De oplossing is veel eenvoudiger dan iedereen denkt. Bij iedere auto kun je namelijk gewoon uit het raam kijken en zien wat er op de borden staat. En daar hou je je vervolgens aan. Kost niets en altijd up to date, ook bij tijdelijke wegafzettingen ed. Of denk ik nu te simpel
Dit dus. Een van de grootste problemen tegenwoordig is dat veel mensen te vaak met elektronica bezig zijn ipv op de weg te letten.
Overigens rij ik zelf gewoon overal 130 en als ergens een flitser staat even op de rem trappen. Waar niet wordt gecontroleerd is de limiet niet relevant.
De oplossing is veel eenvoudiger dan iedereen denkt. Bij iedere auto kun je namelijk gewoon uit het raam kijken en zien wat er op de borden staat. En daar hou je je vervolgens aan. Kost niets en altijd up to date, ook bij tijdelijke wegafzettingen ed. Of denk ik nu te simpel
Dit dus. Een van de grootste problemen tegenwoordig is dat veel mensen te vaak met elektronica bezig zijn ipv op de weg te letten.
Leuke stelling, maar niet relevant voor de topicvraag. En er valt ook nog wel het nodige op af te dingen. Juist als je kunt vertrouwen op (in dit geval) je navigatiesysteem, kan je makkelijker op de weg letten. Niet iedereen is gelijk en functioneert gelijk.
Juist als je kunt vertrouwen op (in dit geval) je navigatiesysteem, kan je makkelijker op de weg letten. Niet iedereen is gelijk en functioneert gelijk.
Mensen die het moeilijk vinden om op verkeersborden te letten doen er beter aan om zich met de fiets of het ov te verplaatsen. Er zijn genoeg nieuwsberichten geweest van mensen die blind op hun navigatie vertrouwden of niet goed op verkeersborden letten en daardoor ergens in het water terecht kwamen of andere ongelukken veroorzaakten: https://www.ed.nl/auto/automobilist-rij ... aaaaad2d/?
Als ik mij probeer voor te stellen hoe een navigatiesysteem, zoals mijn TomTom, zou kunnen werken, denk ik dat er een satellietverbinding moet zijn om vast te stellen waar ik mij bevind. De informatie betreffende de voorgeschreven snelheden op bepaalde wegvakken, op bepaalde tijden staan dan gewoon op de gebruikte kaart. De software zorgt er dan voor dat die gegevens samen op de juiste manier geïnterpreteerd worden. Tijdelijke maatregelen zijn daarin niet meegenomen. Zelf opletten blijft dus altijd nodig.
Omdat je antwoord natuurlijk niets toevoegt aan de vraag van TS.
Heb even gekeken of ik de vraag kon vinden in de het lange stuk tekst. En dan heb je gelijk, want ik rijd geen Toyota, maar Volkswagen. Daarvan kan ik de navigatie gewoon 2 maal per jaar gratis updaten via Volkswagen. En of de snelheid correct weergegeven wordt weet ik eigenlijk niet, want zoals gezegd kijk ik naar buiten voor die informatie.
Juist als je kunt vertrouwen op (in dit geval) je navigatiesysteem, kan je makkelijker op de weg letten. Niet iedereen is gelijk en functioneert gelijk.
Mensen die het moeilijk vinden om op verkeersborden te letten doen er beter aan om zich met de fiets of het ov te verplaatsen. Er zijn genoeg nieuwsberichten geweest van mensen die blind op hun navigatie vertrouwden of niet goed op verkeersborden letten en daardoor ergens in het water terecht kwamen of andere ongelukken veroorzaakten: https://www.ed.nl/auto/automobilist-rij ... aaaaad2d/?
Ik zou zelfs aanraden om ook niet op de fiets te gaan, want ook dan moet je op de borden letten. Ik merk (als automobilist en fervent fietser) dat maar weinig fietsers zich iets aantrekken van verkeersborden en regels, maar dat ik een heel ander verhaal.
De oplossing is veel eenvoudiger dan iedereen denkt. Bij iedere auto kun je namelijk gewoon uit het raam kijken en zien wat er op de borden staat. En daar hou je je vervolgens aan. Kost niets en altijd up to date, ook bij tijdelijke wegafzettingen ed. Of denk ik nu te simpel
Dit dus. Een van de grootste problemen tegenwoordig is dat veel mensen te vaak met elektronica bezig zijn ipv op de weg te letten.
Leuke stelling, maar niet relevant voor de topicvraag. En er valt ook nog wel het nodige op af te dingen. Juist als je kunt vertrouwen op (in dit geval) je navigatiesysteem, kan je makkelijker op de weg letten. Niet iedereen is gelijk en functioneert gelijk.
Lees even alle bijdragen op dit forum over de problemen met (ingebouwde) navigatie en dan weet je dat je nooit je navigatie moet vertrouwen, alleen jezelf.
Ik merk (als automobilist en fervent fietser) dat maar weinig fietsers zich iets aantrekken van verkeersborden en regels, maar dat ik een heel ander verhaal.
Herkenbaar en hoe groter de stad, hoe groter het probleem
Omdat je antwoord natuurlijk niets toevoegt aan de vraag van TS.
Heb even gekeken of ik de vraag kon vinden in de het lange stuk tekst. En dan heb je gelijk, want ik rijd geen Toyota, maar Volkswagen. Daarvan kan ik de navigatie gewoon 2 maal per jaar gratis updaten via Volkswagen. En of de snelheid correct weergegeven wordt weet ik eigenlijk niet, want zoals gezegd kijk ik naar buiten voor die informatie.
ALs ik de auto een onderhoud beurt laat geven bij de dealer is een update/nieuwe kaart gratis, dus wat is duur!
DUURDER IN ONDERHOUD DAN TEUN DE BEUN, Ja maar ik krijg ( nou ja krijgen ) een Europees servicepas erbij voor gratis ( ook weer zo'n mooi woord, niks is gratis) hulp voor onderweg bij problemen met de auto.