witte angora schreef: ↑05 jul 2021 18:29
sylvesterb schreef: ↑05 jul 2021 18:22
hierdoor zal het aantal patiënten wat in het ziekenhuis wordt opgenomen vrijwel enkel bestaan uit mensen die niet gevaccineerd zijn. Dit zie je ook terug in de cijfers in de UK, veel besmettingen maar geen zorgwekkende ziekenhuis opnames.
En dát moet nu eens klaar zijn. Hou me ten goede: ik mankeer zelf niks, en voor zover ik weet mankeren mensen in mijn familie of vrienden/kennissenkring ook niks. Op één of twee na dan. Maar waar het nu om moet gaan is de zorg voor al het andere behalve Corona. Dat loopt intussen wel zo achter, daar moet zo'n inhaalslag voor gemaakt worden. Iedere Corona-patiënt in het ziekenhuis levert wat dat betreft toch weer vertraging op. Het moet afgelopen zijn, en als jongeren zo nodig willen feesten en zelfs de boel doelbewust bedonderen met al die testen - stuur ze massaal naar Rottummeroog, laat ze daar een paar weken los gaan, en zie - het hele spul komt besmet, genezen en immuun terug. Hoeven ze niet eens meer gevaccineerd te worden.
Zo simpel enkel de jongeren kwalijk nemen, maar het feit is dat jongeren vrijwel geen ziekenhuis bedden bezetten. Toen jongeren de kans kregen een vaccin te kregen was de GGD lijn onbereikbaar, ze willen hun vrijheid terug. Een vrijheid die ze vrijwel een jaar lang hebben moeten inleveren omdat ouderen onze ziekenhuis zorg overbelaste.
Ben met je eens dat de situatie nauwlettend in de gaten gehouden moet worden, maar het probleem en risico ligt nu bij mensen die zich niet laten vaccineren, dus als je iets wilt oproepen doe dat dan richting hun.
En maatregelen worden enkel genomen als de ziekenhuis opnames weer extreme vormen aannemen, er is geen enkele aanleiding om te verwachten dat dit nog gebeurd. Vorige zomer daalde het extreem omdat we ons allemaal uit angst extreem hielden aan de maatregelen, maar dat hebben we nu niet gedaan tijdens de 2de lock-down (daarom moest deze ook veel strenger) de daling komt dus enkel voor het vaccineren. Corona is geen seizoen virus!