LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DHL-pakketten verdwijnen: 'onbezorgbaar' ondanks track & trace

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Disclaimer
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 aug 2021 17:59

DHL-pakketten verdwijnen: 'onbezorgbaar' ondanks track & trace

Ongelezen bericht door Disclaimer »

ik heb in de u.s een collectors item gekocht.
Via Ebay zelfs via Ebay international
Verzenden.
Nu heb ik een track en trace gekregen via Ebay.
En kon het packet volgen tot en met de douane en toen ging het packet over naar Dhl.
Hier verdween het pakket spontaan en is nu nog zoek.
Nu zegt costumservice dat Dhl er niets aan kan doen en dat ik het bij de verkoper moest afhandelen.
Niet aan te doen meerdere telefoon nummers gebeld.
Helemaal niet totaal geen mede werking.
Nu ook nog met Ebay ge communiceert daar.kom je ook niet verder.
Nu hoor ik dus dat er vaker pakketten op deze manier verdwijnen.
Het gaat ongeveer zo het pakket wordt ontvangen op het selecteer center.
Dan wordt deze ingevoerd en toegedeeld .
Wordt het pakket uit het systeem door de bezorger gehaald en weer ingevoerd als onbezorgbaar.
Maar in het echt is hij dus verdwenen maar staat wel in gevoerd als aanwezig in het systeem.
Ook verdwijnen pakketen als afgeleverd die nig nooit afgeleverd zijn.
Kort gezegt er wordt of gestolen bij Dhl of ze zijn Administratief erg onbekwaam.
En liggen er bergen pakketen opgeslagen Bij Dhl.
Ben benieuwd wie mij kan vertellen waar je heen kunt gaan om je verloren pakket te achterhalen.

Seinhuis
Berichten: 2392
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: DHL-pakketten verdwijnen: 'onbezorgbaar' ondanks track & trace

Ongelezen bericht door Seinhuis »

De officiële manier is om contact op te nemen met de verzender. De verzender kan een klacht indienen bij de bezorgdienst.


Heel officieel kan jij als ontvanger geen klacht indienen omdat je geen klant bent.

NeoDutchio
Berichten: 12626
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL-pakketten verdwijnen: 'onbezorgbaar' ondanks track & trace

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Disclaimer schreef:
25 aug 2021 18:16
Het gaat ongeveer zo het pakket wordt ontvangen op het selecteer center.
Dan wordt deze ingevoerd en toegedeeld .
Wordt het pakket uit het systeem door de bezorger gehaald en weer ingevoerd als onbezorgbaar.
Maar in het echt is hij dus verdwenen maar staat wel in gevoerd als aanwezig in het systeem.
Ook verdwijnen pakketen als afgeleverd die nig nooit afgeleverd zijn.
Kort gezegt er wordt of gestolen bij Dhl of ze zijn Administratief erg onbekwaam.
En liggen er bergen pakketen opgeslagen Bij Dhl.
Ben benieuwd wie mij kan vertellen waar je heen kunt gaan om je verloren pakket te achterhalen.
U slaat een paar stappen over. Als een pakket door de douane vrijgegeven wordt, dan kunt u het volgen via de t&t en zien dat die bij de bezorger is aangekomen. Als de bezorger niets ontvangen heeft kan deze het ook niet uitboeken. Als een pakket ergens blijft hangen blijft de t&t op hetzelfde staan en zal na een aantal dagen vanzelf over gaan in niet bezorgbaar.
De reden dat een pakket verdwijnt kan heel divers zijn. Diefstal op een depot is nagenoeg onmogelijk. Op de werkvloer heeft niemand een jas aan of een tas mee. Het valt dus op als er medewerkers ineens met pakjes onder de arm richting kantine of lockerruimte lopen. Ook is diefstal noemen een zwaktebod, hoe weet een medewerker wat de inhoud is en dat hij precies die inhoud kan gebruiken? Aan luckyshots doen ze niet. Of heel veel pakjes uit een serie zullen dan verdwijnen of niets.
De meest voorkomende reden van verdwenen pakjes is te wijten aan de afzender. Ondeugdelijk verpakt waardoor de doos na zo’n transport onbruikbaar is, de goederen er uit gevallen of dat de naw gegevens en stickers verwijderd zijn of zo zwaar beschadigd dat niet meer te achterhalen is waar het naar toe moet.
Ook de beschuldigen naar een bezorger is veelal onzin. De kans is groter dat een bezorger op een verkeerd adres aflevert dan dat hij het achterover drukt.

De wet is heel helder. U bent ontvanger van een pakket en geen opdrachtgever naar DHL. De verzender is verantwoordelijk tot u het pakket in handen heeft. Zij kunnen klagen en zij zullen u moeten vergoeden als het pakket blijvend verdwenen is.

rvdebruijn
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 mei 2017 16:56

Re: DHL-pakketten verdwijnen: 'onbezorgbaar' ondanks track & trace

Ongelezen bericht door rvdebruijn »

Conclusie:
VERSTUUR NIETS MET DHL!
DHL huurt bezorgers in, die het woord "klantvriendelijk" totaal niet kennen!
Altijd GIGA-HAAST.
De bezorger stapt uit z'n busje loopt naar de deur en belt aan.
Terwijl ik naar de deur kom bonkt hij ook nog eens op het raam.
IK LOOP NIET LANGZAAM, maar zodra ik de deur opendoe loopt hij alweer terug naar z'n bus.
Rijdt hij al weg, dan kan je in het gunstigste geval je pakketje ophalen bij het ophaalpunt.
Ik heb er ook een gehad, die helemaal niet aanbelde, maar met geweld het pakje in de groene brievenbus heeft geramd. Ik heb de deksels van de bus af moeten schroeven om het pakje eruit te kunnen halen.
Kortom VERSTUUR NIETS MET DHL als je wil, dat je pakje heel aankomt.

