LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] evr codering

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
hbrm

evr codering

Ongelezen bericht door hbrm »

Help,
Hheeft iemand idee of je van een externe verwijzing code af kunt komen. is nu 3 jaar geleden en loop nu tegen probleem aan om hypotheek te krijgen.
Ik heb mijn straf gehad maar vind 8 jaar onevenredig boete voor een relatief kleine fout die ik overigens niet goed praat.
er zijn verschillende bedrijven op internet maar die vragen veel geld voor iets waarvan je maar af moet afwachten of het wat op levert.
Zie graag reacties tegemoet.

Ik_weet_niet_alles

Re: evr codering

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Bijna altijd wordt de registratie gedaan voor 8 jaar. Als het gaat om een klein vergrijp, zoals u stelt, dan kan het zijn dat 8 jaar een te zware middel is. Ik zou eerst in overleg treden met degene die verantwoordelijk is voor de registratie. Mochten zij de registratie niet willen aanpassen zou u het kunnen proberen bij de KiFiD. In het uiterste geval zult u naar de rechter moeten om de registratie doorgehaald te krijgen.
Hoe groot u de kans moet inschatten kan ik niet aangegeven. Het zal er ook van afhangen of u ook strafrechtelijk bent veroordeeld of dat het alleen tot een registratie is gekomen.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

hbrm schreef:
20 aug 2021 16:03
Ik heb mijn straf gehad maar vind 8 jaar onevenredig boete voor een relatief kleine fout die ik overigens niet goed praat.
Ik neem aan dat je het Protocol Incidentenwaarschuwingssysteem Financiële Instellingen kent? Daarin staan de gronden om verwijdering op grond van de AVG te verzoeken opgenomen en worden al je rechten uitgewerkt.

Bedenk wel dat het feit dat jij iets onevenredig vindt, niet wil zeggen dat de registratie de proportionaliteitstoets niet zou kunnen doorstaan. Het is immers nogal logisch dat de gestrafte de straf te zwaar vindt. Berouw komt na de zonde, zeg maar... en het feit dat er een termijn van 8 jaar van toepassing is, geeft al aan dat het blijkbaar toch niet zo'n relatief kleine fout was als je nu doet voorkomen. Het is immers een zware maatregel, en als die ten onrechte opgelegd was, had je er logischerwijs tóen iets aan gedaan.

hbrm

Ongelezen bericht door hbrm »

Je krijgt tegenwoordig standaard de 8 jaar ook als je geld bv. zou witwasen

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

“Zou witwassen”? Of witgewassen hebt?

Sannietje

Ongelezen bericht door Sannietje »

hbrm schreef:
20 aug 2021 23:13
Nou, vind geld witwassen ook wel ernstig en een 8 jarige notering wel waard.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Er zullen maar weinig “gestraften” het echt eens zijn met hun straf.

Neem voortaan witte reus, dan hebt u geen probleem.

Sannietje

Ongelezen bericht door Sannietje »

Wilde net al zeggen dan Colorwasmiddel te gebruiken...😉

Seinhuis

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Ga naar een tussenpersoon die meerdere hypotheken verkoopt, en leg daar je probleem uit. Wees eerlijk, want ze komen er achter.

Onlangs dat het niet positief is, maken financiële dienstverleners zelf een afweging. Het is niet misschien onmogelijk om een hypotheek te krijgen, maar in ieder geval wel lastig.

Verder is alle belangrijke details al gezegd en na te lezen op https://www.nvb.nl/themas/veiligheid-fr ... gistratie/

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Sannietje schreef:
20 aug 2021 23:38
hbrm schreef:
20 aug 2021 23:13
Nou, vind geld witwassen ook wel ernstig en een 8 jarige notering wel waard.
Je krijgt ook niet zomaar een evr codering... Binnen de categorie van overtredingen waarvoor je een evr codering krijgt zou dit wel een van de lichtere begrijpen kunnen noemen.

Overigens is het niet de evr notering zelf die een hypotheek lastig maakt. Het is aan de geldverstrekker om die codering te beoordelen en te interpreteren. Een geldverstrekker kan er zelf voor kiezen om in het geval van een 'klein vergrijp' alsnog een lening te verstrekken.

D34M0N

Ongelezen bericht door D34M0N »

hbrm schreef:
20 aug 2021 16:03
Help,
Hheeft iemand idee of je van een externe verwijzing code af kunt komen. is nu 3 jaar geleden en loop nu tegen probleem aan om hypotheek te krijgen.
er zijn verschillende bedrijven op internet maar die vragen veel geld voor iets waarvan je maar af moet afwachten of het wat op levert.
Zie graag reacties tegemoet.
De gevangenis zit vol met mensen die vinden dat ze te zwaar gestraft worden of onschuldig zijn. Moeten al die mensen daarom maar per direct vrijgelaten worden?

Om jouw vraag te beantwoorden: Dat soort bedrijfjes zijn niet te vertrouwen. Ik raad je ten zeerste af om met zo'n bedrijfje in zee te gaan, die gaan er met jouw geld vandoor en je hoort nooit meer iets van ze.

KR1275

Ongelezen bericht door KR1275 »

Een normale EVR melding is maar zo'n 3 jaar actief. 8 jaar is het uiterste en dan gaat het echt om fraude. De verzekeraar heeft je daarover geïnformeerd. Alleen die verzekeraar kan de melding herzien, maar dan moet er al sprake van een vergissing of of van twijfel zijn. Een andere instelling (bedrijven online) gaan je niet helpen. Dus 8 jaar EVR, dan heb je echt bewust de boel belazerd en vorm je voor de financiële sector een seieus moreel risico. Nu dus op de blaren zitten. Zie het als een strafblad.

Gesloten