LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

angel1978

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Onder 12, vanaf 2, vanaf 12

Hoeveel vragen moet iemand beantwoorden?
Van diegene die zelden vragen beantwoordt.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

reggie2 schreef:
11 sep 2021 12:35

Klopt en er is nog steeds geen antwoord van Lady over de hoeveelheid kinderen dat is overleden aan corona. vanaf 12 jaar.
Het gaat niet om hoeveel kinderen er aan overleden zijn, net zo min als de vraag hoeveel kinderen er overleden zijn aan polio, mazelen, de bof etc.. Het gaat uiteindelijk om de gevolgen op de langere termijn en die kunnen bij niet gevaccineerde kinderen nogal schokkend zijn.

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

Lowieze schreef:
11 sep 2021 12:50

Het gaat niet om hoeveel kinderen er aan overleden zijn, net zo min als de vraag hoeveel kinderen er overleden zijn aan polio, mazelen, de bof etc.. Het gaat uiteindelijk om de gevolgen op de langere termijn en dat kan bij niet gevaccineerde kinderen nogal schokkend zijn.

Laten we het er maar ophouden dat ik het totaal niet met je eens ben, en Lady dus geen fatsoenlijk antwoord geeft.

Jij jouw mening Lowieze ik de mijne. Ik ben tegenstander van jonge kids laten vaccineren.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan hebben uw kinderen, vooropgesteld dat u die hebt, dit blijkbaar ook niet gehad?

https://rijksvaccinatieprogramma.nl/sit ... 202020.pdf

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

reggie2 schreef:
11 sep 2021 12:30
Kinderen vaccineren van deze leeftijd is onzin.
Dit soort statements schreeuwen gewoon om een concrete onderbouwing, en al helemaal als de schrijver anderen beveelt met onderbouwing te komen.

angel1978

Tja.. ben heel benieuwd, maar eigenlijk ook niet.

angel1978

ZeerPrivé schreef:
11 sep 2021 13:59
Maar die anderen komen ook niet met een onderbouwing, dus waarom zou iemand die schrijft het onzin te vinden, dat dan wel moeten doen.

Waarom zou iemand met een onderbouwing moeten komen van wat ie roept als je altijd kan roepen dat er wel een ander is die het ook niet doet?

Nogal meten met 2 maten als je een ander verwijt wat je zelf ook niet doet!

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

ZeerPrivé schreef:
Maar die anderen komen ook niet met een onderbouwing, dus waarom zou iemand die schrijft het onzin te vinden, dat dan wel moeten doen.
Ach, dat zien we hier vaker. Je kunt het niet met elkaar eens zijn, je kunt elkaar om verduidelijking vragen, maar een aantal hier die kraken meningen van anderen zelf af, zonder zelf ook maar hun eigen visie of mening ergens over te durven geven. Zo zie je nu dat iemand om verduidelijking wordt gevraagd, die niet geeft, een ander koppelt een tegengestelde mening, waarna er meteen vrij aanvallend wordt gezegd dat hij die mening niet verduidelijkt. Het leuke is dat het bijna altijd dezelfde namen zijn die dat doen.

Moneyman

Als dat je afdronk is van wat ik schreef, heb je er niets van begrepen Nijogeth.

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Ik denk, dat Moneyman en Nijogeth hetzelfde bedoelen in andere woorden. De vraag van Reggie is niet snel te beantwoorden, omdat het aantal sterfgevallen onder de 18 laag is en in die gevallen andere, chronische ziektes een rol spelen. Je loopt al snel tegen de privacywetgeving op als je die gevallen verder wilt uitspitten.

Vaccins voor kinderen zijn er in twee smaken: of speciaal ontwikkeld of het is hetzelfde vaccin als volwassenen krijgen in een aangepaste dosis.

reggie2

ZeerPrivé schreef:
Joh, ik ga op dit soort onzin toch niet in? Een mens met een beetje gezond verstand laat kids van 12 jaar niet vaccineren. En doe je het wel met je kind van die leeftijd vaccineren dan later ook niet raar op kijken. Ieder zijn ding.

Meestal is het dat kliekje wat zelf gelijk wil hebben, ik zou zeggen google is je vriend. :D
Laatst gewijzigd door reggie2 op 11 sep 2021 15:30, 1 keer totaal gewijzigd.

reggie2

Nijogeth schreef:
11 sep 2021 14:40
ZeerPrivé schreef:
Ach, dat zien we hier vaker. Je kunt het niet met elkaar eens zijn, je kunt elkaar om verduidelijking vragen, maar een aantal hier die kraken meningen van anderen zelf af, zonder zelf ook maar hun eigen visie of mening ergens over te durven geven. Zo zie je nu dat iemand om verduidelijking wordt gevraagd, die niet geeft, een ander koppelt een tegengestelde mening, waarna er meteen vrij aanvallend wordt gezegd dat hij die mening niet verduidelijkt. Het leuke is dat het bijna altijd dezelfde namen zijn die dat doen.
Precies, ik heb nog steeds niet van Lady gehoord hoeveel kinderen van af 12 jaar zijn overleden aan corona.

Lowieze

reggie2 schreef:
11 sep 2021 15:27

Joh, ik ga op dit soort onzin toch niet in? Een mens met een beetje gezond verstand laat kids van 12 jaar niet vaccineren.

