LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Coronavirus - algemeen topic (deel 2)
Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)
Is vast een complot van deze of gene.
Mij lijkt de verspilling van vaccins wat belangrijker. Tijd tussen prik 1 en 2 wordt nu zover ingekort, dat je je mag afvragen of het op deze manier nog effectief is.
Advies van de fabrikanten is een kleine 3 maanden ertussen. Dan is 3 weken erg kort.
Krijgen we over een paar maanden, liefst met de volgende variant en als het lekker vochtig, niet te warm weer is, de volgende paniek: derde prik nodig voor wie prik 1 en 2 te kort na elkaar heeft gekregen.
Advies van de fabrikanten is een kleine 3 maanden ertussen. Dan is 3 weken erg kort.
Krijgen we over een paar maanden, liefst met de volgende variant en als het lekker vochtig, niet te warm weer is, de volgende paniek: derde prik nodig voor wie prik 1 en 2 te kort na elkaar heeft gekregen.
scharrelschipper
vindt dit leuk
-
Dat beste Bob, heb jij mij nooit horen zeggen, maar ik zeg hoe ik over die 3 de spuit denk.....en daarna de 4 de spuit??? lazer toch op met dit rare gedoe.
2 is genoeg en anders is het zoals het is.
https://nos.nl/artikel/2392185-twee-wek ... natiegraadVooraanstaande wetenschappers kijken met enige verbazing naar de daling.
Het aantal gevonden besmetting lijkt gewoon sterk afhankelijk van het aantal uitgevoerde testen.
Wat voor non-wetenschappers voor de hand lag.
reggie2
vindt dit leuk
-
Dus in het VK gaan ze gratis fastfood uitdelen om mensen over de vaccinatiestreep te trekken. Tsja, zo kan het ook. Het Angelsaksische model noemt men dat.
Eerst een prik, dan een pizza.
'grappig' hoe je een bijzinnetje in een artikel zo verbasterd dat er een duidelijke conclusie getrokken kan worden, terwijl dat er helemaal niet staat.16again schreef: ↑02 aug 2021 18:10https://nos.nl/artikel/2392185-twee-wek ... natiegraadVooraanstaande wetenschappers kijken met enige verbazing naar de daling.
Het aantal gevonden besmetting lijkt gewoon sterk afhankelijk van het aantal uitgevoerde testen.
In Amerika krijgen ze 100 dollar.Bob Schurkjens schreef: ↑02 aug 2021 18:17Dus in het VK gaan ze gratis fastfood uitdelen om mensen over de vaccinatiestreep te trekken. Tsja, zo kan het ook. Het Angelsaksische model noemt men dat.
Dan is Janssen dus top. Netjes de tijd tussen vaccin 1 en de rest gehouden, zoals voorgeschreven.Jablan schreef: ↑02 aug 2021 17:06Mij lijkt de verspilling van vaccins wat belangrijker. Tijd tussen prik 1 en 2 wordt nu zover ingekort, dat je je mag afvragen of het op deze manier nog effectief is.
Bijzin? Zelfs de titel heeft het over een onverwachte daling.angel1978 schreef: ↑02 aug 2021 18:28'grappig' hoe je een bijzinnetje in een artikel zo verbasterd dat er een duidelijke conclusie getrokken kan worden, terwijl dat er helemaal niet staat.16again schreef: ↑02 aug 2021 18:10https://nos.nl/artikel/2392185-twee-wek ... natiegraadVooraanstaande wetenschappers kijken met enige verbazing naar de daling.
En er wordt ook gewoon gemeld, dat er minder getest wordt.
Over verbasteren gesproken: Een zin met een duidelijke conclusie bevat meestal niet het woord "lijkt."
Dat zag je in Nederland toch ook? Testen voor toegang testte meer mensen dan de GGD op zijn max kon doen. Het aantal positieve gevallen schoot omhoog. Maatregelen worden veranderd, testen voor toegang valt weg en na een week daalt het aantal besmettingen drastisch.angel1978 schreef: ↑02 aug 2021 18:28'grappig' hoe je een bijzinnetje in een artikel zo verbasterd dat er een duidelijke conclusie getrokken kan worden, terwijl dat er helemaal niet staat.16again schreef: ↑02 aug 2021 18:10https://nos.nl/artikel/2392185-twee-wek ... natiegraadVooraanstaande wetenschappers kijken met enige verbazing naar de daling.
Als je zo als nu maar de helft van de testcapaciteit gebruikt, dan komen er gegarandeerd minder nieuwe besmettingen. Het geeft vooral aan dat testen voor toegang vooral positieve testen vond bij mensen zonder klachten en die anders nooit getest waren.
@reggie, die ga ik niet nemen.
reggie2
en scharrelschipper
vinden dit leuk
@ Nijogeth, gelijk heb je dat je de volgende spuit niet neemt. Hier ook absoluut niet
16again schreef: ↑02 aug 2021 18:54Bijzin? Zelfs de titel heeft het over een onverwachte daling.angel1978 schreef: ↑02 aug 2021 18:28'grappig' hoe je een bijzinnetje in een artikel zo verbasterd dat er een duidelijke conclusie getrokken kan worden, terwijl dat er helemaal niet staat.16again schreef: ↑02 aug 2021 18:10
https://nos.nl/artikel/2392185-twee-wek ... natiegraad
En er wordt ook gewoon gemeld, dat er minder getest wordt.
