LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ruim 4 maanden geen internetaansluiting
Ruim 4 maanden geen internetaansluiting
In maart van dit jaar heb ik een internet abonnement afgesloten bij xs4all. Nadat de monteur van xs4all langskwam kwam deze tot de conclusie dat hij het internet niet kon aansluiten omdat de kabel niet aangesloten was op de woning. Er is een maand later een afspraak gemaakt met KPN om de kabel aan te leggen. Nadat de monteur van KPN aanwezig was, gaf deze aan dat hij het internet niet kon aansluiten omdat de kabel bij de onderburen aanwezig was. Ik moest maar een nieuwe afspraak maken en ervoor zorgen dat de buren thuis zijn op het moment dat de nieuwe monteur kwam.
De eerstvolgende afspraak was wederom een maand later, ik heb de buren erop aangedrongen om thuis te blijven op de dag dat ik de volgende afspraak had, deze gaven aan dat het ze rond 9 uur een tijdje thuis konden blijven. Zelf vrijgenomen van werk en aan KPN doorgegeven dat zowel ik als de buren thuis waren op de desbetreffende dag. De medewerker gaf aan dat ze tussen 9 en 11 aanwezig kunnen zijn, ik gaf aan dat 9 uur beter uitkomt voor de onderburen. Daarna nog een keer nagebeld om te verzoeken dat ze echt op 9 uur aanwezig moeten zijn aangezien de buren alleen rond die tijd, tijd hadden vrijgemaakt.
Op de dag zelf verschijnt de monteur dik half uur telaat. Vervolgens klopt deze na zo’n 5 minuten op mijn deur en zegt dat de kabel er toch niet ligt. Hij vertelt me dat ik maar een nieuwe afspraak kan maken, en vertrekt. Ik was op het moment al aan het bellen met kpn, maar tegen de tijd dat ik iemand te pakken kreeg was de monteur alweer vertrokken.
Nu heb ik wederom gebeld en gemaild om een afspraak te maken. Maar vooralsnog kan KPN mij geen exacte datum geven voor de aanlegging van het internet.
Inmiddels heb ik om toch bereikbaar te kunnen zijn een telefoonabbonement afgesloten met unlimited internet.
Ik zou graag werkend internet in huis willen hebben, ook in verband met thuiswerken.
Ik voel mij redelijk geschoffeerd en KPN zegt eigenlijk gewoon dat ik pech heb omdat hun monteurs hun zaken niet op orde hebben. Daarnaast wordt er ook niet met mij meegedacht aan een oplossing.
De eerstvolgende afspraak was wederom een maand later, ik heb de buren erop aangedrongen om thuis te blijven op de dag dat ik de volgende afspraak had, deze gaven aan dat het ze rond 9 uur een tijdje thuis konden blijven. Zelf vrijgenomen van werk en aan KPN doorgegeven dat zowel ik als de buren thuis waren op de desbetreffende dag. De medewerker gaf aan dat ze tussen 9 en 11 aanwezig kunnen zijn, ik gaf aan dat 9 uur beter uitkomt voor de onderburen. Daarna nog een keer nagebeld om te verzoeken dat ze echt op 9 uur aanwezig moeten zijn aangezien de buren alleen rond die tijd, tijd hadden vrijgemaakt.
Op de dag zelf verschijnt de monteur dik half uur telaat. Vervolgens klopt deze na zo’n 5 minuten op mijn deur en zegt dat de kabel er toch niet ligt. Hij vertelt me dat ik maar een nieuwe afspraak kan maken, en vertrekt. Ik was op het moment al aan het bellen met kpn, maar tegen de tijd dat ik iemand te pakken kreeg was de monteur alweer vertrokken.
Nu heb ik wederom gebeld en gemaild om een afspraak te maken. Maar vooralsnog kan KPN mij geen exacte datum geven voor de aanlegging van het internet.
Inmiddels heb ik om toch bereikbaar te kunnen zijn een telefoonabbonement afgesloten met unlimited internet.
Ik zou graag werkend internet in huis willen hebben, ook in verband met thuiswerken.
Ik voel mij redelijk geschoffeerd en KPN zegt eigenlijk gewoon dat ik pech heb omdat hun monteurs hun zaken niet op orde hebben. Daarnaast wordt er ook niet met mij meegedacht aan een oplossing.
