Allebei star in de opvattingen, tenzij ze een hele goede reden hebben. Zelf vind ik degene, die alleen ongevaccineerden over de vloer wil, net iets meer maf dan die andere.
Met bezoek of eerste contact met nieuwe mensen is het iedere keer risico's afwegen. Daar zijn wij zelf heel inconsequent in, gaat eerder op gevoel. Bij de één zeggen we nee, bij de ander ja en met een derde spreken we alleen in de buitenlucht af.
angel1978 schreef: ↑10 jul 2021 20:32
Maar iets meer dan 10% van de testen voor toegang zijn afgenomen t.o.v. de dag daarvoor. Dit zou tot een dramatische afname van besmettingen moeten leiden volgens die redenering…
Maar wat blijkt: we hebben de hoogste aantal besmettingen sinds december vorig jaar…
Zou het dan toch niet zo werken
Het duurt even, voordat je positief uitslaat op de test. Iets met incubatietijd en met de Deltavariant meer dagen besmettelijk voor anderen zijn. Vandaag positief getest, dan heb je waarschijnlijk vorig weekend het virus opgelopen.
Belangrijker lijkt mij het percentage positief van het totaal aantal testen en dat is veel te hoog.
witte angora schreef: ↑10 jul 2021 17:53
Vanmorgen in de winkel een kassière, duidelijk doodziek, kan verkouden zijn, griep of Corona, maar gewoon achter de kassa. Zonder mondkapje, nog wel met een spatscherm.
Geen idee wat ik daar nou nog van denken moet.
Niets. Ons kleintje, het jochie uit de buurt, hoest de laatste drie dagen. Daar maken we ons geen zorgen om, want hij is veel buiten en af en toe net te laat binnen voordat de regenbui losbarst. Zijn ogen staan goed. Pas als de blik wazig wordt, zal er meer aan de hand zijn.