Afmaken? Nee. Je bent het volgende voorbeeld van slecht onderwijs. (Wordt nog wat met die 2 Corona Online Jaargangen).Nijogeth schreef: ↑07 okt 2021 22:29Het begint een beetje te lijken op het begin van dit stukje. https://www.tweedewereldoorlog.nl/kenni ... ing-joden/
[...]
Maak me maar af over het feit dat ik de vergelijking maak, maar ik staaf me in ieder geval op een betrouwbare bron en leg mijn mening uit.
De denkfout: geen verschil maken tussen ideologie en gezondheidszorg.
In WO2 werd je ingedeeld naar bevolkingsgroep en daar was geen keuze in.
Nu kies je er zelf voor om tot de groep ongevaccineerden te horen en heb je altijd nog de keuze om over te stappen naar de groep gevaccineerden.
Bovendien hou je als ongevaccineerde nog steeds toegang tot de zorg en verder kun je op veel plekken zonder testbewijs naar binnen.
Duidelijk? Eigen keuzevrijheid tegenover nul keuze.
In het algemeen vind ik elke vergelijking met het naziregime 1933-1945 misplaatst - de wereld is te veel veranderd sinds deze zwarte jaren, ook het wereldbeeld.
Wie zichzelf nu als ongevaccineerde durft te vergelijken met de jodenvervolging, kruipt helemaal vrijwillig in de slachtofferrol, waar men niet thuishoort. De echte slachtoffers van deze pandemie zijn de overledenen en de mensen met permanente gezondheidsschade, niet de roeptoeters die geen leven hebben.
(En komen mijn collega's of ik dit in ons werk tegen, dan wordt het volgende functioneringsgesprek erg vervelend)