Re: Ruim 4 maanden geen internetaansluiting
Dat is wel heel erg.
Heb je al een formele klacht ingediend? Dat kan via https://www.kpn.com/service/klacht-of-v ... enen.htm#/
Heb je al een formele klacht ingediend? Dat kan via https://www.kpn.com/service/klacht-of-v ... enen.htm#/
Re: Ruim 4 maanden geen internetaansluiting
Ik ben dan wel benieuwd hoe er in de kantoorsystemen een huisaansluiting bij de buren te vinden is, die er fysiek niet ligt. Zo bruin heb ik het nog nooit meegemaakt.
Hier hebben ze in de grote glasvezel hausse ~10 jaar geleden een huisaansluiting naar binnen gebracht, die volgens een later gedane graafmelding, aan de andere kant van ons huis binnen zou moeten komen, dan het geval is. Dat kom ik wel vaker tegen, maar een huisaansluiting finaal niet aantreffen is wel buitencategorie.
Misschien ook eens even aan die niet bijster meewerkende buren vragen of die niet een keer een onbekende kabel in de kruipruimte hebben verwijderd ofzo.
Je kan trouwens voor 15 euro bij het kadaster zelf een graafmelding doen, dan zou je de huisaansluitingen erbij moeten krijgen, en kan je misschien eea zelf rechercheren.
Hier hebben ze in de grote glasvezel hausse ~10 jaar geleden een huisaansluiting naar binnen gebracht, die volgens een later gedane graafmelding, aan de andere kant van ons huis binnen zou moeten komen, dan het geval is. Dat kom ik wel vaker tegen, maar een huisaansluiting finaal niet aantreffen is wel buitencategorie.
Misschien ook eens even aan die niet bijster meewerkende buren vragen of die niet een keer een onbekende kabel in de kruipruimte hebben verwijderd ofzo.
Je kan trouwens voor 15 euro bij het kadaster zelf een graafmelding doen, dan zou je de huisaansluitingen erbij moeten krijgen, en kan je misschien eea zelf rechercheren.
Re: Ruim 4 maanden geen internetaansluiting
Je hebt een overeenkomst met xs4all. Breng hun op de hoogte dat KPN het niet voor elkaar krijgt om internet te installeren. xs4all (onderdeel van KPN) is verantwoordelijk.
Bij https://www.degeschillencommissie.nl/ov ... ediensten/ kan je eisen dat er geleverd wordt. Dat jij een afspraak maak op een moment dat de buren niet thuis zijn is niet slim en daardoor sta je wel achter.
Behalve Ziggo levert elk bedrijf via het KPN netwerk. Overstappen naar een andere provider heeft geen nut.
Bij https://www.degeschillencommissie.nl/ov ... ediensten/ kan je eisen dat er geleverd wordt. Dat jij een afspraak maak op een moment dat de buren niet thuis zijn is niet slim en daardoor sta je wel achter.
Behalve Ziggo levert elk bedrijf via het KPN netwerk. Overstappen naar een andere provider heeft geen nut.
Re: Ruim 4 maanden geen internetaansluiting
Sorry, Seinhuis. Xs4all is geen onderdeel van KPN meer. Het merk is losgemaakt en gaat zelfstandig verder.
-
- Berichten: 1459
- Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00
Re: Ruim 4 maanden geen internetaansluiting
KPN NetwerkNL die verantwoordelijk is voor aanleggen van de bekabeling staat geheel los van KPN als concurrerende provider (en ze sturen allerlei onderaannemers om de klussen te klaren).
Bij ons kon provider KPN (zoals ook andere aanbieders lijkt mij) in het systeem zien hoe de bekabeling in onze wijk zat; dat dit drie keer mis gaat is heel slecht.
Maar de kabelaar heeft er geen belang bij om losse klussen snel te klaren, ook niet als de burger een contract met aanbieder KPN zou hebben (omdat het zoals gezegd 2 losse bedrijven zijn). Alleen Ziggo is een alternatief, zoals hierboven al genoemd.
Bij ons kon provider KPN (zoals ook andere aanbieders lijkt mij) in het systeem zien hoe de bekabeling in onze wijk zat; dat dit drie keer mis gaat is heel slecht.
