Als de bezorger bij de ontvanger wilt langs gaan, dan belt hij maar eerst maar even op. De etiquette schrijven voor dat als je eerst belt voordat je bij iemand langs, het kan namelijk ook wel eens niet uitkomen.NeoDutchio schreef: ↑12 sep 2021 20:01Als je iets besteld bij een verkoper waarbij je niet vooraf weet wanneer het bezorgd wordt, laat het dan niet thuis komen als je niet altijd thuis bent.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] DHL gooit pakket bij vuilnis
Re: DHL gooit pakket bij vuilnis
-
Tja, als u niet thuis bent, wat is dan het voordeel van het online bestellen? Dan zal je dus alsnog elders moeten gaan ophalen. Alleen in een gehucht op het platteland ergens laten neerleggen? Ik woon in een stad en heb aangegeven dat DHL (en andere bezorgdiensten) het pakket, in het geval dat wij niet thuis zijn, het pakket in de schuur kunnen leggen. Het komt namelijk wel eens voor dat de bezorger precies op het moment komt dat de kinderen van school gehaald worden. En de tijd van een hele dag thuis blijven is er al lang niet meer bij. Ook bij DHL krijg je van te voren een tijdsindicatie.ZeerPrivé schreef: ↑13 sep 2021 17:12Nee, nou wordt tie helemaal mooi! Ik bestel o.a. online vanwege het gemak van thuisbezorgen! Niet om dat ergens alsnog op te halen bij 1 of ander pakketpunt! Vaste plek neer leggen? We wonen niet allemaal in 1 of ander gehucht op het platteland.
En wie neemt een vrije dag voor het geval er tussen 8.00 en 22 uur heel misschien DHL je pakket komt afleveren?
Zo mooi om te zien dat de zogenaamde "experts" vasthouden aan oude werkwijzen van bezorgers die er al lang niet meer zijn. Idem voor het 2 keer aanbieden. Dat schaar ik onder de ouderen van dagen die nog steeds wel eens zeggen dat "de kassière een verkeerde prijs heeft aangeslagen".
Vandaag ook zelf weer meegemaakt, de DHL bezorger was te laat voor zijn tijdslot en we moesten weg. Netjes online aangegeven (dat kan namelijk) dat het in de tuin gezet kan worden. En daar stond het netjes.
Schijnbaar is het heel normaal om met iemand af te spreken om iets te laten bezorgen, maar dat je zelf de afspraak mag verbreken door het niet aan te nemen en de andere partij het te laten oplossen.
Sannietje
vindt dit leuk
Onzin. Er is geen sprake van het verbreken van een afspraak. Die "andere partij" moet gewoon z'n werk doen - daar wordt hij voor betaald en dat is dus wél onderdeel van de afspraak.NeoDutchio schreef: ↑13 sep 2021 18:16Schijnbaar is het heel normaal om met iemand af te spreken om iets te laten bezorgen, maar dat je zelf de afspraak mag verbreken door het niet aan te nemen en de andere partij het te laten oplossen.
En dat weet je heel goed, dus dat je dit stug blijft neerzetten zegt me genoeg.
A) er is geen afspraak tussen koper en bezorgdienst en dus ook geen verplichting van de koper om je aan te houden.
B) de bezorgdienst committeert zich wel aan een toezegging, maar houd zich daar niet aan.
B) de bezorgdienst committeert zich wel aan een toezegging, maar houd zich daar niet aan.
Schijnbaar dus heel normaal om je niet aan afspraken te houden..WAT GEBEURT ER ALS HET PAKKET NIET KAN WORDEN AFGELEVERD?
Als je niet thuis bent op het moment van bezorging en we het pakket ook niet bij je buren kunnen afgeven, dan bezorgen we je pakket de volgende dag bij een DHL ServicePoint dichtbij. We laten een kaart achter in je brievenbus. Met de code op deze kaart kun je via track en trace zien waar je pakket wordt bezorgd.
Zeg je nu letterlijk dat je iets besteld, omdat het thuisbezorgd kan worden, maar je niet thuis wil blijven, het niet wil ophalen bij een pakketpunt of ergens wil laten neerleggen?ZeerPrivé schreef: ↑13 sep 2021 17:12Nee, nou wordt tie helemaal mooi! Ik bestel o.a. online vanwege het gemak van thuisbezorgen! Niet om dat ergens alsnog op te halen bij 1 of ander pakketpunt! Vaste plek neer leggen? We wonen niet allemaal in 1 of ander gehucht op het platteland.
En wie neemt een vrije dag voor het geval er tussen 8.00 en 22 uur heel misschien DHL je pakket komt afleveren?
