Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

witte angora

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door witte angora »

Heeft niks te maken met aanstellen, snellie. Het heeft ermee te maken dat mensen gewoon de adviezen negeren. Heb je verkoudheidsklachten of wat dan ook, ga dan in zelfisolatie. Hoe moeilijk kan het zijn?

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

witte angora schreef:
02 okt 2021 18:11
Heeft niks te maken met aanstellen, snellie. Het heeft ermee te maken dat mensen gewoon de adviezen negeren. Heb je verkoudheidsklachten of wat dan ook, ga dan in zelfisolatie. Hoe moeilijk kan het zijn?
Al laten testen dan?

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

witte angora schreef:

Geen enkele werkgever accepteert het (en terecht) dat werknemers bij verkoudheidsklachten in zelfisolatie gaan. Even langs een testlocatie en je weet of het corona is of niet.

witte angora

Ik heb het niet over werk, maar over winkelen.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

witte angora schreef:
idd. de adviezen worden genegeerd:
Heb je milde klachten, zoals neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, lichte hoest of verhoging tot 38 graden Celsius? En/of heb je plotseling verlies van reuk of smaak? Laat je meteen bij de GGD testen en blijf thuis tot de uitslag bekend is.
rivm.nl

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

criticus2 schreef:
02 okt 2021 17:08
Hiermee wordt voorkomen dat mensen wiens immuniteit onvoldoende sterk is besmet raken en in het ziekenhuis belanden.
maar als zij negatief getest zijn kan een dergelijke besmetting op een locatie waar zij met die negatieve test toegang hebben gekregen toch alleen komen van een wel gevaccineerde die niet getest is omdat dat niet hoeft maar wel en het bij zich draagt en op dat moment ook besmettelijk is??
Neen. Test bieden niet geen 100% zekerheid. Maar het punt is hier dat de mensen die besmet kunnen raken daardoor waarschijnlijk niet in het ziekenhuis belanden.

ZeerPrivé

witte angora schreef:
02 okt 2021 18:47
Ik heb het niet over werk, maar over winkelen.

Oh, je schreef dat er van de week iemand dicht tegen je aan zat, ik dacht dat je het over het OV had.

Maar zelfs al gaat een werkende niet winkelen, 1 of 2 dagen later moet hij toch weer naar zijn werk. Te kort voor zelfisolatie. Voor niet-werkenden is het een optie waar je voor kunt kiezen.
Beterschap. En als je je zorgen maakt: even naar een testlocatie, dan heb je duidelijkheid.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

criticus2 schreef:
01 okt 2021 19:19
Maar een ander geluid is hier blijkbaar ongewenst, gelijk neermaaien. (valt mij wel van je tegen MM, had van jou een wat bewustere meningsvorming en uiting ervan verwacht).
Beetje trieste reactie dit. Ik heb slechts een onderbouwde tegenreactie op jouw onjuiste stelling gegeven. En ik merk op dat je in jouw nieuwe reactie je oorspronkelijke stelling al aardig aangepast hebt.

witte angora

ZeerPrivé schreef:
02 okt 2021 19:01
Beterschap. En als je je zorgen maakt: even naar een testlocatie, dan heb je duidelijkheid.
Dank je. Ga ik morgen zeker doen. Moet nog even kijken hoe laat, kan op afspraak, maar er is ook vrije inloop zie ik. Alhoewel ik me afvraag wie er wat mee opschiet; bron- en contactonderzoek gaat weinig opleveren. Enkel in de bieb en in de winkels geweest. En een groepsbijeenkomst, waarvan ik de volgende sessie gisteren dus al gecanceled heb. Vreemd dat ik toen niet het advies kreeg om me te laten testen.

Naja, kom ik ook eens in de statistieken. :lol:

Moneyman

ZeerPrivé schreef:
02 okt 2021 18:41
witte angora schreef:
Geen enkele werkgever accepteert het (en terecht) dat werknemers bij verkoudheidsklachten in zelfisolatie gaan. Even langs een testlocatie en je weet of het corona is of niet.
Echt wel. Ik denk dat verreweg de meeste werkgevers waarbij thuiswerken een optie is (en dat is een heel groot deel) dat juist wel accepteert - en zelfs eist.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

alfatrion schreef:
02 okt 2021 18:58
criticus2 schreef:
02 okt 2021 17:08
Hiermee wordt voorkomen dat mensen wiens immuniteit onvoldoende sterk is besmet raken en in het ziekenhuis belanden.
maar als zij negatief getest zijn kan een dergelijke besmetting op een locatie waar zij met die negatieve test toegang hebben gekregen toch alleen komen van een wel gevaccineerde die niet getest is omdat dat niet hoeft maar wel en het bij zich draagt en op dat moment ook besmettelijk is??
Neen. Test bieden niet geen 100% zekerheid. Maar het punt is hier dat de mensen die besmet kunnen raken daardoor waarschijnlijk niet in het ziekenhuis belanden.
Hoe zorgen tests hiervoor? De mensen die het grootste risico lopen het ziekenhuis in te gaan (de mensen zonder vaccinatie) zijn de mensen die getest worden, maar die worden door de test niet beschermd.

