We moeten echt terug naar de goeie ouwe Gulden
-
We moeten echt terug naar de goeie ouwe Gulden
Vandaag op het terras voor een glas huiswijn 6,90 euro afgetikt en voor een glas speciaalbier 6,60 euro. In beide gevallen is dit ruim VIJFTIEN Gulden per consumptie.
Jongens dit gaat helemaal nergens meer over. Ik wil best de horeca steunen maar er zijn grenzen. En die euro, daar hebben ze ons goed mee gepakt.
Jongens dit gaat helemaal nergens meer over. Ik wil best de horeca steunen maar er zijn grenzen. En die euro, daar hebben ze ons goed mee gepakt.
- Lady1234
Beste antwoord
Gekozen door J. Deltoer
Re: We moeten echt terug naar de goeie ouwe Gulden
Over wat voor sport gaat dit?
2 Belegde broodjes, (oke, goede broodjes/beleg) + 2 koffie (ook goede) = 19,95 € oftewel fl 44,00. Tijden veranderen en je moet het verleden vergeten, we leven nu, met alle plus en min punten.
Karel123##
en Irene van Houte
vinden dit leuk
@TS: Ik zou aanraden om de betreffende horecagelegenheid op jouw zwarte lijst te zetten.
witte angora
, kuklos
en Erthanax
vinden dit leuk
-
Dat was dan wel heel speciaal bier.
Maar ach, het is net als met sigaretten die steeds duurder worden, mensen die zich lam willen zuipen laten zich hier echt niet door tegenhouden, maak je daar maar geen zorgen over.
Wil je echt vergelijken, dan moet je de verhouding tussen prijs in horeca en prijs in supermarkt vergelijken. Toen en nu.
En dan is klagen over de bierprijs stijging in horeca in de periode 2000 - 2017 terecht:
https://www.rtlnieuws.nl/economie/busin ... supermarkt
En de horeca zal nu wel een inhaalslag moeten maken, na gedwongen corona sluiting
En dan is klagen over de bierprijs stijging in horeca in de periode 2000 - 2017 terecht:
https://www.rtlnieuws.nl/economie/busin ... supermarkt
En de horeca zal nu wel een inhaalslag moeten maken, na gedwongen corona sluiting
-
Mijn salaris toen ik op mijn 16de bij de Edah ging werken, 3,33 gulden per uur. Ik ken niemand die nu zijn bed uit zou willen komen voor €1,51 per uur. En tijdens een computerstoring konden de kassa's niet meer scannen. Ik stond op de groente afdeling en moest de komkommers wegen. Zaten allemaal rond een gulden tot een klant begon te klagen (ging toen nog op gewicht). Bleek de zijne 97 guldencent te zijn. Omgerekend €0,44. En laat dat nu nog steeds zo'n beetje die prijs zijn.
Dat u een enorm duur biertje drinkt heeft niets met de euro te maken, wel met diegene die het durft te vragen en diegene die het er ook nog voor over heeft.
Dat u een enorm duur biertje drinkt heeft niets met de euro te maken, wel met diegene die het durft te vragen en diegene die het er ook nog voor over heeft.
D34M0N
vindt dit leuk
Eten en drinken bestellen wat te duur voor je is, heeft niets met een munt uit de vorige eeuw te maken.
kweenie
, Erthanax
, newmikey
en Bob Schurkjens
vinden dit leuk
-
Ik vermoed zo dat, als de gulden terug keert, de omwisseling 1:1 gaat gebeuren. Er is geen enkele reden om de vorige wisselkoers te gebruiken. Dat speciale bier blijft 6,60, en brood bij de Lidl blijft 0,69.
We zullen wel zien wat er dan gebeurt. Wordt de gulden duurder, of de euro?
We zullen wel zien wat er dan gebeurt. Wordt de gulden duurder, of de euro?
-
Ik zie geen uitleg (al is het maar theoretisch) waarom zaken goedkoper zouden worden als we teruggaan naar de gulden. Daar heb je vast wel over nagedacht.
Of is dit gewoon een lekker troltopic? We kunnen niet meer klagen over de OV-chipcard (die werkt gewoon), corona is op z'n retour, het vaccinatiebeleid werkt behoorlijk goed (jammer voor alle azijnzeikers) dus pakken we de guldendiscussie weer op?