Meestal is het dat kliekje wat zelf gelijk wil hebben, ik zou zeggen google is je vriend. :D
Dan is de vraag weer: wat versta je onder gezond verstand :D

reggie2

Lowieze schreef:
11 sep 2021 15:30

Die zie je bij velen hier niet , een bepaald aantal figuren willen gelijk hebben ( hebben ze niet) :lol:

Lowieze

reggie2 schreef:
11 sep 2021 15:32

Die zie je bij velen hier niet , een bepaald aantal figuren willen gelijk hebben ( hebben ze niet) :lol:
Maar ja, ú bepaalt dan wie er gezond verstand heeft. Daar klopt, volgens mij, ook e.e.a. niet van qua respect voor anderen.

Moneyman

reggie2 schreef:
Joh, ik ga op dit soort onzin toch niet in? Een mens met een beetje gezond verstand laat kids van 12 jaar niet vaccineren.
Grappig is dan wel dat de vaccinatiegraad van kinderen gemiddeld ruim boven de 90% ligt. Bij welk deel van de mensen zou dat gezond verstand dan te vinden zijn? :D
reggie2 schreef:
Goeie argumentatie, vaak gebruikt bij gebrek aan beter. Maar goed: Google brengt me op het rapport van het RIVM waaruit de vaccinatiegraad over 2020 blijkt. Ik zou zeggen: trek je eigen conclusies over je onderstaande posts, waarop ik reageerde.
reggie2 schreef:
11 sep 2021 12:30
... jij kan nog zo'n fan van vaccinatie zijn, maar daarom zijn anderen dat nog niet.

Kinderen vaccineren van deze leeftijd is onzin. ...
reggie2 schreef:
11 sep 2021 13:02
Ik ben tegenstander van jonge kids laten vaccineren.
En ten aanzien van je laatste reactie...:
reggie2 schreef:
11 sep 2021 15:32
Lowieze schreef:
11 sep 2021 15:30
Afbeelding

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

reggie2 schreef:
11 sep 2021 15:29
Ik heb nog steeds niet van Lady gehoord hoeveel kinderen van af 12 jaar zijn overleden aan corona.
Je bent aan het zeuren, Reggie. Weet jij de aantallen zelf wel?

Je 'gelijk' zie ik wel aankomen: in Nederland zijn er geen sterfgevallen bekend en daarom zie jij het nut van kinderen laten vaccineren niet in.

Ik zit aan de andere kant. Dit virus is zo vervelend, dat ook het immuunsysteem van kinderen het niet lukt om het goed onschadelijk te maken en op te ruimen. Met een vaccin is de schade na een besmetting kleiner. Zodra de EMA voor de jongere leeftijden een vaccin toelaat, is het zonder meer aan te raden om de kleintjes wel een basisbescherking te geven.

Moneyman

Inderdaad. Als je de keuze om al dan niet te vaccineren uitsluitend af laat hangen van het aantal sterfgevallen, maak je een zeer slechte keuze. De soms zeer ernstige gevolgen gaan immers veel verder van dat, júist als er geen sprake is van overlijden.

reggie2

Jablan schreef:
11 sep 2021 16:01
reggie2 schreef:
11 sep 2021 15:29
Ik heb nog steeds niet van Lady gehoord hoeveel kinderen van af 1

Je 'gelijk' zie ik wel aankomen: in Nederland zijn er geen sterfgevallen bekend en daarom zie jij het nut van kinderen laten vaccineren niet in.

Over zeuren gesproken, ik hoef geen gelijk te hebben en waarom ik het nut niet inzie hoef jij niet in te vullen.

Ik ben sowieso geen voorstander van vaccinatie, nooit geweest en sowieso niet bij de kids.

Alsnog hoor ik graag nog hoeveel Lady er wel denkt te vinden.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

reggie2 schreef:
Een mens met een beetje gezond verstand laat kids van 12 jaar niet vaccineren. En doe je het wel met je kind van die leeftijd vaccineren dan later ook niet raar op kijken. (...)
Ouders met gezond verstand laten hun kinderen juist wel vaccineren, volgens mij. En waar zouden zij dan later raar van moeten opkijken?
U lijkt te suggereren dat er vaccins zijn die pas na een aantal jaren ongewenste bijwerkingen veroorzaken. Kent u daar voorbeelden van? Ik niet, en ik heb er echt naar gezocht. Bijvoorbeeld de CDC (zeg maar het Amerikaanse RIVM) heeft een overzicht van bijwerkingen van vaccins. Daarin staan geen bijwerkingen die zich pas na lange tijd openbaren.

Op deze pagina van NEMO Kennislink wordt een aantal vragen over het vaccineren van kinderen beantwoord. Er staat o.a.
NEMO Kennislink schreef:Vaccineren vanaf 12 jaar kan bijdragen aan de groepsimmuniteit, waardoor het virus ingedamd wordt. Vaccinaties kunnen ervoor zorgen dat er geen nieuwe maatregelen hoeven komen die nadelig zijn voor deze leeftijdsgroep. Eerder zorgden de maatregelen ervoor dat tieners niet naar school, sportclubs of feestjes konden, waardoor ze indirecte gezondheidsschade opliepen. Met de vaccinatie van tieners kan dit soort schade worden voorkomen.
Vaccinatie bij kinderen/tieners is dus niet bedoeld om de sterfte te verminderen, maar om de verspreiding van het virus terug te dringen.

Gesloten