LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Videokaart: wacht al een jaar op de levering

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
JvanEsVeerman

Videokaart: wacht al een jaar op de levering

Ongelezen bericht door JvanEsVeerman »

Mijn zoon heeft vorig jaar een videokaart gekocht voor ruim 800 euro in pre-order bij gekekko. Door mining zouden alle videokaarten opgekocht zijn en kon Gekekko niet aan de videokaarten komen, ze leveren montjesmaat een paar uit.

Maar er is inmiddels al wel een 2e versie op de markt, die twee keer zo duur is.

Mijn zoon wacht al een jaar op de levering en gekekko en als hij de levering annuleert, krijgt hij zijn geld terug. Maar hij heeft alsnog geen videokaart en moet een twee keer zo dure versie 2 kopen. Als hij niet annuleert, weet hij niet of hij ooit wel een videokaart ontvangt. Wat kan hij doen?

NeoDutchio

Re: Videokaart: wacht al een jaar op de levering

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Mijn advies zou annuleren zijn. Door een chip tekort is er dus ook een te kort aan videokaarten. Menig kaart is al vervangen voor een nieuwe en die oude gaan echt niet meer in productie komen.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

JvanEsVeerman schreef:
16 aug 2021 13:26
Wat kan hij doen?
Wat hij kan doen heb je zelf eigenlijk al gezegd: annuleren of wachten. Wat hij moet doen, als in, wat is de beste keuze, dat is moeilijk te zeggen. Ik durf geen advies te geven waarvoor ik mijn hand in het vuur zou steken. Maar wat NeoDutchio zegt, dus annuleren omdat de oude niet meer geleverd zal gaan worden, dat denk ik eerlijk gezegd ook.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

En daarbij zijn de prijzen weer langzaam aan het zakken, dus kun je die vervangende variant (waar men niet goed mee kan minen) tegen een iets hoger prijsje oppikken binnenkort en niet voor het dubbele.

Seinhuis

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Annuleren is wel afhankelijk van de algemene voorwaarden. Bij een pré order ga je akkoord met langere termijn, maar ik kan me voorstellen dat een jaar heel lang is.

Mocht het bedrijf niet willen annuleren, lees https://www.juridischloket.nl/aankopen- ... aan-maken/ voor informatie of ga naar je rechtsbijstandverzekering. Indien betaald met je creditcard neem dan met hun contact op (aflevering garantie)

D34M0N

Ongelezen bericht door D34M0N »

JvanEsVeerman schreef:
Mijn zoon heeft vorig jaar een videokaart gekocht voor ruim 800 euro in pre-order bij gekekko.
Megekko, bedoel je?
Door mining zouden alle videokaarten opgekocht zijn en kon Gekekko niet aan de videokaarten komen, ze leveren montjesmaat een paar uit.

Dat zou best wel kunnen kloppen. Is uitgebreid in het nieuws geweest dat er een groot tekort is aan videokaarten en chips (voor videokaarten).
Mijn zoon wacht al een jaar op de levering en gekekko en als hij de levering annuleert, krijgt hij zijn geld terug. Maar hij heeft alsnog geen videokaart en moet een twee keer zo dure versie 2 kopen. Als hij niet annuleert, weet hij niet of hij ooit wel een videokaart ontvangt. Wat kan hij doen?
Ik zou aanraden om bij andere aanbieders te kijken. Andere aanbieders hebben weliswaar net zoveel last van het tekort, maar misschien is daar wel ergens de gewenste videokaart te vinden.

Methusalah

Ongelezen bericht door Methusalah »

D34M0N schreef:
17 aug 2021 18:19

Ik zou aanraden om bij andere aanbieders te kijken. Andere aanbieders hebben weliswaar net zoveel last van het tekort, maar misschien is daar wel ergens de gewenste videokaart te vinden.

De kans is heel klein, als hij er al een jaar op wacht dan is het een van de videokaarten die gewoon niet meer beschikbaar is. Ik zou annuleren en voor een goedkopere kaart gaan.

Nijogeth

Die videokaarten worden momenteel niet gemaakt, maar het is wel de bedoeling dit weer te gaan doen als de schaarste voorbij is. Momenteel worden er videokaarten geproduceerd die niet geschikt zijn voor minen, zodat ze daadwerkelijk bij de gamers terecht kunnen komen.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

JvanEsVeerman schreef:
Hij zou een ingebrekestelling kunnen sturen, ze nog 1 maand geven, en aankondigen anders de overeenkomst te ontbinden en elders een dekkingskoop te sluiten. Het prijsversverschil is te verhalen op de verkoper.

