![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Ferratum minileningen en Trust and Law incasso
Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Als u de mening toegedaan bent dat de uitkomst van die rechtszaak 100 procent zeker is, het zij zo.
Dat schrijf ik niet, dus leg me dat niet in de mond. Wat ik daadwerkelijk schreef, is dit:
En daar was geen woord Spaans bij.
Ik snap alleen werkelijk niet waarom je zonder enige inhoudelijke argumentatie of bijdrage je toch zo nodig in dit topic wenst te manifesteren. Dat staat je vrij natuurlijk, maar het vervelende is dat je er de hulpzoekende consument niet bepaald een dienst mee bewijst. Dit topic is voor die forumleden toch al moeilijk genoeg te lezen.
En dat is de enige reden dat ik er tegenin ga, want dat jij je toch niet laat overtuigen is al lang overduidelijk.
Maar ik reageerde op de Ts, die er dus vanuit ging dat het kat in het bakkie zou zijn met die € 4.000 en de kosten en nu schrijft u dus weer dan zijn vorderingen voor toewijzing gereed liggen.
Maar daar moet eerst wel een proces over gevoerd worden. En de uitkomst is dus van te voren niet voor honderd procent te garanderen.
Maar daar moet eerst wel een proces over gevoerd worden. En de uitkomst is dus van te voren niet voor honderd procent te garanderen.
Mooi Moneyman.
-
Ruim 2700 berichten geleden ben ik dit topic gestart. In de tussentijd heb ik mij laten bijstaan door Stichting Xwiljoenen en Sacredfour. Vanaf het moment dat ik het heb overgedragen ben ik niet meer benaderd door Trust and Law of Ferratum inzake de openstaande post.
Ik heb het geleende bedrag altijd willen terugbetalen (dit geld staat ook gereserveerd) maar was het niet eens met de praktijken van Ferratum en hun borgstellingen en praktijken.
Gisteren heb ik een donatie gedaan aan de stichting Xwiljoenen en sluit ik voor mij het hoofdstuk af.
Een hoofdstuk waarbij ik ook in de afgelopen jaren mijn financiën goed op orde heb gekregen en i.p.v. een behoorlijke schuld (5500) nu een leuke spaarbuffer heb opgebouwd (2500)
Ik wens stichting Xwiljoenen en Sacredfour heel veel succes en hoop ook dat alle andere Ferratum cliënten hun financiële plaatje weer op de rit krijgen.
Ik heb het geleende bedrag altijd willen terugbetalen (dit geld staat ook gereserveerd) maar was het niet eens met de praktijken van Ferratum en hun borgstellingen en praktijken.
Gisteren heb ik een donatie gedaan aan de stichting Xwiljoenen en sluit ik voor mij het hoofdstuk af.
Een hoofdstuk waarbij ik ook in de afgelopen jaren mijn financiën goed op orde heb gekregen en i.p.v. een behoorlijke schuld (5500) nu een leuke spaarbuffer heb opgebouwd (2500)
Ik wens stichting Xwiljoenen en Sacredfour heel veel succes en hoop ook dat alle andere Ferratum cliënten hun financiële plaatje weer op de rit krijgen.
Mooi resultaat. Gefeliciteerd!!gomargobar schreef: ↑09 aug 2021 13:01Een hoofdstuk waarbij ik ook in de afgelopen jaren mijn financiën goed op orde heb gekregen en i.p.v. een behoorlijke schuld (5500) nu een leuke spaarbuffer heb opgebouwd (2500)
gomargobar
en Jablan
vinden dit leuk
Is het niet mogelijk om Stichting Consumenten Claim te porren voor een eventueel gezamenlijke rechtszaak? Moet toch mogelijk zijn om uiteindelijk alle teveel betaalde kosten terug te procederen?
Zeker kan dat. En dat kan je overigens ook gewoon zelf doen. Daar heb je de claimclub niet voor nodig.
gomargobar
vindt dit leuk
Ik denk toch dat de gemiddelde Ferratum "klant" weinig middelen heeft om een advocaat in te huren en zelf de kennis ontbeert.
Wellicht beter het procederen aan zo'n club kan over te laten.
Wellicht beter het procederen aan zo'n club kan over te laten.
Goedendag Sacredfour,
Ik heb geprobeerd mij aan te melden bij xwiljoenen maar de aanmeldings optie ontbreekt...ik heb snel advies nodig over saldodipje en vooral pactum collections.
