als anderhalf jaar geleden toen we 'ineens' met allerlei maatregelen werden geconfronteerd. Een beetje een 'shock'- sfeer.
Het reserveren vond ik op zich wel prettig, en dat levert meteen een vraag op in combinatie met de sleeplijst van Jablan. Is het een idee om van dit reserveren een blijvertje te maken? Lastig is het niet, zeker niet als er vooruit betaald is. Scannen en klaar. Het gaat niet zozeer om de snellere doorlooptijd aan de kassa; maar het uitblijven van de griepgolf door alle maatregelen en de mogelijkheid dat er ooit een Coronavervolg komt moet ons, denk ik, toch tot nadenken stemmen hoe we in de toekomst met periodes van veel besmettingen om kunnen en moeten gaan. Blijvend reguleren van aantallen bezoekers is misschien een optie. Geldt trouwens ook voor winkels.
Verder... in de stad werd het in de middag een stuk drukker. Althans, iets na 1-en. Zeker van de fietspaden werd flink gebruik gemaakt. Weinig gekkigheid, behalve toch een beetje de sfeer. Het had niet de zorgeloosheid en uitbundigheid die er voor Corona was. Op de meeste terrassen was ook nu plek zat.
Overigens wat de bieb betreft: daar was het gisteren, dus vrijdag, akelig rustig.
Samengevat: ik heb niet het idee dat mensen nu massaal denken dat ze iets in moeten halen wat ze de afgelopen anderhalf jaar tekort zijn gekomen. Ik heb ook niet het gevoel dat mensen massaal denken dat we er over een paar weken van af zijn
Want laten we wel wezen;veel van die maatregelen waren een (al of niet noodzakelijke) inbreuk op onze vrijheid.
Daar moeten we dus m.i. zo snel mogelijk vanaf.
Voor de duidelijkheid en voor ik weer wappie genoemd ga worden:sommige regels waren misschien wel nodig,daar komen we later wel achter hopelijk,maar als het verantwoord is moeten we er zo snel mogelijk weer vanaf.