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Moneyman schreef:
02 okt 2021 19:15
ZeerPrivé schreef:
witte angora schreef:
Echt wel. Ik denk dat verreweg de meeste werkgevers waarbij thuiswerken een optie is (en dat is een heel groot deel) dat juist wel accepteert - en zelfs eist.
Bij mij op je werk moet je bij klachten thuis blijven, ongedacht of je thuis kan werken, en je laten testen. Is de test negatief dan mag/moet je gewoon weer aan het werk, kun je thuiswerken dan is dat je eigen keus.

ZeerPrivé

Moneyman schreef:
02 okt 2021 19:15
ZeerPrivé schreef:
witte angora schreef:

En bij minstens een net zo groot deel is thuiswerken helemaal geen optie. En vanzelfsprekend heb ik het over beroepen / functies waar thuiswerken niet mogelijk is.

ZeerPrivé

witte angora schreef:
02 okt 2021 19:13
ZeerPrivé schreef:
02 okt 2021 19:01
Dank je. Ga ik morgen zeker doen. Moet nog even kijken hoe laat, kan op afspraak, maar er is ook vrije inloop zie ik. Alhoewel ik me afvraag wie er wat mee opschiet; bron- en contactonderzoek gaat weinig opleveren. Enkel in de bieb en in de winkels geweest. En een groepsbijeenkomst, waarvan ik de volgende sessie gisteren dus al gecanceled heb. Vreemd dat ik toen niet het advies kreeg om me te laten testen.

Naja, kom ik ook eens in de statistieken. :lol:

Meten = weten, in dit geval testen = weten :mrgreen: , gewoon duidelijkheid voor jezelf.

lievemarie

Ongelezen bericht door lievemarie »

witte angora schreef:
En een groepsbijeenkomst, waarvan ik de volgende sessie gisteren dus al gecanceled heb. Vreemd dat ik toen niet het advies kreeg om me te laten testen.
Moet er nou echt, na 1,5 jaar corona, iemand tegen je zeggen dat je je moet laten testen? Daar kun je zelf niet opkomen? :roll:

Moneyman

ZeerPrivé schreef:
02 okt 2021 20:18
En vanzelfsprekend heb ik het over beroepen / functies waar thuiswerken niet mogelijk is.
Tsja. Je schreef dat anders niet. In tegendeel.

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

In het algemeen: in Nederland kan ongeveer eenderde niet thuis werken, in Duitsland is dat de helft. Nederland heeft een sterke dienstensector, Duitsland produceert veel.

ZeerPrivé

Moneyman schreef:
02 okt 2021 20:44
ZeerPrivé schreef:
02 okt 2021 20:18
En vanzelfsprekend heb ik het over beroepen / functies waar thuiswerken niet mogelijk is.
Tsja. Je schreef dat anders niet. In tegendeel.
Als je dat al niet begreep uit mijn eerste reactie, had je het kunnen begrijpen uit mijn opmerking in een volgende reactie t. w. "1 of 2 dagen later moet hij toch weer naar zijn werk."

Succes verder met muggenziften.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Nijogeth schreef:
02 okt 2021 19:26
De mensen die het grootste risico lopen het ziekenhuis in te gaan (de mensen zonder vaccinatie) zijn de mensen die getest worden, maar die worden door de test niet beschermd.
Die mensen kunnen in Roemenië dus niet naar de horeca, theater of de sportschool.

witte angora

lievemarie schreef:
02 okt 2021 20:30
witte angora schreef:
En een groepsbijeenkomst, waarvan ik de volgende sessie gisteren dus al gecanceled heb. Vreemd dat ik toen niet het advies kreeg om me te laten testen.
Moet er nou echt, na 1,5 jaar corona, iemand tegen je zeggen dat je je moet laten testen? Daar kun je zelf niet opkomen? :roll:
Soms is het wel fijn als iemand even met je meedenkt, weet je. Als alleenstaande moet je al overal zelf achteraan, alles zelf beslissen, alles zelf doen, alles zelf ontdekken enzovoorts. Enig idee hoe vermoeiend dat kan zijn?

Gesloten