LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] SANS-Online koop er nooit meer wat, het woord garantie kennen ze niet
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 02 okt 2021 20:09
SANS-Online koop er nooit meer wat, het woord garantie kennen ze niet
Schoenen gekocht bij Sans online uit Rijssen, Schoenen gingen na 5 maanden defect, de zool ging loslaten en de rand scheuren.
meerdere keren over gemailt maar willen niet overgaan op compensatie of garantie. het is gebruikers slijtage zeggen ze.
Schoenen zijn toch om te dragen!
meerdere keren over gemailt maar willen niet overgaan op compensatie of garantie. het is gebruikers slijtage zeggen ze.
Schoenen zijn toch om te dragen!
Re: SANS-Online koop er nooit meer wat, het woord garantie kennen ze niet
Als hun niks willen doen zal je (via de deurwaarder) een rechtzaak moeten beginnen. Echter zijn de kosten van een rechtzaak vele malen hoger dan nieuwe schoenen.
Tevens hebben schoenen geen eeuwige leven.
Tevens hebben schoenen geen eeuwige leven.
Re: SANS-Online koop er nooit meer wat, het woord garantie kennen ze niet
Soms helpt het om rechtstreeks contact op te nemen met de fabrikant van de kapotte schoenen. Ligt er natuurlijk wel aan of het echt merkschoenen zijn of een hele goedkope soort.
-
- Berichten: 12833
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: SANS-Online koop er nooit meer wat, het woord garantie kennen ze niet
De oorzaak van de slijtage is van belang. Met dansschoenen bergen beklimmen of met indoor sportschoenen buiten voetballen is funest en echt geen garantie. Zonder te weten wat er in uw geval aan de hand is valt er dus ook geen juist advies te geven.andrejustin02 schreef: ↑02 okt 2021 20:14Schoenen gekocht bij Sans online uit Rijssen, Schoenen gingen na 5 maanden defect, de zool ging loslaten en de rand scheuren.
meerdere keren over gemailt maar willen niet overgaan op compensatie of garantie. het is gebruikers slijtage zeggen ze.
Schoenen zijn toch om te dragen!
Re: SANS-Online koop er nooit meer wat, het woord garantie kennen ze niet
Gelukkig heeft u de schoenen pas 5 maanden en ligt de bewijslast bij de verkoper, laat ze het bewijs dat ze hebben naar u opsturen en als ze dit niet hebben dring dan stevig aan, zoek ook de wet even op die hier over gaat of neus even op consumentensite en stuur dit mee....
Re: SANS-Online koop er nooit meer wat, het woord garantie kennen ze niet
Klopt. maar bij een slijtage-voorwerp als schoenen is het in de praktijk niet zo simpel. De verkoper heeft al het standpunt ingenomen dat het gebruikerslijtage is, en als daar argumenten voor zijn is het vervolgens aan TS om aannemelijk te maken dat dat niet het geval is. Tenzij er sprake is van hele dure schoenen zou ik de juridische route niet daadwerkelijk bewandelen.
Re: SANS-Online koop er nooit meer wat, het woord garantie kennen ze niet
Daar zit nu juist de verkopers zwakte, zo ver ik het kan lezen heeft ie de schoenen niet bekeken en om "zomaar" te zeggen, is gebruikersslijtage zonder de schoenen te zien gaat een beetje kort door de bocht, zeker bij een slijtage als boven beschreven....Moneyman schreef: ↑04 okt 2021 15:21Klopt. maar bij een slijtage-voorwerp als schoenen is het in de praktijk niet zo simpel. De verkoper heeft al het standpunt ingenomen dat het gebruikerslijtage is, en als daar argumenten voor zijn is het vervolgens aan TS om aannemelijk te maken dat dat niet het geval is. Tenzij er sprake is van hele dure schoenen zou ik de juridische route niet daadwerkelijk bewandelen.
heeft ie de schoenen wel dan zal ie dit moeten onderbouwen met bewijs!
Re: SANS-Online koop er nooit meer wat, het woord garantie kennen ze niet
Nergens blijkt uit of de verkoper de schoenen bekeken heeft. Ik vind het veel logischer om er vanuit te gaan dat bij die mailwisselingen foto's gezeten zullen hebben, waarop de verkoper zich baseert, dan om uit te gaan van jouw standpunt dat het niets meer dan een slag in de lucht is.Hawk-Eye schreef: ↑05 okt 2021 07:30Daar zit nu juist de verkopers zwakte, zo ver ik het kan lezen heeft ie de schoenen niet bekeken en om "zomaar" te zeggen, is gebruikersslijtage zonder de schoenen te zien gaat een beetje kort door de bocht, zeker bij een slijtage als boven beschreven.... heeft ie de schoenen wel dan zal ie dit moeten onderbouwen met bewijs!
Meiklokje
vindt dit leuk
Re: SANS-Online koop er nooit meer wat, het woord garantie kennen ze niet
Logisch misschien maar ook dit blijkt nergens uit, zal TS moeten bevestigen dan wel ontkennen of dit zo is gegaan!Moneyman schreef: ↑05 okt 2021 08:48Nergens blijkt uit of de verkoper de schoenen bekeken heeft. Ik vind het veel logischer om er vanuit te gaan dat bij die mailwisselingen foto's gezeten zullen hebben, waarop de verkoper zich baseert, dan om uit te gaan van jouw standpunt dat het niets meer dan een slag in de lucht is.Hawk-Eye schreef: ↑05 okt 2021 07:30Daar zit nu juist de verkopers zwakte, zo ver ik het kan lezen heeft ie de schoenen niet bekeken en om "zomaar" te zeggen, is gebruikersslijtage zonder de schoenen te zien gaat een beetje kort door de bocht, zeker bij een slijtage als boven beschreven.... heeft ie de schoenen wel dan zal ie dit moeten onderbouwen met bewijs!