In Frankrijk mag je door die keuze het winkelcentrum, en de supermarkt daarbinnen, al niet meer in.
En dan gaat die keuze vooral over wat je allemaal wel/niet meer mag, dan over je lichaam. Wat me niet de bedoeling van die wet lijkt.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
In Frankrijk mag je door die keuze het winkelcentrum, en de supermarkt daarbinnen, al niet meer in.
Kleine correctie: Frankrijk komt met een plicht voor zorgpersoneel en in Duitsland is en blijft alles vrijwillig. Binnen Europa hebben alleen Griekenland en Rusland een plicht voor een aantal beroepsgroepen. Waarbij je in Rusland wel een bewijs van vaccinatie kunt krijgen zonder prik (corruptie).
Ik lees niets wat de stelling dat dat wat er nu gebeurt in strijd met de wet is, ook daadwerkelijk onderbouwt.
Maar je mag wel met die vieze schoenen een winkel/restaurant binnen lopenfonsflons schreef: ↑14 jul 2021 08:43Tsja, beetje dubbel. Als de hele stoep vol ligt met hondendrollen mag je alleen bij mij binnen als je je schoenen uitdoet. Of kunt aantonen dat je schoenen schoon zijn. Kun je dat niet, en wil je je schoenen niet uitdoen? Prima, jouw keuze. Maar dan kom je bij mij niet binnen.
Ik heb er geen onderliggend belang bij dat iedereen zijn schoenen bij mij uit moet doen. Ik wil gewoon geen vieze vloer. Simpel als dat.
We hebben het niet over een bioscoop waar je niet in mag. Geen toegang tot de supermarkt is op te vatten als verkapt uithongeren, deze vaccinatiedrang laat nauwelijks nog vrije keuze om onaangetast te zijn.Moneyman schreef: ↑14 jul 2021 08:32Ik lees niets wat de stelling dat dat wat er nu gebeurt in strijd met de wet is, ook daadwerkelijk onderbouwt.
Precies, het gaat in principe over winkelcentra. En je kunt er wel naartoe als je je dan maar elke 48 uur laat testen.
En anders gaan ze toch over op de Maita-methode.. Eerst 24h in quarantaine voor toegang
Nog niet.
En dat doen we natuurlijk voor het hypothetische geval, dat die regels hier ook ingevoerd worden.
Klopt. Maar in dat plaatje past niet jouw discussie-invalshoek, waarin mensen geen toegang tot supermarkten zouden hebben. Want dat is niet het geval - niet in Nederland en niet in Frankrijk.