Wat een dooddoener zeg. Hoe weet een verkoper dat een bezorgdienst die hij ingeschakeld heeft een fout heeft gemaakt? Hoe moet de verkoper ruiken dat DHL, zoals in dit geval, een zending in een prullenbak heeft gelegd? Dus ja, als jij als ontvanger iets niet of beschadigd ontvangen hebt, dan neem je contact op met de verkoper. Tenzij u een andere manier weet zodat de ontvanger niets hoeft te doen, dan hoor ik het graag.Ik_weet_niet_alles schreef: ↑14 sep 2021 20:43Sommige forumleden vinden het heel normaal dat klanten van een webwinkel zelf in actie moeten komen om fouten en tekortkomingen van vervoerders en bezorgers op te lossen. Wat er ook gebeurt, in hun ogen is de klant altijd fout.
Voorheen werd dan gewezen naar een schip die ergens vast lag, naar corona maatregelen of ondernemers die het zo moeilijk hebben. Die argumenten kunnen ze nu niet meer gebruiken maar ach die arme vervoerders en bezorgers met hun lastige ontvangers, die gewoon willen dat gemaakte afspraken worden nagekomen.
Geen idee wat de connectie is tussen de verkoper die iets niet kan weten als er niets gemeld word en een klant die altijd fout zou zijn, kunt u dat uitleggen?
En wat is de overeenkomst tussen een bezorger die een aflevermoment moet aanpassen en een vastliggend schip?
En welke gemaakte afspraken moeten worden nagekomen? U weet welke afspraken er gemaakt zijn tussen verkoper en DHL? Die zijn echt anders dan tussen een particulier die iets verstuurd en DHL. Wij versturen elke dag 3 trailers via DHL, daar zijn echt andere afspraken over gemaakt dat op de site van DHL te vinden zijn. En die afspraken die wij hebben met DHL worden ook naar onze klanten gecommuniceerd. Het grootste verschil is dat een particulier voor een bepaalde tijd zijn pakket afgeleverd moet hebben om de volgende dag nog te laten bezorgen (meestal voor 17:00u) en dat bij ons de laatste trailer om 20:00 het terrein verlaat. Sterker, elke avond rond 11 uur komt er nog een trailer uit het buitenland in zuid Limburg aan die de volgende dag bezorgd moet zijn.
Maar als u de afspraken kent tussen deze Chinese verkoper en DHL Nederland, dan mag u dat gewoon delen hoor.