Ja, officieel is de ontvanger niet de klant van bezorgdiensten, maar die zouden toch heel raar opkijken als kopers massaal besluiten in het vervolg maar zelf hun spullen te kopen in de winkel. Dag baantje.
Hoe verwacht je zo'n pakket dan aan te kunnen nemen?
NeoDutchio
en Sannietje
vinden dit leuk
-
Voor de gein even op de site van Bol gekeken. Je koopt daar iets en er staan verschillende manieren van bezorgen. Dezelfde dag nog, de volgende dag, zelf een datum kiezen, enz. Je maakt de afspraak met de verkoper wanneer die het pakket bij jou komt leveren (bij de meeste webwinkels vandaag bestellen is morgen leveren). De verkoper schakelt een derde partij is die inderdaad zijn werk moet doen: dit bij de besteller afleveren. En je bent er niet, dus?Moneyman schreef: ↑13 sep 2021 18:18Onzin. Er is geen sprake van het verbreken van een afspraak. Die "andere partij" moet gewoon z'n werk doen - daar wordt hij voor betaald en dat is dus wél onderdeel van de afspraak.NeoDutchio schreef: ↑13 sep 2021 18:16Schijnbaar is het heel normaal om met iemand af te spreken om iets te laten bezorgen, maar dat je zelf de afspraak mag verbreken door het niet aan te nemen en de andere partij het te laten oplossen.
En dat weet je heel goed, dus dat je dit stug blijft neerzetten zegt me genoeg.
Of nog korter gezegd: ik koop iets met de afspraak dat het morgen bezorgd gaat worden. Morgen ben ik er niet, dus hou ik mij niet aan mijn eigen afspraak.
Sannietje
vindt dit leuk
Heb je voor de gein ook naar de OP gekeken?
Het gaat hier niet om bol.com en die keuze is er dus vaak ook niet. Zou er een keuze zijn, dan zou het probleem er waarschijnlijk ook niet zijn…
Dus moet de bezorgdienst doen wat ze hebben gezegd te doen:
PostNL 2x proberen en dan naar postkantoor
dHL 1x proberen en dan naar servicepoint.. zo ingewikkeld is het niet.
Het gaat hier niet om bol.com en die keuze is er dus vaak ook niet. Zou er een keuze zijn, dan zou het probleem er waarschijnlijk ook niet zijn…
. En je bent er niet, dus?
Dus moet de bezorgdienst doen wat ze hebben gezegd te doen:
PostNL 2x proberen en dan naar postkantoor
dHL 1x proberen en dan naar servicepoint.. zo ingewikkeld is het niet.
Gelukkig weet ik zelf wat ik bedoel en is het niet mijn probleem als een ander het anders wil lezen.
Maar ik zal het allemaal wel niet snappen hoor, komt vast omdat ik mee denk met koeriers en transportbedrijven. Dat is vast omdat ik diverse mensen in mijn omgeving heb in die branche en zelf indirect in het verleden erin heb gewerkt. Zal wel niet voldoende zijn denk ik zo.
Succes verder, ik volg alleen nog maar.
NeoDutchio
vindt dit leuk
-
Dat is heel vaak de reden van nutteloze discussies. Er word iets gezegd, daar word door een ander een eigen mening op gevormd en dat word weer als feit neergezet.
Theorie en praktijk verschillen enorm van elkaar, blijkt ook weer hier. Schijnbaar is menselijkheid een vreemd iets aan het worden. Recht is belangrijker. Dus ik mag online bestellen, de verkoper moet dat op een bepaald moment afleveren, maar ik hoef niet thuis te zijn en de bezorgdienst moet het maar oplossen. Dat je vervolgens andere klachten ziet dat mensen te laat doorhebben dat er een pakket op een afhaalpunt lag en weer terug gestuurd is, dat lokale afhaalpunten sluiten vanwege de enorme hoeveelheid werk en dat de prijzen gemaakt worden op de verwachting van het werk dat ze er mee hebben (dus goedkoper kan als iets meteen aangenomen kan worden) begint allemaal doordat je zelf niet thuis bent voor het in ontvangst nemen van je eigen bestelling waarvan je zelf gevraagd hebt om het bij je thuis af te leveren.Sannietje schreef: ↑13 sep 2021 18:41Maar ik zal het allemaal wel niet snappen hoor, komt vast omdat ik mee denk met koeriers en transportbedrijven. Dat is vast omdat ik diverse mensen in mijn omgeving heb in die branche en zelf indirect in het verleden erin heb gewerkt. Zal wel niet voldoende zijn denk ik zo.