Rotan
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 jul 2007 17:39

Re: DHL-pakketten verdwijnen: 'onbezorgbaar' ondanks track & trace

Ongelezen bericht door Rotan »

NeoDutchio heeft gelijk, maar het is tegelijkertijd krom, want als ontvanger ben je niet de opdrachtgever, dus niet de klant, maar je bent wel degene die voor het transport betaalt. Mij overkwam hetzelfde. Ik kocht via eBay een moeilijk verkrijgbaar boek in de VS. Ik werd netjes op de hoogte gehouden van alle tussenstappen, tot en met het bezorgmoment via DHL. Dat bezorgmoment kwam mij echter niet uit, dus ik wijzigde de bezorglocatie van mijn huisadres in een DHL locker in Zoetermeer. De laatste trackinginformatie was dat het pakket daar was afgeleverd. Toen ik het wilde ophalen bleek het echter niet aanwezig. Informatie ingewonnen bij diverse medewerkers van de klantenservice van DHL. Men snapte er niks van, want ik had alle gegevens en zij konden niets vinden. Uiteindelijk moest ook ik het oplossen met de opdrachtgever. Dat werd getouwtrek, want de verkoper bleef volhouden dat hij alles volgens de regels had gedaan en verzonden en hij verwees me weer naar DHL. Gelukkig had ik met mastercard betaald. Daar heb ik mijn aankoop en kosten gedeclareerd. ICS betaalde me alles terug en na een paar weken kreeg ik het bericht van ICS dat men het met de verkoper had opgelost.

Ik snap niet wat er bij DHL misging. Hoe kan een niet-bestaand pakket aan mij gekoppeld zijn en volledig, tot aan de aflevering, getraceerd worden? Waar is het pakket gebleven dat bij DHL is gescand? Wat had de bezorger dan in zijn auto onderweg naar de bezorglocatie? We zullen het nooit weten, want DHL duikt daar niet in.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: DHL-pakketten verdwijnen: 'onbezorgbaar' ondanks track & trace

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Prima bezorgdienst DHL. Van de week nog pakje ontvangen, keurig mailtje vooraf met tijdblok. Ik was niet thuis maar briefje opgehangen met het verzoek daar en daar te plaatsen. En daar stond het ook netjes. Netjes mail ontvangen met tijd bezorgen.

NeoDutchio
Berichten: 12626
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL-pakketten verdwijnen: 'onbezorgbaar' ondanks track & trace

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

rvdebruijn schreef:
27 aug 2021 16:53
Conclusie:VERSTUUR NIETS MET DHL!
Gelukkig maar dat er over andere bezorgdiensten geen klachten te vinden zijn. Ahum. 1 bezorger is geen referentie voor een heel bedrijf.
Rotan schreef:
27 aug 2021 17:01
NeoDutchio heeft gelijk, maar het is tegelijkertijd krom, want als ontvanger ben je niet de opdrachtgever, dus niet de klant, maar je bent wel degene die voor het transport betaalt.
Nee, je betaald de verkoper om deze bij je te laten bezorgen. Dat de verkoop een externe bezorger inschakelt gaat buiten de klant om. En of de verkoper nu DHL inschakelt, zelf het vliegtuig pakt of zijn neefje op zijn waterfiets de oceaan over laat varen, de verantwoordelijkheid blijft bij hem liggen.
Rotan schreef:
27 aug 2021 17:01
Ik snap niet wat er bij DHL misging. Hoe kan een niet-bestaand pakket aan mij gekoppeld zijn en volledig, tot aan de aflevering, getraceerd worden? Waar is het pakket gebleven dat bij DHL is gescand? Wat had de bezorger dan in zijn auto onderweg naar de bezorglocatie? We zullen het nooit weten, want DHL duikt daar niet in.
Daar is ook niet uit te komen. Het kan zijn dat het pakket uit de bus of van de kar gevallen is, het kan zijn dat het per ongeluk is meegegeven aan een ander persoon zonder uit te scannen (zat misschien wel vastgeplakt door een niet goed geplakte sticker) of kan simpelweg gestolen zijn toen de container in een algemeen toegankelijke ruimte stond (zoals een winkel). Feit is wel dat het pakket gescand is op het moment dat het bij het afhaalpunt kwam. Zonder te scannen kunnen ze dat niet aanpassen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: DHL-pakketten verdwijnen: 'onbezorgbaar' ondanks track & trace

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Aan topicstarter:

Heeft u de trackingcode hier al eens ingevuld?

https://parcelsapp.com/nl/shops/ebay

Gesloten