Maar de kabelaar heeft er geen belang bij om losse klussen snel te klaren, ook niet als de burger een contract met aanbieder KPN zou hebben (omdat het zoals gezegd 2 losse bedrijven zijn). Alleen Ziggo is een alternatief, zoals hierboven al genoemd.
-
- Berichten: 12811
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Ruim 4 maanden geen internetaansluiting
Hadden de onderburen een aansluiting moeten hebben? En als die er zou moeten zijn, waar is die dan nu? Uw verhaal zegt niet waar het mis gaat. Er zijn 2 scenario's denkbaar. Eén is dat de kabel nooit is aangesloten, maar is geregistreerd. U hebt daar dan niets mee te maken en zal gecompenseerd moeten worden. Twee is dat de onderburen de kabel hebben weggewerkt of weggehaald omdat ze er zelf niets mee doen. In dat geval zijn de onderburen verantwoordelijk.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Ruim 4 maanden geen internetaansluiting
De providernaam "Access for all" lijkt toch niet zo gelukkig gekozen...
Re: Ruim 4 maanden geen internetaansluiting
Afhankelijk van de precieze situatie kan het zo zijn dat de onderburen verplicht zijn om mee te werken. Echter houdt dit niet altijd in dat hun verplicht zijn om vrij te nemen. Het beste kan je een afspraak maken in de tijdvak dat hun thuis zijn. Een afspraak tussen 9 en 11 als hun om 9.30 weg zijn is niet heel slim.
Re: Ruim 4 maanden geen internetaansluiting
vreemd dat aansluitng bij buren zit. Wat dit ooit een woning , die gesplitst is in huisnummer A , B, C etc?
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Ruim 4 maanden geen internetaansluiting
XS4ALL is helaas al enige maanden een merk van KPN eind dit jaar is alles gemigreerd naar KPN. Het was zelfstandig maar KPN heeft dit terug gedraaid. Vanuit dit besluit is Freedom Internet ontstaan.
Re: Ruim 4 maanden geen internetaansluiting
Ah, bedankt. Was mijn info alweer verouderd
Re: Ruim 4 maanden geen internetaansluiting
Als ik op www.xs4all.nl/klant/over-xs4all/ klik/tik op "Wie zijn wij", kom ik terecht op www.xs4all.nl/over-xs4all/wie-wij-zijn.htm. Inderdaad, oeps!
Re: Ruim 4 maanden geen internetaansluiting
Vrij normaal bij hoogbouw (OP heeft het over onderburen), de vorige bewoner heeft de aansluiting misschien geweigerd of woning stond langdurig leeg tijdens aanleg fase en de kabel wordt dan op rol in de meterkast van de onderburen of in de kelder achtergelaten voor latere aanleg. KPN Netwerk moet dan bij de kabel kunnen komen om deze naar de meterkast boven door te voeren, in deze is men in de meeste gevallen volledig afhankelijk van de medewerking van de onderburen. In sommige gevallen zijn er via de vve of woningcorporatie afspraken gemaakt om dit af te dwingen, maar dat komt zelden voor en is ook een langdurig traject.
Je hebt zelf de zaken ook niet op orde als je een afspraak tussen 9 en 11 inplant en je weet dat de onderburen er maar eventjes zijn. Die monteur is waarschijnlijk in hun meterkast ook wel een uur bezig. Of was je van plan de monteur onder tijdsdruk te laten werken? Dan lopen ze al direct weg.Ik voel mij redelijk geschoffeerd en KPN zegt eigenlijk gewoon dat ik pech heb omdat hun monteurs hun zaken niet op orde hebben. Daarnaast wordt er ook niet met mij meegedacht aan een oplossing.
Er zal met de onderburen iets geregeld moeten worden dat ze langer dan een half uurtje thuis zijn, er wordt met tijdsblokken van 2 of 4 uur gewerkt, je kunt daarin niet zelf bepalen wanneer de monteur precies moet komen, tevens dien je met minimaal een uur uitloop rekening te houden. Als monteur 5 min voor 11 er was geweest en hij heeft toch een uur nodig, is die ook tot bijna 12 uur bezig ondanks dat de afspraak tussen 9 en 11 stond. Dat de monteur te laat was is wel een slechte zaak.
