Nijogeth schreef: ↑20 aug 2021 00:24
16again schreef: ↑19 aug 2021 21:13
Nijogeth schreef: ↑19 aug 2021 13:08
En nee, ik las vorige maand ergens dat de groep 18-28 jarigen binnen een maand al bijna net zoveel eerste vaccinaties had als de groep 50-65 op datzelfde moment had, terwijl die toch al veel eerder afspraken konden maken.
Vaccinatiegraad is weldegelijk fors lager vanaf 50 jaar en jonger
Zie onderste 2 grafieken (animaties) op
https://coronabeeld.nl/
Die laat niet zien wat ik zei, want er staan geen tijden bij.
Bovenaan de grafiek staan gewoon weeknummers
Hoe snel een leeftijdscategorie zich laat vaccineren zodra die categorie aan de beurt is, zegt niet zo veel
In de grafiek moet je vooral aan de rechter kant kijken, hoe de vaccinatiegraad nauwelijks meer stijgt, en op een bepaalde waarde blijft hangen. Terwijl jij de steilheid van de helling aan het begin in de grafiek vergelijkt, dat meet vooral de doorloopsnelheid bij de mensen die wel willen.
En voor doorloopsnelheid maakt het uit dat die mensen wel over eigen vervoer beschikken (mijn tante was afhankelijk van mijn vervoer) , en inmiddels verbeterde logistiek bij prikcentra, en beschikbaarheid van vaccins.
Prikcentrum hier vlakbij was bijvoorbeeld nog niet eens open toen mijn tante ging, waardoor ik flink ver moest rijden.
Eerste afspraak van mijn tante had ik zelfs afgezegd, omdat ik niet wilde dat ze met gevoelstemperatuur -10 naar buiten moest