Ik heb bij saldodipje een lening afgesloten van €800, rente daarover was €9,30 en zoals veel andere is mij niet gelukt om binnen 5 dagen de garantsteller te vinden, er werd gelijk een boete toegevoegd van €260 , ik heb de lening plus de rente nog voor de verloopdatum teruggestort op de rekening waar ik het van kreeg, geen kosten PG. Ik heb ook direct het storting bewijs gestuurd naar saldodipje. Nu krijg ik keer op keer berichten van pactum collections dat het geld is naar verkeerde rekening gestort en dat telt niet, ik heb van pactum een link gekregen om mijn geld terug te vorderen en vervolgens deze moet ik via de site van saldodipje met ALLE bijbehorende kosten terugbetalen..
Moet ik echt de PG kosten betalen? Ze gaven mij tijd tot 15 oktober.
Ik heb voorheen 2 kleine leningen bij saldodipje afgesloten en terugbetaald op dezelfde manier en toen was het wel goed maar nu opeens niet meer, wat moet ik doen want de klok tikt.
Ik heb geprobeerd mij aan te melden bij xwiljoenen maar de aanmeldings optie ontbreekt...ik heb snel advies nodig over saldodipje en vooral pactum collections.
Ik heb bij saldodipje een lening afgesloten van €800, rente daarover was €9,30 en zoals veel andere is mij niet gelukt om binnen 5 dagen de garantsteller te vinden, er werd gelijk een boete toegevoegd van €260 , ik heb de lening plus de rente nog voor de verloopdatum teruggestort op de rekening waar ik het van kreeg, geen kosten PG. Ik heb ook direct het storting bewijs gestuurd naar saldodipje. Nu krijg ik keer op keer berichten van pactum collections dat het geld is naar verkeerde rekening gestort en dat telt niet, ik heb van pactum een link gekregen om mijn geld terug te vorderen en vervolgens deze moet ik via de site van saldodipje met ALLE bijbehorende kosten terugbetalen..
Moet ik echt de PG kosten betalen? Ze gaven mij tijd tot 15 oktober.
Ik heb voorheen 2 kleine leningen bij saldodipje afgesloten en terugbetaald op dezelfde manier en toen was het wel goed maar nu opeens niet meer, wat moet ik doen want de klok tikt.
-
Als je naar de site gaat: Xwiljoenen Juridisch Advies en dan het contactformulier invult komt het vanzelf bij mij terecht.
Inderdaad. Als je die € 809,30 hebt betaald, kun je rustig slapen. Je zult hoogstwaarschijnlijk nooit worden gedagvaard, en áls dat al zou gebeuren, wordt de vordering niet toegewezen (want: nietig).
-
Je wordt niet gedagvaard! OOk als je de 809,30 niet betaald!
Angelique1234
vindt dit leuk
Het geleende geld is al netjes met de rente terugbetaald.
Ik hoop idd dat ik niet vervolgd wordt
-
Dus hier ontstaan een aantal interessante vragen:algemene voorwaarden Saldodipje.nl schreef: 26. Recht en bevoegde rechter
Deze Overeenkomst wordt beheerst door en dient geïnterpreteerd te worden overeenkomstig het recht van Spanje en de rechters van Spanje hebben een niet-exclusieve bevoegdheid met betrekking tot eventuele geschillen.
27. Over ons
Wij verlenen onze diensten vanuit Spanje naar Nederland. Onze diensten bieden we in Nederland alleen online aan. Saldodipje.S.L., is opgenomen in het openbare handelsregister van Spanje onder nummer C.I.F.: B92941558 gevestigd op Avenida de Brasil nr. 17, 10, F&G, 28020 Madrid, Spanje, BTW-nummer: ESB92941558. Saldodipje.S.L.staat niet onder toezicht en is niet geregistreerd bij de Autoriteit Financiële Markten.
1) Mag een buitenlandse bank leningen aanbieden, gericht op Nederland, aan Nederlandse ingezetenen, in de Nederlandse taal en dan toch buiten AFM toezicht blijven?
2) Volgens de voorwaarden is het Spaanse recht van toepassing. Geldt er ook in Spanje dat die voorwaarde nietig is (garantstelling + bijbehorende kosten)? Het zou zo maar kunnen zijn dat het Spaanse recht voorrang geeft aan de tekst van de overeenkomst. Het wordt immers overduidelijk vermeld bij het afsluiten van de lening.
Gelukkig kan Spanje moeilijk handhaven in andere EU landen (zie bijv. Puigdemont). Maar misschien moet je met vakanties voortaan naar Frankrijk of zo.
Ik heb een e-mail gekregen van kerremans advocaten. Is het nu menes?