Lady1234 schreef: ↑22 aug 2021 11:08
Als dat mijn zoon of kleinzoon was, zou ik hem verbieden nog bij u langs te gaan.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Juist wat je verbiedt, is interessant en spannend om te verkennen.
Lady1234 schreef: ↑22 aug 2021 11:38
Een kind moet omgaan met zijn leeftijdgenootjes en niet rondhangen bij twee volwassen kerels en een knul, die hem “ met veel geduld en beleid” terug halen in de “ echte” wereld.
Wat als die andere leeftijdsgenootjes te dom voor woorden zijn, asociaal gedrag laten zien, liegen en bedriegen, een eindeloos grote mond hebben, stelen, slopen, bekrassen, direct erop los slaan?
Een scheve ontwikkeling is exact wat de woorden aangeven: op sommige gebieden juist trager of sneller dan de leeftijdgenoten en op andere gebieden helemaal volgens de eigen leeftijd. Geduld en beleid werken beter dan verbieden, dreigen of geweld gebruiken om mensen weer op het goede spoor te krijgen.
Corona heeft ervoor gezorgd, dat veel meer kinderen en jongeren afwijkend gedrag vertonen, vooral op sociaal gebied. Dat heb ik met een paar voorbeelden aangegeven. Geen reden mij erop aan te vallen, neem het als bericht van buiten je eigen wereld. Het is namelijk zo makkelijk om te stellen, dat alles weer normaal is, terwijl dat het normale leven nog ver weg is.
Jose2501 schreef: ↑22 aug 2021 12:27
Klinkt niet echt geruststellend voor het najaar voor ouderen. Die Delta mutatie is toch wel zorgelijk.
Ik weet het nog steeds niet. Mijn eigen indruk: mensen herstellen er sneller van dan in het voorjaar van 2020. Andersom vraag ik mij bij alle berichten over besmette gevaccineerden af, waarom dat zoveel aandacht krijgt. Geen enkel vaccin biedt bescherming tegen een besmetting en dat weten we al sinds ze voorwaardelijk zijn toegelaten.