LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Technicus vergeet materiaal en ik mag 126 euro betalen
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 14 jun 2021 22:03
Technicus vergeet materiaal en ik mag 126 euro betalen
De Veer van mijn garagepoort was in twee gesprongen.
Ik bel hiervoor naar ROMASS, waardoor zij de dag nadien een technieker sturen. In mijn telefoongesprek heb ik de nodige gegevens van mijn poort vermeld: Het merk van de poort en de ISO nummers.
1 dag later staat de technieker van ROMASS al aan mijn deur. Mijn zoon heeft hem binnen gelaten aangezien de hersteller te vroeg was (en ik op dat moment zelf nog niet thuis). (Hij was 45 minuten eerder dan het afgesproken tijdsinterval van 5 uur). Nu blijkt dat hij al na 2 minuten concludeert dat hij niet de juiste stukken bij zich heeft (de veren) waardoor deze besteld moeten worden ...
Resultaat: De technieker gaat terug weg na een totaal bezoek van +/- 15 minute.
Ik zelf heb hem nooit gezien.
Ik heb nooit een contract ondertekend.
En TOCH blijf ik achter met een factuur van €126
( €55 voorrijkosten, €47 omdat men minimum een half uur werken tellen & € 12,5 administratieve kosten ... )
Sorry hoor, dit is schandalig.
Ik kan er niets aan doen dat jullie je eigen materiaal niet bij hebben.
Dit is niet hoe je je "klanten hoog in het vaandel draagt".
En jullie “no cure no pay” belofte is ook gebakken lucht.
Als je een beetje zelf respect had, zou je de facturen voor je eigen fouten laten vallen i.p.v.
( + ik heb | had geen nood aan op maat gemaakte veren … de veren die je kun bestellen bij de fabrikant van mijn garagepoort volstaan meer dan genoeg. Gegeven dat ik jullie alle info doorgegeven heb die jullie nodig hadden …)
Ik bel hiervoor naar ROMASS, waardoor zij de dag nadien een technieker sturen. In mijn telefoongesprek heb ik de nodige gegevens van mijn poort vermeld: Het merk van de poort en de ISO nummers.
1 dag later staat de technieker van ROMASS al aan mijn deur. Mijn zoon heeft hem binnen gelaten aangezien de hersteller te vroeg was (en ik op dat moment zelf nog niet thuis). (Hij was 45 minuten eerder dan het afgesproken tijdsinterval van 5 uur). Nu blijkt dat hij al na 2 minuten concludeert dat hij niet de juiste stukken bij zich heeft (de veren) waardoor deze besteld moeten worden ...
Resultaat: De technieker gaat terug weg na een totaal bezoek van +/- 15 minute.
Ik zelf heb hem nooit gezien.
Ik heb nooit een contract ondertekend.
En TOCH blijf ik achter met een factuur van €126
( €55 voorrijkosten, €47 omdat men minimum een half uur werken tellen & € 12,5 administratieve kosten ... )
Sorry hoor, dit is schandalig.
Ik kan er niets aan doen dat jullie je eigen materiaal niet bij hebben.
Dit is niet hoe je je "klanten hoog in het vaandel draagt".
En jullie “no cure no pay” belofte is ook gebakken lucht.
Als je een beetje zelf respect had, zou je de facturen voor je eigen fouten laten vallen i.p.v.
( + ik heb | had geen nood aan op maat gemaakte veren … de veren die je kun bestellen bij de fabrikant van mijn garagepoort volstaan meer dan genoeg. Gegeven dat ik jullie alle info doorgegeven heb die jullie nodig hadden …)
Re: Technicus vergeet materiaal en ik mag 126 euro betalen
Mijn eerste gedachte zou zijn om contact op te nemen met het bedrijf en je onvrede te uiten. Op een iets nettere manier dan je hier doet. Heb je dat al gedaan?
bupaul
vindt dit leuk
-
- Berichten: 678
- Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34
Re: Technicus vergeet materiaal en ik mag 126 euro betalen
Waarschijnlijker had ROMASS anders gereageerd als U zich iets veerkrachtiger had opgesteld.
Re: Technicus vergeet materiaal en ik mag 126 euro betalen
Dat gevoel heb ik bij juridische kosten ook....
