Sira schreef: ↑10 okt 2021 14:37
Nijogeth schreef: ↑10 okt 2021 12:56
Het gaat hier duidelijk om geslachten, niet om seksualiteit.
En geslacht is toch echt iets dat bij de geboorte vastgesteld wordt. Daarom vind ik het ook vreemd dat iemand die zich heeft laten ombouwen het geslacht in het paspoort kan laten veranderen. Dat is een beetje als een Volkswagen Golf aan de buitenkant veranderen zodat het op een Ferrari lijkt, dan gaan ze dat ook niet als Ferrari in het kentekenbewijs zetten.
Je bent een man, je voelt je vrouw en laat je ombouwen. Prima. Maar je blijft een man die zich heeft laten ombouwen tot vrouw, je bent dan niet ineens biologisch een vrouw. En dat is toch wat geslacht zou moeten inhouden. Want waar gaat het ophouden, als iedereen maar wat kan kiezen?
Ik las laatst "geslacht zit tussen de benen en gender tussen de oren".
Geslacht en seksualiteit zijn inderdaad 2 totaal verschillende dingen.
Geslacht zit tussen de benen, maar dat wil niet zeggen, dat als je het weghaalt of bij bouwt je het verandert .
Een man omgebouwd blijft van binnen toch mannelijk , die baarmoeder en eierstokken komen er echt niet.
Maar goed zoals ik al eerder schreef, mijn zegen hebben ze.
Vind wel dat de bekostiging op eigen rekening komt en niet op de gemeenschap.
Maar dit topic gaat erover moet dit op school worden onderwezen en moeten de ouders toestemming geven.
Ik vind dat men hier in bepaalde lessen over moet hebben, maar wel bij een leeftijd dat het begrijpbaar is.
Ook vind ik dat de ouders op de hoogte moeten zijn als deze les wordt gegeven, is het alleen al om vragen achteraf te kunnen beantwoorden.
Wij hadden vroeger op de openbare lagere school een uur godsdienst les, ouders moesten hier toestemming voor geven.
Ook dit is een onderwerp die niet door alle bevolkingsgroepen wordt gedragen.