Ik snap het zelf ook niet. Dat ik een week lang met de bakfiets langs huizen gefietst heb om hun bestelling, wat ze besteld hebben omdat ze het nodig hebben, af te leveren terwijl ze gewoon die week op vakantie zijn. Of dat mensen klagend aan mijn deur stonden omdat ze het moesten ophalen. Tja, wees dan gewoon thuis als het geleverd word.
Sannietje
vindt dit leuk
Inderdaad zeg.Schijnbaar is menselijkheid een vreemd iets aan het worden.
Heel onmenselijk om te verwachten dat je je pakketje gewoon afgegeven verwacht i.p.v. gedumpt in de kliko op een niet te wijzigen bezorgmoment ( of moment, periode van 5 dagen ) waarin er van je geeist wordt dat je thuis moet blijven, want anders had je immers niet moeten bestellen.. Een dienst waarvoor je ook nog eens betaalt en die totaal niet nagekomen wordt, want ja, de klant was immers niet 5 dagenlang 24/h thuis. Dat beloftes gedaan worden, maar dat eigen zelfgemaakte afspraken gewoon niet nagekomen worden..
Het is allemaal wel heel onmenselijk aan het worden idd.
Het is dus inmiddels zover dat we bezorgers moeten ontvangen met bloemen en champagne als ze genegen zijn om je pakketje bij je af te geven ipv dat we alleen betalen voor een dienst. En dat we bezorgdiensten dankbaar moeten zijn dat ze willen brengen en het in onze kliko'ss willen dumpen. Onbegrijpelijk dat we daar niet veel meer voor betalen. Laten we het zo doen dat bezorgdiensten als DHL gewoon staatssteun krijgen en altijd betaald krijgen, of ze nu bezorgen of niet. Lijkt me niet meer dan menselijk toch?
Overdrijven en langs elkaar heen teksten is ook een vak aan het worden.
Als we wandelen, komen we langs andere huizen. Daar hangen vaak leuke briefjes aan de deur voor bezorgers:
- Niet thuis? Graag bij het afhaalpunt afgeven. NIET bij buren.
- Pakket mag bij de buren op nummer XY worden afgegeven
- Pakket mag over de schutting gegooid
- Pakket graag voor de deur leggen en aanbellen
- Ik ben vlakbij. Bel 06-xxxxxxxx
- Pakket graag onder de bank leggen
- Pakket mag in de container
Kortom: wie maakt zich waar druk over...
Als we wandelen, komen we langs andere huizen. Daar hangen vaak leuke briefjes aan de deur voor bezorgers:
- Niet thuis? Graag bij het afhaalpunt afgeven. NIET bij buren.
- Pakket mag bij de buren op nummer XY worden afgegeven
- Pakket mag over de schutting gegooid
- Pakket graag voor de deur leggen en aanbellen
- Ik ben vlakbij. Bel 06-xxxxxxxx
- Pakket graag onder de bank leggen
- Pakket mag in de container
Kortom: wie maakt zich waar druk over...
Onjuist. Er is niet afgesproken dat je de hele dag thuis zal zijn. Als jij van 10h - 12h thuis bent dan heb jij het daarmee al mogelijk gemaakt dat er die dag bezorgd kan worden. Jij kan er toch niets aan doen dat de bezorger om 15h langs kwam?NeoDutchio schreef: ↑13 sep 2021 18:30Of nog korter gezegd: ik koop iets met de afspraak dat het morgen bezorgd gaat worden. Morgen ben ik er niet, dus hou ik mij niet aan mijn eigen afspraak.
-
Vooral lekker de zaken blijven omdraaien. Je hoeft niet thuis te blijven, maar als je niet thuis bent moet je ook niet online bestellen. Als je dus verwacht dat je het pakketje persoonlijk overhandigd krijgt, dan moet je dus wel thuis zijn.angel1978 schreef: ↑13 sep 2021 19:26Heel onmenselijk om te verwachten dat je je pakketje gewoon afgegeven verwacht i.p.v. gedumpt in de kliko op een niet te wijzigen bezorgmoment ( of moment, periode van 5 dagen ) waarin er van je geeist wordt dat je thuis moet blijven, want anders had je immers niet moeten bestellen.. Een dienst waarvoor je ook nog eens betaalt en die totaal niet nagekomen wordt, want ja, de klant was immers niet 5 dagenlang 24/h thuis. Dat beloftes gedaan worden, maar dat eigen zelfgemaakte afspraken gewoon niet nagekomen worden..Schijnbaar is menselijkheid een vreemd iets aan het worden.