Sira
vindt dit leuk
-
- Berichten: 1459
- Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00
Re: Technicus vergeet materiaal en ik mag 126 euro betalen
Ook ik vind dat de factuur ten onrechte is gestuurd, ook al zou het volgende bezoek van de monteur (met de benodigde veer) gratis zijn - dan nog is het onlogisch om een zinloos bezoek in rekening te brengen en een echte ingreep om de veer te vervangen gratis te doen (waarbij een factuur voor de veer moet worden gestuurd, met weer 12,50 administratiekosten?).
Zoals vaak op dit forum wordt geadviseerd: schriftelijk reageren via klantcontact-mailadres; ook het melden van de gebroken veer kan je op die manier bewijzen (het bedrijf kan nog beweren dat niet is gemeld dat het om een gebroken veer gaat, als dat telefonisch is gebeurd).
Zoals vaak op dit forum wordt geadviseerd: schriftelijk reageren via klantcontact-mailadres; ook het melden van de gebroken veer kan je op die manier bewijzen (het bedrijf kan nog beweren dat niet is gemeld dat het om een gebroken veer gaat, als dat telefonisch is gebeurd).
Re: Technicus vergeet materiaal en ik mag 126 euro betalen
Dat klinkt allemaal logisch als het bedrijf ook daadwerkelijk terugkomt. Maar dat weten we op basis van de OP helemaal niet.HandigeHarrie schreef: ↑16 jun 2021 11:33
Ook ik vind dat de factuur ten onrechte is gestuurd, ook al zou het volgende bezoek van de monteur (met de benodigde veer) gratis zijn - dan nog is het onlogisch om een zinloos bezoek in rekening te brengen en een echte ingreep om de veer te vervangen gratis te doen (waarbij een factuur voor de veer moet worden gestuurd, met weer 12,50 administratiekosten?).
Zoals vaak op dit forum wordt geadviseerd: schriftelijk reageren via klantcontact-mailadres; ook het melden van de gebroken veer kan je op die manier bewijzen (het bedrijf kan nog beweren dat niet is gemeld dat het om een gebroken veer gaat, als dat telefonisch is gebeurd).
Als er een reden is waarom het bedrijf de echte reparatie helemaal niet komt doen, dan kan het de bestelde artikelen helemaal niet (meer) plaatsen en dus ook de echte reparatie niet kostenloos uitvoeren ( maar is dan wel voor niets op locatie gekomen en blijft met onderdelen zitten die niet meer wenselijk zijn ).
Er is dus echt meer info nodig dan in deze OP staat om hier iets zinvols over te kunnen zeggen.
bupaul
vindt dit leuk
-
- Berichten: 1459
- Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00
Re: Technicus vergeet materiaal en ik mag 126 euro betalen
Als het bedrijf de reparatie niet komt doen (terwijl ze het wel kunnen uitvoeren, ze hebben de veer besteld) dan is de factuur nog steeds onterecht. Het zou nogal raar zijn als het bedrijf hun werk niet afmaakt maar wel geld wil zien voor een bezoek waarin niets opgelost wordt.
Re: Technicus vergeet materiaal en ik mag 126 euro betalen
Als als als..HandigeHarrie schreef: ↑16 jun 2021 12:01Als het bedrijf de reparatie niet komt doen (terwijl ze het wel kunnen uitvoeren, ze hebben de veer besteld) dan is de factuur nog steeds onterecht. Het zou nogal raar zijn als het bedrijf hun werk niet afmaakt maar wel geld wil zien voor een bezoek waarin niets opgelost wordt.
We weten het niet zonder meer informatie te krijgen.
Re: Technicus vergeet materiaal en ik mag 126 euro betalen
Bij mijn poortreparateur komt zoiets ook wel voor. Dan rekenen ze idd wel kosten voor de beoordeling, weten ze zeker dat ze de juiste spullen bestellen en komen ze terug waarbij deel van de kosten / tijd verrekend wordt met de uiteindelijke reparatie. is overigens zzp-er die klantvriendelijkheid hoog in het vaandel heeft staan itt tot de oorspronkelijke poortleverancier die nieuwe poortmotoren wilden plaatsen (incl alle elektronica want uiteraard niet compatibel) omdat vanwege de leeftijd zogenaamd geen onderdelen meer leverbaar waren (die de zzp-er gewoon bij fabriek heeft besteld en vanwege de leeftijd van de poortmotoren en hoge aantal wat er van verkocht is nog steeds geproduceerd wordt volgens zijn zeggen...)
ik zou ook niet weten waarom tijd om te kijken wat er aan de hand is niet berekend zou kunnen of mogen worden. Het is niet zo dat er ""niets"" gedaan is zoals ik langs zie komen. Er is gekeken wat er precies kapot is. en nog op heel korte termijn ook...het is ook nooit goed... verder missen wij wederhoor om conclusies te kunnen trekken. los van de conclusie dat TS boos is. mogelijkheid om te beoordelen of die boosheid terecht is ontbreekt bij mij vanwege missen info,
bupaul
en witte angora
vinden dit leuk
Re: Technicus vergeet materiaal en ik mag 126 euro betalen
In dit geval was telefonisch alle relevante info al doorgegeven.