Of is dit gewoon een lekker troltopic? We kunnen niet meer klagen over de OV-chipcard (die werkt gewoon), corona is op z'n retour, het vaccinatiebeleid werkt behoorlijk goed (jammer voor alle azijnzeikers) dus pakken we de guldendiscussie weer op?
newmikey
vindt dit leuk
-
En voorzieningen van toen: dan zijn we wel meteen verlost van mensen die nu via een spotgoedkope PC en internetverbinding klagen over hoe slecht het tegenwoordig wel niet is. Die kunnen weer brieven naar Koning Klant gaan schrijven.
Ivo.w
vindt dit leuk
De horeca is sinds 2000 inderdaad flink duurder geworden, maar dat komt niet door de euro maar door de horeca.
reggie2
vindt dit leuk
Er zijn ook nog mensen die nog altijd een kwartje terug willen van de kok, had je meteen in de keuken kunnen kijken of die daar was.
In de zelfde periode vóór de invoering van de euro is de prijs van een pilsje ook ongeveer verviervoudigd. Halverwege jaren 70 koste het 70 cent, tijd de eeuwwisseling gemiddeld rond de f 2,80. Dat betekent dat als de prijsstijging van de guldentijd zich zou doorzetten, een pilsje nu ongeveer 5 euro zou moeten kosten. Lijkt mij niet echt afwijkend van het prijspeil op jouw terras.J. Deltoer schreef: ↑26 jun 2021 01:25Vandaag op het terras voor een glas huiswijn 6,90 euro afgetikt en voor een glas speciaalbier 6,60 euro. In beide gevallen is dit ruim VIJFTIEN Gulden per consumptie.
Los daarvan, de uitbater zal rekenen wat de klanten zullen betalen. Blijkbaar vindt de klant deze prijzen niet te hoog voor de locatie.
-
De munten en biljetten waren wel stukken mooier dan wat we nu hebben.
Geen idee. Beiden al heel lang niet meer gezien en wil ze ook liever niet meer zien. Geen reden om dat aan te passen.Bob Schurkjens schreef: ↑26 jun 2021 10:04De munten en biljetten waren wel stukken mooier dan wat we nu hebben.
Ach, in het tijdperk van de Florijn zult u vast ook wel eens geklaagd hebben over het prijsniveau, dus al met al niets nieuws aan het handje.J. Deltoer schreef: ↑26 jun 2021 01:25Vandaag op het terras voor een glas huiswijn 6,90 euro afgetikt en voor een glas speciaalbier 6,60 euro. In beide gevallen is dit ruim VIJFTIEN Gulden per consumptie.
In het vervolg dan maar eerst de drankenkaart doorspitten alvorens op het terras te gaan zitten en een bestelling te plaatsen.
Als het tarief je niet zint, dan maar een andere gelegenheid zoeken, bijv. met een fles uit de supermarkt en een zitplaats ergens op een een bankje of een muurtje o.i.d.
"Beter voor (te)veel geld te koop dan niet te verkrijgen ".
-
Begin maar eens met koffie met de hand zetten. Heel modern: slow-coffee. Maar het is eigenlijk al heel oud. Scheelt aardig wat stroom en een duur apparaat op het aanrecht. En het is nog lekkerder ook.
Maar dat gaat off-topic.
Maar dat gaat off-topic.
Op alle argumenten valt nogal wat af te dingen.witte angora schreef: ↑26 jun 2021 12:09Begin maar eens met koffie met de hand zetten. Heel modern: slow-coffee. Maar het is eigenlijk al heel oud. Scheelt aardig wat stroom en een duur apparaat op het aanrecht. En het is nog lekkerder ook.
Maar dat gaat off-topic.
Met koud water ???witte angora schreef: ↑26 jun 2021 12:09Begin maar eens met koffie met de hand zetten. Heel modern: slow-coffee. Maar het is eigenlijk al heel oud. Scheelt aardig wat stroom en een duur apparaat op het aanrecht. En het is nog lekkerder ook.
Maar dat gaat off-topic.