En een niet te wijzigen bezorgmoment? Ik krijg netjes van DHL bericht in welk tijdslot het komt. Past het niet kan ik dat direct aanpassen of aangeven waar het wel neergelegd mag worden.
Heel simpel, vandaag besteld is morgen in huis (als voorbeeld). Als je met de verkoper geen tijd kan afspreken, dan zal je dus inderdaad de hele dag thuis moeten zijn om het in ontvangst te nemen. Simpeler kan het niet zijn. Zodra het pakket is ontvangen bij DHL krijg je de bezorgdag te zien. Op de bezorgdag zelf krijg je het tijdslot te horen die je zelf kan aanpassen, het afleveradres kan aanpassen of een notitie kan toevoegen waar het afgeleverd of neergelegd kan worden.
Als jij nu al weet dat je morgen maar 2 uurtjes thuis bent, koop dan bij een verkoper waarbij je een tijd kan afspreken. Kan dat niet, dan moet je niet van jouw probleem andermans probleem maken.
Herhaling van zetten..
En nog een flinke rij onzin ook nog.
Geen bezorgdag ( vrijdag of zaterdag ), geen specifieker tijdsslot ( pas zaterdagavond het bericht dat het helaas later is geworden en ergens de komende 3 dagen zal worden ), geen aanpassingen mogelijk.
Allemaal onzin dus!
En nog een flinke rij onzin ook nog.
Precies. Flikker andermans eigendom maar in de kliko.dan moet je niet van jouw probleem andermans probleem maken.
Nope, nope en nope.Zodra het pakket is ontvangen bij DHL krijg je de bezorgdag te zien. Op de bezorgdag zelf krijg je het tijdslot te horen die je zelf kan aanpassen, het afleveradres kan aanpassen of een notitie kan toevoegen waar het afgeleverd of neergelegd kan worden.
Geen bezorgdag ( vrijdag of zaterdag ), geen specifieker tijdsslot ( pas zaterdagavond het bericht dat het helaas later is geworden en ergens de komende 3 dagen zal worden ), geen aanpassingen mogelijk.
Allemaal onzin dus!
-
Zolang u niet snapt dat als je iets persoonlijk wilt ontvangen je ook echt daadwerkelijk thuis zou moeten zijn, dan zijn de herhalingen nodig.
Geen idee wat u onzin noemt, mijn bovenstaande reactie komt voort uit de praktijk.
Dat is niet abnormaal. En TS geeft geen duidelijk wat nu daadwerkelijk het probleem is daarmee.
Schijnbaar komt er bij u een andere DHL als bij mij. Vandaag nog gebruik van gemaakt omdat DHL buiten het tijdslot kwam. Pakket lag netjes op de plek die ik online heb aangegeven.angel1978 schreef: ↑13 sep 2021 20:35Nope, nope en nope.Zodra het pakket is ontvangen bij DHL krijg je de bezorgdag te zien. Op de bezorgdag zelf krijg je het tijdslot te horen die je zelf kan aanpassen, het afleveradres kan aanpassen of een notitie kan toevoegen waar het afgeleverd of neergelegd kan worden.
Allemaal onzin dus!
Ongeveer alls tussen de eerste en de laatste letter die je typt.Geen idee wat u onzin noemt
16again
vindt dit leuk
Zeker wel, gewoon beter lezen.Dat is niet abnormaal. En TS geeft geen duidelijk wat nu daadwerkelijk het probleem is daarmee.
Gelukkig vinden leveranciers dit ook abnormaal als je dit meldt.
-
Geen idee wanneer u voor het laatst iets ontvangen hebt via DHL, maar ik weet welke mailtjes ik krijg en welke aanpassingen ik kan doen en ook daadwerkelijk doe. Dan kunt u voor mij voor gek verklaren, maar ik geloof mijn eigen ogen toch meer dan uw mening.
NeoDutchio schreef: ↑13 sep 2021 18:57Er word iets gezegd, daar word door een ander een eigen mening op gevormd en dat word weer als feit neergezet.
Kijk daar heb je het: jij hebt een mening en geeft die weer als een feit. Er zijn twee mogelijkheden: (i) jij wacht op de bezorger; (ii) de bezorger wacht op jou, maar toch geeft jij als feit weer dat jij op de bezorger zou moeten wachten.NeoDutchio schreef: ↑13 sep 2021 20:34Heel simpel, vandaag besteld is morgen in huis (als voorbeeld). Als je met de verkoper geen tijd kan afspreken, dan zal je dus inderdaad de hele dag thuis moeten zijn om het in ontvangst te nemen.
Laatst gewijzigd door alfatrion op 13 sep 2021 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.