Als je met de onderburen niks geregeld kunt krijgen kun je beter kijken of de Coax aansluiting wel aanwezig is en bij de kabelaar een abonnement afsluiten.
Re: Ruim 4 maanden geen internetaansluiting
Ik werk al 18 maanden zo goed als exclusief thuis, conform verzoek regering. Sterker nog, ik ben dit jaar in totaal misschien 5x op de zaak geweest. (en ik werk fulltime). Dus dit was geen enkel probleem geweest, want vrij nemen hoeft dan niet.
Los daarvan is dit in onze straat over het algemeen geen probleem, er hangt geen touwtje meer uit een brievenbus hier, maar de sociale cohesie is best ok.
Re: Ruim 4 maanden geen internetaansluiting
Ik denk dat er best nog wel wat mensen zijn in Nederland, die als een buur het zou vragen, zeg een thuiswerkdag even om zouden ruilen, om iets als dit te faciliteren. Maar goed, zoals het verhaal van TS duidelijk maakt, er zijn er ook die dat niet kunnen.fonsflons schreef: ↑30 jul 2021 12:41Mijn fout. Ik had niet 'zou jij' maar 'zouden wij' moeten schrijven.sjohie schreef: ↑30 jul 2021 12:11
Ik werk al 18 maanden zo goed als exclusief thuis, conform verzoek regering. Sterker nog, ik ben dit jaar in totaal misschien 5x op de zaak geweest. (en ik werk fulltime). Dus dit was geen enkel probleem geweest, want vrij nemen hoeft dan niet.
Los daarvan is dit in onze straat over het algemeen geen probleem, er hangt geen touwtje meer uit een brievenbus hier, maar de sociale cohesie is best ok.
Re: Ruim 4 maanden geen internetaansluiting
Volgens mij kan je bij KPN niet zelf het tijdslot aangeven om een monteur te ontvangen. Een aantal jaar geleden ging ik over naar KPN en dat werkte niet. In één week vijf monteurs over de vloer gehad, op verschillende tijden. Eentje zelfs de hele middag, maar goed, die heeft het probleem dan ook gevonden. Bij mij hoefden ze niet bij de buren te zijn, maar zoiets kan je niet vergen van je buren. Velen werken thuis, maar een stratenmaker of caissière zeker niet.
-
- Berichten: 1459
- Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00
Re: Ruim 4 maanden geen internetaansluiting
Zoals al eerder aangegeven, de provider KPN heeft niets te maken met KPN Netwerk NL, het bedrijf dat verantwoordelijk is voor het leggen van de kabels naar de woning
-
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 17 nov 2014 11:48
Re: Ruim 4 maanden geen internetaansluiting
Ik ben onlangs naar KPN overgestapt voor tv en internet maar nog niet aangesloten. Heb bij de aanvraag duidelijk gemaakt dat ik 2 televisies heb en daar ga ik maandelijks ook extra voor betalen. Toen KPN mij bericht stuurde over de afspraak met de monteur, werd hierbij vermeld dat hij maar 1 tv zal aansluiten. Hierover naar KPN gebeld wan ik ga namelijk voor het abonnement van 2 televisies betalen. Het antwoord was dat de monteur besluit of hij beide tv's zal aansluiten of slechts 1 tv.
Hallo, ik ga voor 2 tv's abonnement betalen! Hoe kan dan de monteur besluiten of hij mij 2 of 1 tv zal aansluiten? Als ik voor 2 televisies ga betalen dan moet de opdracht toch zijn 2 tv's aan te sluiten en niet 'monteur jij doet maar wat jou schikt!' Of zie ik dit verkeerd?
Hallo, ik ga voor 2 tv's abonnement betalen! Hoe kan dan de monteur besluiten of hij mij 2 of 1 tv zal aansluiten? Als ik voor 2 televisies ga betalen dan moet de opdracht toch zijn 2 tv's aan te sluiten en niet 'monteur jij doet maar wat jou schikt!' Of zie ik dit verkeerd?
kuklos
vindt dit leuk
Re: Ruim 4 maanden geen internetaansluiting
Nope. Maar helaas wel de realiteit van dit soort semi-monopolisten waar iedereen het gezonde verstand en empatische gevoel van een baksteen heeft. Klantenservice is een woordje wat ze in een woordenboek moeten opzoeken, niet iets wat ze hebben of doen.