NeoDutchio

alfatrion schreef:
17 aug 2021 19:02
JvanEsVeerman schreef:
Hij zou een ingebrekestelling kunnen sturen, ze nog 1 maand geven, en aankondigen anders de overeenkomst te ontbinden en elders een dekkingskoop te sluiten. Het prijsversverschil is te verhalen op de verkoper.
Dit is niet het eerste topic over een videokaart en ook hier is al duidelijk gezegd dat er geen kaarten beschikbaar zijn. Hoe kan je een dekkingskoop doen als niemand die kaarten aangeleverd krijgt en die ook niet gemaakt worden?

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
17 aug 2021 19:13
Dit is niet het eerste topic over een videokaart en ook hier is al duidelijk gezegd dat er geen kaarten beschikbaar zijn. Hoe kan je een dekkingskoop doen als niemand die kaarten aangeleverd krijgt en die ook niet gemaakt worden?
Ik zou zeggen: lees dat topic waar je naar verwijst nog even terug, dan weet je alles weer. Of wil je graag een herhaling van zetten uitlokken?

@ TS het gaat om dit topic. Daarin is eigenlijk alles over dit onderwerp al gezegd.

NeoDutchio

Moneyman schreef:
17 aug 2021 19:14
NeoDutchio schreef:
17 aug 2021 19:13
Ik zou zeggen: lees dat topic waar je naar verwijst nog even terug, dan weet je alles weer. Of wil je graag een herhaling van zetten uitlokken?
Nee hoor, geen herhaling van zetten, wel het voorkomen van valse hoop aan een TS. Dat de kaarten uit dat topic niet meer gemaakt worden beaamde u zelfs. Helaas was er een ander persoon die dacht dat je een willekeurige videokaart als vervanging kon nemen.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het is voor mij kristal helder dat je een vraag stelt en het antwoord daarop kent. #discussie-uitlokken

Nijogeth

En dan 2 jaar wachten op de dekkingskoop, omdat je overal achteraan de wachtlijsten komt. Helemaal een top idee!

kuklos

Ik ben ook benieuwd waar die kaarten dan vandaan moeten komen als niemand ze geleverd krijgt. Je kan hooguit een andere kaart kopen. Maar daarvan krijg je het prijsverschil niet terug.

NeoDutchio

alfatrion schreef:
17 aug 2021 19:36
Het is voor mij kristal helder dat je een vraag stelt en het antwoord daarop kent. #discussie-uitlokken
Ik ben dus niet de enige met die vraag.

kuklos

Ik ken de term dekkingskoop niet en dus, wat is dit precies. Is dat exact dezelfde videokaart? Een vergelijkbaar model? Een nieuwer model, mits van dezelfde fabrikant?

NeoDutchio

kuklos schreef:
17 aug 2021 20:01
Ik ken de term dekkingskoop niet en dus, wat is dit precies. Is dat exact dezelfde videokaart? Een vergelijkbaar model? Een nieuwer model, mits van dezelfde fabrikant?
Via de link van Moneyman kom je in het andere topic terecht waarin een soortgelijke vraag gesteld werd. Hierin geeft Alfatrion verdere uitleg wat de inhoud exact is.
Helaas bleek na die uitleg dat dekkingskoop niet eens nodig zou zijn, immers kan je ook een soortgelijke kaart bij dezelfde verkoper kopen. Een rechter zal er nooit in mee gaan dat je elders gaat kopen wat de eerste verkoper ook kan leveren. Dekkingskoop zal pas overblijven mocht de huidige verkoper niets kunnen leveren en heel toevallig een andere verkoper wel. Maar zoals ook al bekend is kan niemand op dit moment bepaalde videokaarten leveren. Dus ook een soortgelijk product bij dezelfde winkelier zal niet lukken net zoals bij andere aanbieders nutteloos in de rij gaan staan.

Justmeagain

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Misschien een idee om een kaart uit de vorige serie te nemen. Die zijn soms beter gespecificeerd en kosten nu minder. Altijd de nieuwste willen is een dure hobby. De topkaart uit de vorige serie zal ook inmiddels onder de 1000 euro zitten. Uw zoon koopt nu ook al een verouderde kaart in een lagere klasse.
Anders op Marktplaats, daar staan veel topmodellen van vorig jaar te koop voor nette prijzen.

Revoked

Ongelezen bericht door Revoked »

Toevallig vandaag 4 RTX binnen gekregen. 6 maanden geleden besteld. Maar niet in Nederland helaas.

Dekkingskoop met videokaarten, in deze markt? Grapjas, dat zei ik toen ook al, en dat geldt nog steeds. Verder is het niet kunnen leveren , voor zover ik er verstand van heb, geen reden voor een consument om over te gaan op een dekkingskoop. Dat kan ook niet, want het is niet leverbaar. Dan maar een dekkingskoop over de dekkingskoop? De dubbeldekkingskoop. Die is nieuw. Ook onzin.

Gesloten