Over verbasteren gesproken: Een zin met een duidelijke conclusie bevat meestal niet het woord "lijkt."
Hou toch op. De woorden 'sterk verband' en 'non-wetenschappers' waren natuurlijk puur ad-random en betekenen niets. Het ging om het woordje 'lijkt'..
De vorige keer zei je dit ook al en heb ik een artikel gepost waarin wordt geconcludeerd dat deze TVT maar 10% van de stijging verklaren.. maar dat kwam je toen niet uit dus die negeerde je naar gewoon zodat je het nu nog een keer kan aanhalen?Nijogeth schreef: ↑02 aug 2021 19:07Dat zag je in Nederland toch ook? Testen voor toegang testte meer mensen dan de GGD op zijn max kon doen. Het aantal positieve gevallen schoot omhoog. Maatregelen worden veranderd, testen voor toegang valt weg en na een week daalt het aantal besmettingen drastisch.angel1978 schreef: ↑02 aug 2021 18:28'grappig' hoe je een bijzinnetje in een artikel zo verbasterd dat er een duidelijke conclusie getrokken kan worden, terwijl dat er helemaal niet staat.16again schreef: ↑02 aug 2021 18:10
https://nos.nl/artikel/2392185-twee-wek ... natiegraad
Als je zo als nu maar de helft van de testcapaciteit gebruikt, dan komen er gegarandeerd minder nieuwe besmettingen. Het geeft vooral aan dat testen voor toegang vooral positieve testen vond bij mensen zonder klachten en die anders nooit getest waren.
@reggie, die ga ik niet nemen.
Ja, dat klopt. Daarin werd ook gesteld dat het aantal positieve tests ook omlaag ging nadat testen voor toegang weer weg viel.
Dat er 10% van de positieve tests daar direct vandaan kwamen neemt niet weg dat veel meer mensen bij de GGD gingen testen nadat 1 iemand positief heeft getest bij testen voor toegang. Iemand test positief bij testen voor toegang, dat triggert een hele groep mensen (collega's, familie, vrienden) om zich ook te laten testen, maar dan bij de GGD. Al die extra mensen vallen nu langzaamaan ook weer weg, omdat een groot aantal besmettingen (ze hadden het over duizenden positieve besmettingen bij tvt) die anders onopgemerkt bleven nu onopgemerkt blijven. En daarbij dus ook het hele achterland wat veel contact met deze personen had en mogelijk ook onopgemerkt het virus heeft.
Dat er 10% van de positieve tests daar direct vandaan kwamen neemt niet weg dat veel meer mensen bij de GGD gingen testen nadat 1 iemand positief heeft getest bij testen voor toegang. Iemand test positief bij testen voor toegang, dat triggert een hele groep mensen (collega's, familie, vrienden) om zich ook te laten testen, maar dan bij de GGD. Al die extra mensen vallen nu langzaamaan ook weer weg, omdat een groot aantal besmettingen (ze hadden het over duizenden positieve besmettingen bij tvt) die anders onopgemerkt bleven nu onopgemerkt blijven. En daarbij dus ook het hele achterland wat veel contact met deze personen had en mogelijk ook onopgemerkt het virus heeft.
Ben ik niet met je eens. Het totaal aantal ziek- en quarantainemeldingen in mijn werk komt aardig overeen met de golfbeweging in de besmettingen.16again schreef: ↑02 aug 2021 18:10https://nos.nl/artikel/2392185-twee-wek ... natiegraadVooraanstaande wetenschappers kijken met enige verbazing naar de daling.
Situatie in het VK heeft de NOS erg kort weergegeven. Daar zijn de beperkingen losgelaten, terwijl de vaccinatiegraad veel hoger lag dan toen hetzelfde in Nederland gebeurde. Zomervakantie op de scholen helpt de verspreiding te beperken, maar vergeet ook de 'ping' van de Britse Corona-waarschuwingsapp niet plus de hoge sancties op het doorbreken van die quarantaine.
Interessanter voor Nederland lijkt mij het aantal positief geteste mensen, die al volledig gevaccineerd waren (bij Janssen pas meetellen 28 dagen na vaccinatiedatum). Als alle RIVM'ers terug zijn van vakantie, komen dat soort cijfers hopelijk naar buiten. Dan wordt het veel concreter: x-miljoen vaccins gezet en y-duizend besmet geraakt en daarna zijn er z-honderd in het ziekenhuis beland. Moet terug te vinden in de terabytes aan data.
Het lijkt mij nogal logisch dat het aantal quarantainemeldingen dat jij ziet op je werk het aantal besmettingen volgt.Jablan schreef: ↑02 aug 2021 20:19Ben ik niet met je eens. Het totaal aantal ziek- en quarantainemeldingen in mijn werk komt aardig overeen met de golfbeweging in de besmettingen.16again schreef: ↑02 aug 2021 18:10https://nos.nl/artikel/2392185-twee-wek ... natiegraadVooraanstaande wetenschappers kijken met enige verbazing naar de daling.
Op een positieve test volgt immers automatisch quarantaine.