"kijken" op locatie is daarmee een overbodige stap geworden
-
- Berichten: 32465
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Technicus vergeet materiaal en ik mag 126 euro betalen
Je mag hem nooit gezien hebben, maar je hebt telefonisch toch een opdracht gegeven? Ook uit een telefonische opdracht kunnen kosten voortvloeien.de_poorter schreef: ↑14 jun 2021 22:05De Veer van mijn garagepoort was in twee gesprongen.
Ik bel hiervoor naar ROMASS, waardoor zij de dag nadien een technieker sturen.
[...]
Ik zelf heb hem nooit gezien.
Ik heb nooit een contract ondertekend.
En TOCH blijf ik achter met een factuur van €126
( €55 voorrijkosten, €47 omdat men minimum een half uur werken tellen & € 12,5 administratieve kosten ... )
Sorry hoor, dit is schandalig.
Heb je al gevraagd wat er verder gaat gebeuren?
Re: Technicus vergeet materiaal en ik mag 126 euro betalen
Dat is maar de vraag. Veel bedrijven varen niet blind op mededelingen van de bellende klant, omdat de kennis bij de klant vaak ontbreekt om de juiste informatie door te geven. Is alleen de veer kapot of ook de ophanging, bijvoorbeeld. Natuurlijk was het in de casus van TS logischer geweest om die veren bij zich te hebben (mits dat standaard veren zijn die ook gewoon op voorraad liggen), maar dat met een telefoontje de check ter plaatse overbodig is, is niet altijd waar.
-
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 28 okt 2018 13:27
Re: Technicus vergeet materiaal en ik mag 126 euro betalen
Ik weet niet of je een rechtsbijstand verzekering hebt ? Als dat zo is dan moet je je zelf niet druk maken en het in handen geven van je rechtsbijstand. Tegenwoordig moet je dat gewoon hebben . Er gaat zoveel mis , en zeker op internet dan is een rechtsbijstand verzekering een welkome oplossing om zelf niet te hoeven contacten met het desbetreffende bedrijf en jou rechtsbijstand het voor je regelt . Ben jij even van het gezeik af .
Re: Technicus vergeet materiaal en ik mag 126 euro betalen
Even een snelle blijk op de website geworpen. Daar staat groot : No Cure No Pay!
Volgens mij is er bij U nog niets gemaakt en dus zou U ook niets hoeven te betalen.
Dat kan pas bij een volgend bezoek als er iets gemaakt wordt denk ik.
Volgens mij is er bij U nog niets gemaakt en dus zou U ook niets hoeven te betalen.
Dat kan pas bij een volgend bezoek als er iets gemaakt wordt denk ik.
Re: Technicus vergeet materiaal en ik mag 126 euro betalen
Ts heeft zijn google review hier ook neer gekwakt. Is niet op zoek naar een oplossing maar wraak.
bupaul
vindt dit leuk
bupaul
vindt dit leuk
Re: Technicus vergeet materiaal en ik mag 126 euro betalen
Ik heb even het e.e.a. aangepast/verwijderd in dit topic. Ik stuur TS een bericht met het verzoek om te reageren op jullie vragen, want er ontbreekt nog wel wat aan informatie. We komen niet veel verder op basis van aannames. Houd het ook respectvol aub. Dank. ^YB
bupaul
vindt dit leuk
Re: Technicus vergeet materiaal en ik mag 126 euro betalen
TS gaf duidelijk aan dat de veer in tweeen was gesprongen. Als je dan komt, dan moet je een veer bij je hebben. Als er daarna meer aan de hand blijkt te zijn en dit niet gaat om onderdelen waarvan de klant mag verwachten dat je die meeneemt, dan heb je een goede reden om nog een keer terug te komen.
16again
vindt dit leuk