Rat-a-plan schreef: ↑16 jul 2021 15:50
Ik zit in een vergelijkbaar schuitje als @Fisherman2000. Ik heb een Sprintplan afgesloten in 2000 zonder tussenpersoon. Ik weet niet exact wat de definitie van onvermogend bij aanvang is. Is dat je salaris op moment van deelnemen of is dat je jaarinkomen van 1999?
@ClaimConcept
Wat zijn de kansen om verder tegen AEGON te procederen als je niet òf via een tussenpersoon Sprintplan hebt afgesloten òf onvermogend was?
@Fisherman2000, @Rat-a-plan, ik zit in (waarschijnlijk) min of meer zelfde situatie:
- Sprintplan afgesloten zonder tussenpersoon;
- Was jong (24 jaar), weinig verstand van dit soort financiele constructies (maar wel meerderjarig);
- Was "niet onvermogend" bij aanvang (beduidend meer dan bijstandsniveau).
- zat er voor bijna 7000 euro in.
Ook ik heb een schikkingsvoorstel gehad van 750 euro..
Waar ik mee zit, is dat waarschijnlijk net buiten de pot pis vwb de regelingen die er nu zijn.
Enige strohalm die ik nog heb is dat ik de folder nog heb op basis waarvan ik het sprintplan destijds heb afgesloten (en deze (uiteraard) veel te rooskleurig de zaken voorstelt. En ik nooit getoetst (zorgplicht?) ben of ik wel "doorzag" dat deze situatie veel te rooskleurig beeld gaf .... misschien kan hier iemand nog iets mee?
Uiteraard ben ik uiterst ontevreden over het behaalde resultaat van ConsumentenClaim !!